Hoi Ronald,Waar heb je precies rubber gestopt en hoe dik?Thx.Ivo
Tandwiel merk je direct en wat jij beschrijft is het m.i. geen kapot tandwiel.
Dat schreef ik direct al:
Het zijn incidenten en zeker geen structureel probleem. Ik heb het op een 1219 geel/grijs van een vriendje opgelost door een stukje isolatieband op het frame onder de motor te plakken, tienden van mm dus. Brigitte van MTE (als ik het goed heb) of anders Chris heeft het destijds opgelost door de schroefjes van de printplaat iets te lossen. En al weer tien jaar geleden.......Gr, Ben.
Hallo Ronald, even een vraag, waar zou ik een tandwielprobleem dan aan gemerkt hebben?Ik kan mij voorstellen dat de loc dan niet mooi meer rijdt, maar omdat er twee draaistellen worden aangedreven, zou hij m.i. evengoed nog wel moeten rijden, alleen met veel minder trekkracht en dat merk je dan alleen met een grote sleep erachter.
Daar heeft het allemaal niets mee te maken. Een loc met een split-gear zal een soort van "dak-dak-dak" geluid maken. Elke keer dat het bewuste tandwiel in de andere grijpt op de barst zal dat even een onbalans geven, immers grijpen ze niet meer goed in elkaar. Het is dan ook zowel hoor-als zichtbaar in de loop van de loc.