Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 01:52:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
LS Models 2024 door Albert.H0
Vandaag om 00:17:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
19 april 2024, 18:55:04
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
19 april 2024, 15:30:48
  

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 231153 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #30 Gepost op: 26 januari 2022, 14:09:52 »
Hier toevallig momenteel ICRm op de baan. Alle onderdelen zitten er nog aan wegens van te voren vastgezet.  ;D
Kortom, ik begrijp wat je bedoelt: trappies, schokdempers, die zwarte frutsel kabelimitaties, ...
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ReneH0

  • Gast
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #31 Gepost op: 26 januari 2022, 15:16:00 »
Heb je wel eens gereden met die 6 stammen ICR van LS Models? En zo ja, zitten alle onderdelen er nog aan?

Bor


Ehhh ik wel en toen er bij een rijtuig iets los zat, heb ik deze gewoon vastgezet met een drupje houtlijm.
Tevens heb ik gelijk alle stammen opgepakt en alles even uit voorzorg vastgezet.
Dat is de ander zijde als, alles steeds gedetailleerder "moet" met los aangezette onderdelen.

Tevens hetzelfde bij de losse leiding op het dak bij de Artitec DE 2 die zat ook los.

Ik zie het probleem eigenlijk niet....

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3831
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #32 Gepost op: 26 januari 2022, 15:18:27 »
Heb je wel eens gereden met die 6 stammen ICR van LS Models? En zo ja, zitten alle onderdelen er nog aan?

Bor

Ik zie niet wat dat ertoe doet.....
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2022, 15:50:35 door Martijn193 »
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5192
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #33 Gepost op: 26 januari 2022, 15:47:44 »
Deadline bestellen (is alleen relevant als gegeven voor de te produceren aantallen) 1 maart en levering in april. Dat kan niet eens.....
En dan nog los van verplicht ongezien bestellen.
Groet, Frank

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #34 Gepost op: 26 januari 2022, 15:50:22 »
Ik zoe niet wat dat ertoe doet.....

Ik wel als we wat te kiezen hebben.
Het zal best dat het allemaal gedetailleerder is, maar het probleem van losrakende onderdelen is bij LSM ICR toch wel weer apart. En van LSM zijn als bekend geen vervangende onderdelen te verwachten. De waarschuwing om bepaalde onderdelen vast te zetten kwam hier al vlak nadat de eerste rijtuigen door mensen in gebruik waren genomen. Nog steeds heel blij mee.  (y) Het is ook niet voor niets dat mensen uit arremoede uiteindelijk maar onderdelen zijn gaan nagieten of printen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 609
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #35 Gepost op: 26 januari 2022, 15:52:55 »

Ehhh ik wel en toen er bij een rijtuig iets los zat, heb ik deze gewoon vastgezet met een drupje houtlijm.
Tevens heb ik gelijk alle stammen opgepakt en alles even uit voorzorg vastgezet.
Dat is de ander zijde als, alles steeds gedetailleerder "moet" met los aangezette onderdelen.

Ik zie het probleem eigenlijk niet....

Dat kan. Als je het geen probleem vindt om alles preventief vast te gaan lijmen.


Ik zie niet wat dat ertoe doet.....

ExactTrain staat er inmiddels bekend om dat het modellen levert die niet kwistig losse onderdelen rondstrooien als je er mee gaat rijden.
Ik neem dat bij mijn afweging zeker mee.

Bor

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1032
  • http://www.amsac.be/
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #36 Gepost op: 26 januari 2022, 15:56:54 »
Ik vind concurrentie juist heel goed, houdt iedereen scherp!
ik ok, ik kon nl 30 rijtuigen M6(dubbeldekwagens) kopen goedkoper dan de NMBS I11 kunnen kopen vanwege die concurrentie met inmiddels een fabrikant (die jaren wadlopers aankondigde dacnt ik)en inmiddels geen treinen meer maakt :-\
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2022, 16:09:59 door metpetergaathetbeter »

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4846
  • Modelspoor is emotie...
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #37 Gepost op: 26 januari 2022, 16:08:00 »
Ik wel als we wat te kiezen hebben.
Het zal best dat het allemaal gedetailleerder is, maar het probleem van losrakende onderdelen is bij LSM ICR toch wel weer apart. En van LSM zijn als bekend geen vervangende onderdelen te verwachten. De waarschuwing om bepaalde onderdelen vast te zetten kwam hier al vlak nadat de eerste rijtuigen door mensen in gebruik waren genomen. Nog steeds heel blij mee.  (y) Het is ook niet voor niets dat mensen uit arremoede uiteindelijk maar onderdelen zijn gaan nagieten of printen.

Het is ook niet voor niets dat het bedrijf voluit “Limited Series Models” heet… :'(
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Wilma1970

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #38 Gepost op: 26 januari 2022, 16:10:31 »
Deadline bestellen (is alleen relevant als gegeven voor de te produceren aantallen) 1 maart en levering in april. Dat kan niet eens.....
En dan nog los van verplicht ongezien bestellen.

ik hou niet van deadlines, ze moeten gewoon genoeg produceren voor iedereen en niet zoals ze al jaren doen een laag aantal en op=op zodat hobbyisten met een kleine beurs altijd misgrijpen. ICRm van Exact-trains word interessant omdat deze anno 2022 is, alleen jammer dat er geen loc is, behalve een piko.

