Misschien alleen nog een idee om de wielen (op het loopvlak na) donker te maken?
Bij de Benelux Plan W is de bakscheiding tevens de kleurscheiding, maar omdat de gele baan in het echt een stuk hoger lag dan de zandgele bies, is de suggestie van die hoge vloer verdwenen. Daarnaast is de Benelux voorzien van redelijk fijne opschriften. Al met al, maakte dit voor mij de Benelux Plan W tot de meest geschikte uitvoering. Ik sluit echter niet uit dat deze Plan W in de toekomst nog wordt vervangen door een Plan E-B of ICR-B... we zien wel, ik vind het zo wel even goed.
Wat weer en nadele van deze Benelux Plan W spreekt is dat het een variant van een Silberling lijkt omdat de dakribbels op de kopeinden afloopt en de bakwand aan het eind taps toeloopt.Beide, zowel dak uiteinde als einde bakwand, zijn bij plan W recht.
Wat weer ten nadele van deze Benelux Plan W spreekt is dat het een variant van een Silberling lijkt omdat de dakribbels op de kopeinden afloopt en de bakwand aan het eind taps toeloopt.
Moeten de 2e klasse cijfers op de ICR niet verwijderd worden voor deze periode?
Er heeft in de periode 1974-1986 steeds een aantal Benelux Plan W's in de binnenlandse omloop gezeten, dat aantal varieerde van 1 tot 3 stuks.
Als ik je mag adviseren, dan zou ik de Plan E's uit breiden met een tweede B, daarmee heb je echt een stam (A+RD+B+B) en kun je de gewenste Benelux Plan W als uitbreiding gebruiken, bijvoorbeeld voor in de spits. Op 2 februari 1985 kwam ik een Benelux Plan W tegen in een stam Plan E's. Samenstelling: RD+A+B+B+B. Het middelste rijtuig was een Benelux Plan W die duidelijk verdwaald was geraakt in deze combi, de rest was Plan E. Met een ICR-stam A+BKD+B+B kun je dan de trein uitbeelden die ik hierboven op de foto heb laten zien. Zo houd je twee treinen die allebei zelfstandig ingezet kunnen worden en een Plan W Benelux voor de leuk versterking.
misschien maak ik er een topic van
en twijfel of 5 rijtuigen haalbaar is. Misschien blijf ik liever bij 4 om te voorkomen dat de trein precies bij het perron past.