Ik ben inmiddels druk bezig gebleven met tekenen en bedenken. En meten, en daarbij ontdekte ik dat ik me had vermeten, en niet 3x3 had maar 3x2.6 :-|
Dus weer verder gegaan met bedenken en tekenen en bedenken wat haalbaar zou zijn met mijn en ruimte en mogelijkheden :)
Nu ben ik er uit:
Het word een ovaal met aan de ene rechte zijde het volgende station:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/station_11.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/station_11.jpg)
en aan de andere zijde, uit het zicht dus een 3 sporig schaduwstation ( Wat op termijn uitgebreid kan worden om meer treinen te herbergen ) Je zou het kunnen zien als een groot diorama waarbij er treinenloop word gegenereerd via een schaduwstation.
Even uitleg bij het plaatje, het station ligt lager dan de weg, op het weg niveau komt een rij halve huisjes als achtergrond, een taxistandplaats, een bushalte en natuurlijk de ingang naar het station.
De perrons zijn te bereiken via een brug met trappen naar de perrons toe. De wegen links + rechts maskeren de overgang van 2 naar 1 rail.
Het stations deel maak ik als 1 module van 2meter70 lang en +- 80 cm breed. Het grote eilandperron word bijna 15 cm breed, het onderste perron 8 cm. De perrons worden 1meter50 lang. Voldoende dus om mijn langste stammetje van 4 x ICR + 1200 te herbergen ( Deze doet 1meter40 )
Het idee is een klein stedelijk voorstation voor het centrale station. Toen ik dit bedacht had kwam ik tijdens het internetten dit (http://stationsweb.brinkster.net/station.asp?station=maastrichtrandwyk&vraag=maastricht%20randwyck) station tegen wat er wel wat van weg heeft.
Ik heb nu eenmaal geen zeeen van ruimte terwijl ik toch in een behoorlijk huis woon :-X maar met het oog op de toekomst maak ik dus het station als module, dan kan ik het altijd nog ergens bij inbouwen. Bijna alle rails is binnen, het laatste is besteld. En dan als de S88XPressNetLI binnen is testen of de blokken die ik bedacht heb uitkomen en dan bouwen ;D
Gr. Remco.
Nog even het complete plan er bij geplaatst:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/baansecties.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/baansecties.jpg)
En ik wil het zo bouwen omdat ik het dan nog realistisch kan laten overkomen, alles wat ik meer bouw maakt het te druk en teveel op te klein oppervlak.
Ondertussen rijd een 2400 veel rondjes om de baan te testen maar eigenlijk gaat alles goed, geen storingen en hij glijd lekker over de rails Lachebek
........................
Ik wil ook seinen plaatsen, maar staan er grote seinen zo dicht bij een station ? Of alleen dwergseinen ?
En ik wil deze seinen eigenlijk op de volgende plekken ( De rode vierkantjes ) plaatsen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Treinbaan_026_edit.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Treinbaan_026_edit.jpg)
Klopt dat dan qua locatie ?
Als mensen nog tips hebben over wat er rond de rails aan bordjes oid geplaatst moet worden, laat het weten, het moet namelijk gewoon realistisch gebouwd worden!
Bedankt alvast voor tips,
Gr. Remco.
(....)Laten we voor de grap eens aannemen, dat de loopbrug bedoeld is om overheen te lopen naar het andere spoor. De ingang van het station zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen. Met een loopbrug, zover in de hoek, is het wel een stevig eind lopen voor de Preisers om over te steken - ze zeulen zich rot met koffers en kinderwagens en Oma .....
En nu dan de vraag, komt de brug in het midden of achteraan zoals hij nu staat, iemand ideeen erover, mijn eerste insteek is zoals hij nu staat.
Gr. Remco.
Geplaatst door: Remco Ok van de blauwe borden begrijp ik ook, eenvoudig maar waar begin je dan met nummeren/plaatsen ? Ik heb foto's dat ze deze in het midden plaatsen bijvoorbeeld.
Wat houd die cijferbak eigenlijk precies in ?
Ik heb het eea gelezen hier op het forum over Henckens en Nzh. Dit (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=3895.15) draadje voornamelijk. Ik las hierin dat de afwerking van de Henckens seinen iets minder kan zijn, maar het draadje is al bijna anderhalf jaar oud, is het in de tussentijd verbeterd ?