Maar ik vrees wel dat Exact-trains nu niet de volg ICR gaat uitbrengen door de aankondiging van LSM van oude versie ICR zonder airco, ook vind ik niet dat je moet weglopen voor concurrentie, je bekijkt eerst hoe de aangekondigde ICRm aanslaat in de markt.

ReneH0

  • Gast
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #39 Gepost op: 26 januari 2022, 16:15:49 »
ik ok, ik kon nl 3
30 rijtuigen M6(dubbeldekwagens) kopen goedkoper dan de NMBS I11 kunnen kopen vanwege die concurrentie met inmiddels een fabrikant (die jaren wadlopers aankondigde dacnt ik)en inmiddels geen treinen meer maakt :-\

Ehhh ja... weet niet wat je hiermee wilt zeggen, ene kant heb je je baan/vitrine gevuld en andere kant lees ik ook sneer tegen concurrentie.
Zoals ik het bekijk, heeft die fabrikant Goovers (volgens mij doel je daar op) toch echt iets verkeerd gedaan en dat is ook bevestigd door alle sneren in de modelspoorwereld richting Goovers .

Het is met LS Models en Artitec heel goed gegaan, ondanks hun concurrentie met de Plan W.
Met bepaalde modellen waaronder de ICR(m) of Plan W/E, zou je als fabrikant kunnen denken in aantallen ipv euro's, waardoor je die iets goedkoper in de markt zet en andere modellen bv. een Stalen D iets duurder.

En zo zijn er wel meer hoor... ;)

Maar goed, ik vind het altijd zo bijzonder hoe sommige modelspoorbouwers denken of dat een modelspoorfabrikant van bv. porselein is.
En dat we maar vooral niet kritisch/scherp mogen zijn (wat door sommige ook weer als zeuren wordt gezien) want stel je voor dat ze dan stoppen met het maken van de modellen .... met andere woorden of dat het om een gunst gaat...

Zoals al eerder gezegd, alles gaat om geld verdienen... wat heel logisch is natuurlijk.


Edit: Dank Remunj  ;D
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2022, 16:37:34 door René H »

ReneH0

  • Gast
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #40 Gepost op: 26 januari 2022, 16:20:53 »
ik hou niet van deadlines, ze moeten gewoon genoeg produceren voor iedereen en niet zoals ze al jaren doen een laag aantal en op=op zodat hobbyisten met een kleine beurs altijd misgrijpen. ICRm van Exact-trains word interessant omdat deze anno 2022 is, alleen jammer dat er geen loc is, behalve een piko.

Maar ik vrees wel dat Exact-trains nu niet de volg ICR gaat uitbrengen door de aankondiging van LSM van oude versie ICR zonder airco, ook vind ik niet dat je moet weglopen voor concurrentie, je bekijkt eerst hoe de aangekondigde ICRm aanslaat in de markt.


Nou als ze achter hun product staan en ze vinden, dat ze beter zijn en kunnen blijven leveren... zou ik tegen ET zeggen, nee vooral wel doen.
Want iedereen weet, dat LS Models een handje vol levert en het weer voor jaren uitverkocht is, dus vul het gat op.
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2022, 16:30:21 door René H »

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #41 Gepost op: 26 januari 2022, 16:24:19 »
Zoals ik het bekijk, heeft die fabrikant Goossens (volgens mij doel je daar op) toch echt iets verkeerd gedaan en dat is ook bevestigd door alle sneren in de modelspoorwereld richting Goossens.
Wat heeft een meubelzaak met modeltreinen te maken  ::) :angel:

Maak er maar Goovers van  :angel: ;D ;D
Gr.
Eric

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #42 Gepost op: 26 januari 2022, 16:25:54 »
ik hou niet van deadlines, ze moeten gewoon genoeg produceren voor iedereen en niet zoals ze al jaren doen een laag aantal en op=op zodat hobbyisten met een kleine beurs altijd misgrijpen.
Vertel jij de fabrikanten dan hoeveel ze precies moeten produceren  ;D
Wat jij wil gebeurede vroeger met winkeldochters van 40 jaar tot gevolg.
Liever kleinere series en dan heropgaves met nieuwe nummers of varianten.
Gr.
Eric

ReneH0

  • Gast
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #43 Gepost op: 26 januari 2022, 17:08:28 »
Het geeft in ieder geval aan dat men er echt mee bezig is. Dat is iets wat we nu van de concurrent uit België nog niet kunnen zeggen. Die laten een pdf met afbeeldingen zien, maar op hun homepage is er nog niets te vinden, nog geen proefspuiting of niets.

Rob




Dat hoeft toch ook niet, voor hun is het alleen de oude mallen uit de kast halen, stof eraf blazen en gaan.
Daar zal neem ik aan, als ze zo snel willen leveren niks aan veranderd worden…
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2022, 09:26:08 door Reinout van Rees »

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 756
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #44 Gepost op: 26 januari 2022, 17:15:48 »
Als LS zo graag de klanten van ET weg wil kapen met een deadline voor bestellen en een levertijd voor april hadden ze wel een eerste handmonster mogen tonen ipv enkel een simpele rendering.
Daarbij zijn de oude mallen van de voorgaande ICR series verloren gegaan bij het faillissement van modern gala.

Persoonlijk zie ik dit net als vele hier als een poging om ET te ondermijnen.
Mijn bestelling voor ET staat en blijft ook lekker staan en LS kunnen iig nu naar mijn centen fluiten.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA