Ger, daar had ik ook last van. Wat bleek: door het smeren van de aslagers zat er een klein beetje olie aan de binnenzijde van de wielen waar de stroomafnemers ook tegenaan drukken. Daardoor werd de stroomafname soms verbroken. Kapje aan de onderzijde van de draaistellen los wippen en je kan de assen er eenvoudig uithalen om te reinigen. Bij mij waren de problemen daarna verholpen. Gr, Mathyn
Als bij de ombouw van de motoren ook de omnummering plaatsvond lijkt het mij niet mogelijk dater 600'n met Thomassen motoren zijn geweest.
Beste mensen,Ik merk een aantal rare gedragingen bij de 2015. Waar andere loc's, waaronder ook de Piko 2200 keurig over het spoor hun meters maken hakkelt de 2015 er van tijd tot tijd op los. Stilvallen, weer op gang komen... Met zelfs niet meer reageren op commando's van de Multimaus. (met Z21) Ik vraag mij af wat er aan de hand kan zijn. Om volledig te zijn: de spoorstaven zijn schoon, wielen idem.Iemand die vergelijkbaar gedrag herkent?Toch maar de wielen wisselen voor exemplaren zonder antislipbandjes?Lees het graag.
Ik heb de stroomafnemers eens goed bekeken. Op de binnenkant van de wielen was maar aan één kant te zien dat de stroomafnemer zijn werk deed. Ik heb ze dus allemaal wat verder naar buiten gebogen. Van de week eens testen of dat het gewenste resultaat oplevert. En anders gaan de anti-slip wielen eruit. Moeten die zonder wel eerst leverbaar worden.
Nou Gerke, dan ben je een stuk verder dan mij.Mijn 2015 rijdt noch steeds met adres 3 omdat ik het niet kan wijzigen.Zowel met de multimaus (V1-05) als met JMRI decoderpro is het mij niet gelukt.Dit is de enige cv die ik heb geprobeerd te wijzigen.Ik kan de decoder ook niet uitlezen.Gr. Ed