Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
bask185
Vandaag
om 07:40:54
Piko hondekop 4 ?
door
Jeroen Water
Vandaag
om 06:54:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Dave.......
Vandaag
om 00:51:31
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
Sven
Vandaag
om 00:17:50
Roco 2025
door
System-M
10 July 2025, 23:07:44
Vreemd probleem
door
Ruud Teunissen
10 July 2025, 22:50:15
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
10 July 2025, 22:46:50
Klein baantje 1200x1200mm
door
NS264
10 July 2025, 22:37:48
Depot + vervolg Vlieringen-2
door
NS264
10 July 2025, 22:34:40
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Paulus
10 July 2025, 22:17:34
Licht op Roco BR52 is niet (ana)logisch..
door
maartenvdb
10 July 2025, 22:07:49
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
10 July 2025, 21:36:13
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
Wimbo
10 July 2025, 21:27:58
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
10 July 2025, 21:27:23
Heroplage Artitec Plan W?
door
Corné81
10 July 2025, 19:59:54
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
10 July 2025, 19:54:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
10 July 2025, 19:38:03
Sfeer op je modelbaan
door
grove den
10 July 2025, 19:27:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
VictorPM
10 July 2025, 19:11:42
US diorama in H0
door
gdh
10 July 2025, 18:33:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
10 July 2025, 18:28:24
365 "Het is weekend foto's"
door
Frank 123
10 July 2025, 18:23:39
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Pinkelpa
10 July 2025, 17:41:25
Telefoonnummer Conrad.........
door
Arjan6511
10 July 2025, 17:26:49
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Scratchbuilt
10 July 2025, 16:14:10
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
10 July 2025, 16:12:08
Roco 290 digtaliseren
door
Herb73
10 July 2025, 16:05:16
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Hans van de Burgt
10 July 2025, 12:34:48
S88n bus splitsen
door
Dave.......
10 July 2025, 11:47:45
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
10 July 2025, 10:26:32
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Bahnhof am ende des Unterberger Tales
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Bahnhof am ende des Unterberger Tales (gelezen 4441 keer)
MichielB
Re: Bahnhof am ende des Unterberger Tales
«
Reactie #15 Gepost op:
04 February 2025, 22:26:49 »
Mooi hoor! Leuk dat je er filmpjes van maakt
Groet!
Michiel.
Rail@Home
«
Reactie #16 Gepost op:
18 February 2025, 18:57:23 »
Afgelopen weken met diverse zaken bezig geweest en helaas wou niet alles lukken.
Ik ben heel erg lang bezig geweest met het werkend krijgen van een Fleischmann draaischijf via iTrain. Het was een tweedehands draaischijf die ik jaren geleden al gekocht had. Optisch was die nog heel goed, maar technisch niet. Ik heb er een nieuwe SB-modellbau motor in gezet, maar daarmee deed hij het nog niet goed. Ik bleek het gat niet 100% rond gezaagd te hebben waardoor de schijf op 2 plekken aanliep en niet goed wou draaien. Tevens was de klepel die door magneet wordt aangetrokken bijgebogen, hierdoor ontstond er niet voldoende ruimte en begon de schijf niet altijd met draaien. Ik denk dat ik de schijf wel 30x er vanaf heb gehaald om aan te passen en te begrijpen waar het nu mis ging. Toen dat eenmaal gelukt was moest de LDT decoder nog ingeregeld worden. Ik vond de handleiding niet altijd even duidelijk, dus alles goed lezen en in eigen woorden uitschrijven zodat er een goede handleiding ontstond. In de decoder kun je aangeven dat deze alleen stopt bij aangesloten sporen. Toen dat eindelijk gelukt was door naar iTrain. Blijkt dat je dus beter niet die decoder kan inregelen voor een goede werking in iTrain🤬🤬. Dus decoder gereset. 2 uur werk voor niets en maar opnieuw beginnen. Het werkt nu als een zonnetje. Dat dan gelukkig wel weer.
https://www.youtube.com/v/TuIy4RWNkBc
https://youtu.be/TuIy4RWNkBc
Ook bezig geweest met de ombouw van een ET831/ET87 treinstel en een kuehn N45 decoder. Dat werd echt niets. Een motor die van zichzelf richting de 300km/u loopt terug regelen met een kuehn tot 80km/u. Kansloos met een hoofdletter K. CV5 op 40 en nog reed deze geen 80km/u. Ik heb iemand anders blij gemaakt met de kuehn en er komt een ESU in. Wellicht ook een SB modelbau motor. Maar dat project heb ik in z’n geheel maar door geschoven naar later.
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannesch
SteeF_NS92
Stefan Akerboom
N-spoorder van Nederlands materieel
«
Reactie #17 Gepost op:
18 February 2025, 21:14:29 »
Nou de aanhouder wint. Geeft stiekem waarschijnlijk wel een beetje voldoening toch?
.
Gr Stefan
OUD: N-project Eijssen, NL III/VI -->
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57650.msg3221441145.html#msg3221441145
Rail@Home
«
Reactie #18 Gepost op:
18 February 2025, 21:50:15 »
Tja ik moet dan altijd denken aan Borus uit de James Bond film GoldenEye.
