Ik twijfel toch of we dit helemaal feitelijk kunnen vaststellen. Sowieso is niet elke keer het zesde rijtuig eruit gehaald: Klik.De deursluiting is volgens mij pas aangepast bij ombouw daar ICRmh, maar ik ga nog wel een keer zoeken.
MwahAls ik deze kijk valt dat dan weer meehttps://hetgroterdamproject.nl/index.php/lsmodels/824-lsmodels-bs-benelux-stuurstand-44060-of-44560?showall=&start=3
Dus uitsluitend van een foto beoordeeld. Dat is geen manier van beoordelen!
Gister het B rijtuig gekocht, net even op mn bureau gezet voor een snelle kleur vergelijking (fotos gemaakt met mn telefoon. Kleuren kunnen altijd afwijken ivm licht dit is dus puur ter indicatie)Links piko rechts lsm bsLinks piko rechts lsm 11.8Wat mij vooral opvalt is de kleur van het dak tussen de bs en de B, maar oordeel zelf Gr Marc
Leuk, die vergelijking met LSM. Volgens mij misstaan ze niet naast elkaar en door elkaar. Je ziet wel kleurverschil, waarbij de Piko mij wat fletser lijkt. Aan de andere kant, dat was het spul na een revisie al snel. De kleuren lijken bij Piko er dan weer wel strakker op te zitten. Ik zit te twijfelen tussen een stammetje Piko, of toch wachten op PB Models? Liefst een kort stammetje (4 bakken) waarbij één bak in Beneluxkleuren mij geinig lijkt. Alleen kan dat icm met een 1100 (dus in de jaren '90)? En waren de Beneluxrijtuigen dan A(B) rijtuigen of B rijtuigen?Groeten,Rogier
Stammen van vier rijtuigen met één BNL waren toch wel heel erg zeldzaam, als het al voorgekomen is. Bij de instroom van ICR3 had men al die rijtuigen nodig en met de instroom van ICR4 reden er planmatig nog maar weinig treinen die puur uit vier ICR's bestonden als het al voorkwam. Aanvankelijk werden vooral de BKD's als versterking gebruikt ter vervanging van RD's. Pas laten in de jaren negentig werd het meer gewoon een rood-geel rijtuig in een trein aan te treffen (een A of B), maar toen waren treinen met ICR al veel langer.Maar hé, een model is een persoonlijke en verkleinde versie van de werkelijkheid, dus niks houd je tegen.....
nou, dat lijkt me toch geen rocket science.. ik denk dat ze genoeg feedback hebben gekregen daarover en dat ze besloten hebben het anders te doen.Laten we eerlijk zijn, als er 4 fabrikanten te gelijk uit komen met een model dan moet je je zaakjes op orde hebben om te verkopen. heel simpel is dat lijkt me