DGV
De internationale ICR-stam krijgt geen BKD?
De rest zijn een B en A als er niet gehusseld is, later reed de trein nog met 103.
Ik verwacht geen BKD gezien het jaartal van Kassenberg, maar dat is mijn aanname.
Ik blijf je puzzelen naar samenstellingen op historische leest erg interessant vinden.
Aflevering BKD (ICR) in 1981 als navolgend. In juli: 901, augustus: 902-905, september: 906-908 en 911-915, oktober: 916-918 en 921-923, november: 924-928, 931, december: 932-938 en 941-945. De rest dus in 1982.
... gaan hier twee 221'ers voor, liefst met sound.
Alle aanvang winterdienst 81-82 beschikbare ICR-BKD's gingen naar Den Haag-Venlo-Köln om de hoogbejaarde Stalen D's af te kunnen voeren en de reizigers ook op deze lange afstandsverbinding van koffie te kunnen voorzien. Op een gegeven moment ontstond aan het begin van 1982 een surplus aan BKD's en reden er op Zvt-Mt/Hrl zes treinen met twee BKD's.(bron: ook OdR )In het voorjaar van 1982 waren ze ineens ook te zien op de Twenteroute. Ik stond in 1982 vaak 's avonds te kijken in Hengelo hoe een 2400 een ICR-BKD achterop de Scandex (D230) hing.
Wel de lagere nummers hopelijk, dus de 221'ers zonder demper.