En heeft iemand ervaring met de Henckens dwergseinen ? Deze werken met lichtgeleiders zo ik heb begrepen van de site maar er staan geen foto's daarvan op die site. Hoe werkt dat precies, gaan er 3 lichtgeleiders door de vloer oid ?
Ziet er leuk uit.
Ja de rails verven is een tijdrovende bezigheid. Ik doe het met de airbrush tegenwoordig. Dan ben je met zo'n stuk baan binnen 10 minuten klaar. Verder voordeel is dat je gelijk een stukje biels meeneemt en de laag verf vele malen dunner is zodat alle details van de spoorstaaf bevestiging zichtbaar blijven.
De verf: mat 83 roestbruin van humbrol die je 1 op 1 verdund met thinner ( lekker snel droog).
Ballast: neem N-spoor ballast das veel echter.
Lijm: latex of boekbinderslijm.
Poeders/ verven: je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
En eerst de plantjes en dan pas de ballast ( planten groeien uit de stenen).
succes verder we blijven het volgen.
Kees-Jan
Dat ligt er mooi in ;) Ga je het station helemaal zelf maken?
Peter H
Ah, daar heb ik nog een anderhalve plaat van liggen.
Hoe verlijm je het? Met boekbinderslijm of gewone houtlijm ?
groet:Marnix
Link van het plaatje gemaakt voor de wat minder goed zienden onder ons :) »
Sander de 1e link doet het niet bij mij...
Remco,
iets dergelijks als dit: http://www.nicospilt.com/2005/20050510_8903.JPG is misschien ook een aardige vulling voor in de hoek....
mvg
Sander.
met dank aan www.nicospilt.com
Mijn methode is net anders Remco. zie Hier (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=12475.msg216668#msg216668)
Volgens mij kun je beter als ik het zo bekijk het hele perron een beton look geven door het helemaal van MDF te maken. De naden en richels kras je met een kraspen ook makkelijk in MDF. Daarbij komt dat je al je ballast hebt liggen en als je nu nog met Klei of gips gaat beginnen wordt dat een zooitje.
Kees-Jan
het kan ook zo de prullenbak in
Mooi perron!! :)
Wat voor stationsgebouw ga je maken/kopen? En waar plaats je die?
Hoi Remco die T portalen zijn gemaakt van twee enkele masten van Sommerfeldt. Van één mast moet je dan de bovenconstructie halen en bij de andere mast weer er aan solderen. Je houd dan een kale mast over die je nog kan gebruiken om de bovenleiding in een boog tussen twee portalen een extra knik te geven of als eindmast bij een kopspoor.
Johan.
Ziet er mooi uit.
Ik denk dat ik ook zo'n perron ga maken als ik mijn baan heb liggen.
Zeker een fraai aantal pageviews, maar het is ook leuk om te lezen hoe je stap voor stap alles doet en ook een foutje durft toe te geven. Leerzaam, ook voor mensen die niet in h0 gaan werken, maar het kleiner zoeken. Ik blijf je draadje in elk geval volgen, al doe ik dat vanaf het begin al. Ik ben wel benieuwd wat je verder nog gaat doen.
Gr.
Martin
ga je de achterkant van je loopbrug nog dichtmaken of laat je dat open? en maak je ook nog 'valnetjes'? of ga je het zonder bovenleiding doen?
Maar Jan-Albert ik ben zeer benieuwd naar je baan, heb je al een idee wanneer je echt gaat bouwen, je hebt er de ideale ruimte voor. Het idee vind ik echt leuk wat je van plan bent!
Zeker een fraai aantal pageviews, maar het is ook leuk om te lezen hoe je stap voor stap alles doet en ook een foutje durft toe te geven. Leerzaam, ook voor mensen die niet in h0 gaan werken, maar het kleiner zoeken. Ik blijf je draadje in elk geval volgen, al doe ik dat vanaf het begin al. Ik ben wel benieuwd wat je verder nog gaat doen.
Gr.
Martin
Haha geen enkel probleem hoor, maar het was mij ook al opgevallen maar een 3megapixel Powershot A75 is sowieso geen garantie voor succes ;D en de verlichting ga ik wat aan doen.
...hele fijne korrel er een keer overheen halen, even kijken waar ik dat kan halen?
