Weinig nieuwe inzichten langs zien komen. Wat wel geopperd werd is dat de plaats van het museum veel rijden onmogelijk maakt. Wat dan overblijft is het hele spul opheffen in Utrecht en een nieuwe locatie bouwen in de buiten gebieden van dit land, boven Zwolle of Alkmaar waar de frequenties iets lager zijn. Van Harlingen naar Nieuweschans of van Stavoren naar Delfzijl. Of een rondje Alkmaar- Hoorn Den Helder. Ik hoor al hoe te betalen , het terrein van het station herontwikkelen voor woningbouw en daar een deel van herbestemmen voor een nieuwe locatie. Een rechttoe rechtaan loods is goed genoeg voor een technisch museum.
Men zal een centrale ligging van het museum niet zo snel willen opgeven ten gunste een plek ergens in de buitengebieden (zijn die er straks nog?). Echter of de huidige locatie houdbaar is op lange termijn kun je ook vraagtekens bij zetten, genoeg lieden voor wie de spoorlijn dwars door de stad een doorn in het oog is.
En zoals te verwachten vooral zaken als kan niet, hoort niet , is altijd al zo geweest. Als ze bij bijv. Sneek een hal van 200 * 100 bouwen met werkplaats en stalling en een tentoonstellings deel komen die toeschouwers ook wel. Misschien niet die dan klagende Utrechters maar voor de rest lukt dat best. Kan Utrecht het terrein volbouwen met gewenste woningen en heeft het museum een toekomst gericht gebouw.
Ik snap ook niet goed waarom. Om een rijdende stoomloc die er helemaal niet is?Nu rijdt de rest van het spul ook niet veel meer, maar dat was omdat het te duur werd bevonden als ik het wel heb. De laatste twee jaar zal dat niet beter zijn geworden.