Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 10:31:08
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:29:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 10:18:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door Theo Mol
Vandaag om 10:08:37
h0 diorama USA “The Paintshops” door meino
Vandaag om 10:05:20
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door gdh
Vandaag om 10:02:43
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 09:55:32
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
Haandrecht materieel door gdh
Vandaag om 09:18:23
Het betere bochtenwerk door grossraumwagen
Vandaag om 09:11:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Servé
Vandaag om 07:46:32
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
  

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 231224 keer)

ReneH0

  • Gast
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2022, 12:25:35 »
Dit is geen concurrentie, dit is de markt verstieren zodat je weer je exorbitante prijzen kunt vragen  8)

Daarin verschillen we kennelijk van mening.

Ik vind concurrentie juist heel goed, houdt iedereen scherp!
Zoals Exact-Trains en LS Models aan hun rokende schoorsteen denken, doe ik dat ook.
Een klant (het gros) moet/wil kunnen kiezen en vaak is prijs/kwaliteit daar (ook) doorslaggevend in.
Daar zal als het om modelspoor gaat toch niet veel verschil in zitten.


Overigens is die gedachten alleen bij rijtuigen, want met overige zaken waaronder loc's etc. hoor je daar niemand over.
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2022, 12:36:42 door René H »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3397
    • Flickr
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2022, 12:26:30 »
Waarin verschillen wij dan van mening, ik zie het niet namelijk?  ;D

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #17 Gepost op: 26 januari 2022, 12:27:02 »
Erg bijzonder jaren de tijd gehad en niks gedaan en dan nu opeens leverbaar in alle versies in april. Tevens is ook de heilige set policy verlaten. Ben benieuwd of ze dan ook goedkoper worden dan de 80-110 euro die LS tegenwoordig standaard vraagt.

Tot slot erg jammer dat van alle NL modellen die ze al uitgebracht hebben ze dan nu deze "strijdt" aangaan. Maak dan gewoon een rerun Buffet wagens, Bvcmh of Plan W's...

En het verlaten van die heilige policy vind ik dan helemaal opvallend voor een trein die in stambedrijf rijdt. Het uitbrengen van een set lijkt mij ook met minder productiekosten te kunnen, want minder verpakking bijvoorbeeld en gelijke productie van elke variant.

Jammer dat ze nu de strijd aangaan, maar we weten natuurlijk niet of dit een actie is op basis van de aankondiging van ExactTrain. Hoewel het zeker opvallend is dat ineens alle varianten worden uitgebracht, maar we wisten ook dat LSM bezig was met ICR... Andere fabrikanten hadden misschien gewoon eerder hun kans moeten grijpen. Vijf jaar geleden gingen de prijzen van ICR(m) al door het dak op Marktplaats.

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 609
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #18 Gepost op: 26 januari 2022, 12:27:43 »
Is verder hun goed recht natuurlijk....


Het is inderdaad hun goed recht, maar Nederlandse modelspoorconsumenten zouden er ook voor kunnen kiezen om een Nederlands merk te steunen dat wél altijd zijn best doet voor Nederlandse modellen en ook op redelijke termijn aangekondigde modellen levert en niet pas na jaren of zelfs domweg helemaal nooit.

Bor

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3397
    • Flickr
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #19 Gepost op: 26 januari 2022, 12:28:42 »
Precies, dat is óns goed recht weer  (y)

ReneH0

  • Gast
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #20 Gepost op: 26 januari 2022, 12:33:50 »
Waarin verschillen wij dan van mening, ik zie het niet namelijk?  ;D


Ahhh de citaat staat er niet bij... het was reactie op duikeend

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4846
  • Modelspoor is emotie...
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #21 Gepost op: 26 januari 2022, 12:39:37 »
Uiteindelijk denk ik dat het bij de potentiële koper van de Nederlandse ICRijtuigen maar om één ding zal gaan en dat is de prijs. Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat de modellen van beide fabrikanten er prima uit zullen zien.

En natuurlijk is het bij LS afwachten of ze ervoor gezorgd hebben dat alle losse onderdelen die er in het verleden bij de eerste ritten op de modelbaan allemaal afdonderden nu vast zullen blijven zitten en bij ET hoop ik dat de rijtuigen allemaal goed kort gekoppeld zullen zijn. En verder wacht ik het gewoon af….

