Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:57:32
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Tirman
Vandaag om 21:56:53
Minder wissels door Quinzeedied
Vandaag om 21:54:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 21:38:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 21:22:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:21:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:17:03
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 21:15:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door jdk
Vandaag om 21:01:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door hervé
Vandaag om 20:54:22
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:35:26
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union) door Edwin2121992
Vandaag om 19:21:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Martijn193
Vandaag om 19:12:04
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 19:04:39
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet. door Voske
Vandaag om 17:50:54
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling door Huup
Vandaag om 17:50:50
NS 6100 van GM&S door Gerke
Vandaag om 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:39:02
Ronald doet de Fork Challenge! door Peter J K
Vandaag om 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 12:21:25
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Ronald Halma
Vandaag om 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:47:03
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:26:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:06:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:06:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door WesleyMunnik
31 August 2025, 22:36:15
  

Auteur Topic: Artitec, ongevallenwagen NS, materieelbespreking.  (gelezen 34794 keer)

Rob Moerkerken

  • Offline Offline
  • Berichten: 805
  • Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re: Artitec, ongevallenwagen NS, materieelbespreking.
« Reactie #75 Gepost op: 10 September 2021, 09:54:29 »
Waar zit de depotvoedingsaansluiting op de ongevallenwagen?

gr. Rob
Rob Moerkerken

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2597
Re: Artitec, ongevallenwagen NS, materieelbespreking.
« Reactie #76 Gepost op: 10 September 2021, 10:41:43 »
Is zichtbaar op de foto's die in voorgaande posts geplaatst zijn: bij de takelarm links achter.

Grtz, Ton

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5584
Re: Artitec, ongevallenwagen NS, materieelbespreking.
« Reactie #77 Gepost op: 10 September 2021, 10:44:07 »
Om precies te zijn: reacties 67 en 74 van Frans8800.
Zit aan de zijkant, bijna helemaal achteraan.
Groet, Frank

Rob Moerkerken

  • Offline Offline
  • Berichten: 805
  • Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re: Artitec, ongevallenwagen NS, materieelbespreking.
« Reactie #78 Gepost op: 10 September 2021, 11:34:59 »
Bedankt!!!
Rob Moerkerken

Frans8800

  • Gast
Re: Artitec, ongevallenwagen NS, materieelbespreking.
« Reactie #79 Gepost op: 10 September 2021, 16:49:24 »
Nog even inhakend op de vraag over de depotvoeding zit deze zo te zien op het Artitec model nog op de oorspronkelijke plaats op de kop , maar werd deze in ieder geval op de wagen die ik fotografeerde verplaatst. Op de foto van de van de 1:1 versie zien we vaag nog de contouren en ter hoogte van de bovenkant van de handgreep zien we op de kop nog de doorvoering van de kabel die is blijven zitten evenals de opschriften op de kop. Op een andere foto die ik maakte zien we ook nog een depot voeding op de andere kop van de wagen waarbij dit in plaats van opbouw een inbouwversie was, waarschijnlijk vanwege verminderde kans op schade, dus klaarblijkelijk waren er onderlinge verschillen.