I’m invincible.
Maar zo goed als het voelde toen het eindelijk klaar was, zo vaak heb ik gevloekt voor die tijd. Het is dat die dingen zo duur zijn anders had ik allang een nieuwe gekocht.
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannesch
puntenglijder
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
«
Reactie #19 Gepost op:
19 February 2025, 09:19:24 »
Mooi gezicht dat oude Bayerische spul op de draaischijf.
Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#
Rail@Home
«
Reactie #20 Gepost op:
10 March 2025, 19:17:58 »
Afgelopen weken was het even rustig. Een weekje vakantie gevolgd door heftige griep, echt waardeloos. 😵💫😵💫
Aansluitend aan mijn vakantie kwam ik langs Vlaardingen, dus maar even bij MTE langs geweest en een aantal dingen gekocht. Het was al een heel aantal jaren geleden dat ik fysiek in een modelspoorwinkel geweest ben. Wel leuk, maar ook kriebelende vingers, ik heb de portemonnee redelijk dicht kunnen houden 😂🤣😂
Ik heb een aantal wissels gekocht om station Oberndorf aan te passen. De overloop wissels stonden me niet aan. Ik had dit gebouwd met wissels die ik nog had, maar ik vond het toch niet mooi.
In de nieuwe situatie heb ik een Y-wissel in het middelste spoor geplaatst. Dit is wel een win-win situatie. De stationsporen zijn langer geworden EN de kopsporen voor het omlopen zijn ook langer geworden. Het middelste spoor is nu echt alleen bedoeld voor omlopen. Het linkerspoor wordt het stationspoor voor personenvervoer en het rechterspoor is bedoeld voor goederen.
Verder wat groen spul, een decoder en een bouwdoos voor de lokale coöperatie gekocht.
Hannesch
Rail@Home
«
Reactie #21 Gepost op:
23 March 2025, 20:12:22 »
Ik heb een broertje dood aan schoonmaken, echt niet mijn ding. De rails zelf wordt schoongemaakt door een poetstrein met 2 roco wagons met railgum en een tomixs stofzuiger. Af en toe stofzuigen lukt ook nog wel. En de railgum er langs als een trein hapert oké. Maar alle wielen schoonmaken, brrrrr. Sommige wielen van wagons/rijtuigen zijn toch echt wel smerig en al dat vuil verspreid zich weer en hoopt zich dan weer ergens anders op. Schoonmaken is dus wel een must.
Ik zag een hele tijd terug al dat Lux daarvoor een wielenreiniger had. Dat leek me wel interessant en niet eens zo heel erg duur. 190 euro incl decoder. Ik heb er dus maar 1 aangeschaft. Maar waar in te bouwen en ik wil ook niet steeds alles van de rails moeten halen. Om het gehele schaduwstation en klimspiraal lag een losstaand rondgaand spoor. Deze was bedoeld voor testen en inrijden. Met een aantal schakelaars kon ik schakelen tussen iTrain, JMRI, Intellibox en analoog. Dat heb ik nu aangepast. Voor het testen heb ik nu een nieuw losstaand stuk spoor van 1,5m geplaatst. Met 2 wissels heb ik de rondgaande testbaan nu gekoppeld aan het schaduwstation. Hierdoor ontstaan 3 sporen die bij het schaduwstation te trekken zijn en nog eens 3 sporen die bedoeld zijn voor de lux railreiniger en een opstelplaats voor de schoonmaaktrein.
De Lux heeft een eigen decoder. Deze heb ik in iTrain ingericht als locomotief. Met een actie wordt de snelheid van de locomotief bepaald. Als het blok met de Lux wielenreiniger status binnenrijden, vertrekken of reserveren heeft dan volgt een actie ‘aan’. Bij status wachten, klaar of vrijgeven dan volgt een actie ‘uit’. De actie die uitgevoerd wordt is locomotief rangeren met decoder stap 28. Dit werkt perfect en is te zien in het filmpje.
Helaas was er geen ruimte om het spoor na de wissel recht te leggen, hier moest een kleine S-slinger geplaatst worden. Onder de baan zitten de wisselmotoren in de weg. Ik had geen zin om alles te verplaatsen. Sommige treinen hebben daardoor soms wat moeite om te blijven rijden en niet stil te gaan staan. Ook omdat ik de snelheid laag wil houden op 40km/u, dan is er het langst contact om schoon te maken. Ik kan altijd nog die snelheid verhogen.
Hierbij het resultaat:
https://www.youtube.com/v/iVMrqAXrm1g
https://youtu.be/iVMrqAXrm1g
De tijd zal leren wat het effect is op de wielen. Dat is lastig zeggen na 3 rondjes per trein.
De updates zullen de aankomende tijd trouwens wat afnemen. De zon schijnt weer en het tuinseizoen is weer begonnen. Lekker naar buiten dus. Frisse lucht en zon 😎
Hannesch
Frank 123
«
Reactie #22 Gepost op:
23 March 2025, 20:24:46 »
Mijn banen in aanbouw:
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Print
Pagina's:
1