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

ReneH0

  • Gast
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #22 Gepost op: 26 januari 2022, 12:41:03 »
Aangezien ET niet direct met de tijdperk IV rijtuigen komt, twijfel ik of ik voor LSM moet gaan. Maar ik ga niet blind bestellen, ik weet namelijk helemaal niet of het buurland of binnenland rijtuigen zijn, plus het zou fijn zijn als er nog een B rijtuig bij komt, drie delig treintje is zo karig.

We gaan ‘t zien, als ik mis grijp heb ik nog een kans bij ET misschien.

Groeten Edwin.

Volgens mij zijn het gewoon losse rijtuigen... ivm de losse artikelnummers.

Duikeend

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #23 Gepost op: 26 januari 2022, 12:42:02 »

Ahhh de citaat staat er niet bij... het was reactie op duikeend


ik vind het geen concurrentie  ;) LS probeert vaker initiatieven in de kiem te smoren door  een aankondiging te doen die vervolgens helemaal niet komt.
Alleen maar om kleinere spelers onderuit te schoffelen. het lijkt erg op het " bully" gedrag dat je op scholen ziet.
ik zal wel oud aan het worden zijn dat ik vind dat een merk als LS dit niet nodig heeft.

maar verder zijn we het eens  ;D
Huidige projectje: mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

ReneH0

  • Gast
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #24 Gepost op: 26 januari 2022, 12:45:31 »
Ja, ze moeten er wel mee komen en dan mag het hooguit mei/juni 2022 worden... maar dan moeten ze wel te bewonderen zijn.

Alleen nog geen mail van winkels gehad, dus het lijkt erop dat die ook helemaal verrast zijn.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4846
  • Modelspoor is emotie...
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #25 Gepost op: 26 januari 2022, 12:54:31 »

ik vind het geen concurrentie  ;) LS probeert vaker initiatieven in de kiem te smoren door  een aankondiging te doen die vervolgens helemaal niet komt.
Alleen maar om kleinere spelers onderuit te schoffelen. het lijkt erg op het " bully" gedrag dat je op scholen ziet.
ik zal wel oud aan het worden zijn dat ik vind dat een merk als LS dit niet nodig heeft.

maar verder zijn we het eens  ;D

Vergelijkbare zaken zijn in het verleden ook gepasseerd met de Plan W rijtuigen van Artitec en LS Models, die werden op een bepaald moment ook voor dumpprijzen in de markt gezet…
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1247
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #26 Gepost op: 26 januari 2022, 12:58:40 »
Hopelijk kloppen de hoogtes van de blauwe band (en daardoor de gele belijning) nu wel.
Of niet, dan passen ze goed bij m'n huidige ICR-en.

ReneH0

  • Gast
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #27 Gepost op: 26 januari 2022, 13:03:10 »
Yep, toen konden rijtuigen die toen nog rond de € 60,00 en/of meer waren, ineens voor € 45,00 verkocht worden.
Dus ja... dan heeft de winkel nog zijn marge en nog een beetje winst voor de fabrikant.
Nu is de standaard prijs voor een LS Model € 90,00 tel uit je winst... dus ik ben erg benieuwd wat een re-run van de ICR gaan kosten bij LS Models.

Prima, alleen de gedachtegang van dat wij blij moeten zijn, dat een modelspoor merk iets van Nederlands voor ons wilt maken.
Zou ik toch graag willen omdraaien... Men moet blij zijn, dat wij het willen kopen voor die prijs.... waar ligt anders de bovengrens.

Uitzondering daargelaten natuurlijk  ;)

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3833
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #28 Gepost op: 26 januari 2022, 13:53:19 »
Hmmmm

Wil ET echt wel een kans geven, maar heb tegelijk ook 6 icr(m) stammen van LS, dus in het kader van een 'consistent beeld"......

Maar als LS significant duurder is (of zelfs gelijk) en/of er gewoon geen duidelijkheid komt over levering dan hebben ze toch het nakijken.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 609
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #29 Gepost op: 26 januari 2022, 13:59:48 »
Heb je wel eens gereden met die 6 stammen ICR van LS Models? En zo ja, zitten alle onderdelen er nog aan?

Bor