Vandaag heb ik onder andere gezocht naar bovenleiding portalen maar NS uitvoeringen waren er alleen bij Brekelmans en dan alleen de 2 rail 'bogen' en geen T-portalen. Deze waren van Focus Modell Parts, niets mis mee op zich maar dat zijn gewoon railstaven aan elkaar gesoldeerd. Dat moest ik ook wel zelf kunnen dacht ik.Volgende keer even kijken bij De Spoorzoeker. Die stonden in Hal 2. Die heeft altijd Sommerfeldt bij zich.
In de beperking toont zich de meester
Jammer dat ik geen rails meer heb ......
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/original_version_bovenleiding_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/original_version_bovenleiding_1.jpg)
Als ik dit zo plaats klopt dat dan ? En dan gaat het voornamelijk om
de 'koppeling' tussen het bovenste en middelste spoor. Kan ik op die splitsing een enkelportaal plaatsen waar twee rijdraden same komen ?
Bedankt alvast,
Gr. Remco.
Bij de aansluiting van de twee rails bij de wissel, zal het spoor in werkelijkheid anders liggen. De wissel is immers een boogsegment. De radius is -denk ik- dusdanig, dat de bovenleiding niet uit alleen maar de twee rechte stukken kan bestaan.
Een beetje rondsnuffelen op grootspoorfoto's zal snel duidelijkheid kunnen geven.
Sander
Hoi Remco,
Het ziet er weer mooi en gelikt uit. ;)
Groet Patrick
Volgens mij moet een draad afgespannen worden. In dat geval moet volgens mij de draad die van rechtsboven naar links onder gaat op het 'knooppunt' naar links afgebogen worden en daar afgespannen. En de draad die van rechts komt volgt het spoor.
Snap je wat ik bedoel? :)
En de isolatoren zijn binnen, nu alleen de vraag moeten ze groen zijn of bruin ?
Of maakt het niet uit :D
Hier een foto van de groene.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/isolator_002.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/isolator_002.jpg)
Graag jullie mening of het groen of bruin moet/kan zijn.
Bedankt alvast,
Gr. Remco
Locomotief | Sleep |
NS 634 | Vrij in beweging |
NS 1142 | Nog geen invulling, ik heb ook geen idee wat ik erachter kan hangen |
NS 1145 | 3 x Plan W ( 453, 461, |
NS 1211 | ICR 1e Kl., BKD, 2e kl., 2e kl. ( Deze stam heb ik ergens in het ICR draadje gevonden, ook de volgorde |
NS 1309 | 5 x Fals-Z Kalk ( Wil ik 8 van maken ) |
NS 1602 | 2 x UDS-Y, 2x Bollenwagon, 2x Ketel DSM, 2 x Ketel Esso (Formeel is de railion trim volgens mij te jong voor mijn TP) |
NS 1731 | Hiervoor is de nieuwe DDM/DD-AR? set van Rivarossi besteld |
NS 1823 | Nog geen invulling ( Valt buiten tijdperk, maar is mijn enige zwakte ;) ) |
NS 2299 | 3 x fccpps ( Wil ik uiteindelijk 8 voor hebben ) |
NS 2418 | Bietenwagentjes 3 x |
NS 2433 | VAM Compost 3x, VAM Recycling, VAM Potgrond, VAM 60 |
Fraaie samenstellingen Remco!
Mooie van circa 1980 was dat er een paar hele leuke korte internationale treinen reden die wel lekker bont waren.
Nog een paar ideeen:
- TEE 11 Rembrandt : was tussen 1980 en 1983 meestal 3 rijtuigen, DB TEE rood/creme
- Buurland Keulen-Amsterdam was in die tijd ook vaak 3 rijtuigen, soms met als extraatje een echt bagagerijtuig of een Rheingold rijtuig in opzending
- Vitrains brengt de Franse oranje dubbeldekker rijtuigen uit. Deze hebben in 1980 een tijdje proefgereden bij NS, meestal werden die treinen door 1100'en gereden. Als je van kleurig houd!
Daarnaast ook de Hoek Warzawa en de Nord-West express....
Plak en knip:
Kees-jan
Remco, het wordt tijd om het station "Amerpoort haven" maar eens te gaan ontwerpen. Een klein kopstation of zo .......
Sander
De vrijbalken liggen uitstekend nu Remco! :D
Op de tweede foto lijkt het verschil niet erg groot. In werkelijkheid zal een pad nooit overal dezelfde kleur hebben - je zou dus kunnen afwisselen 2:1 en 4:1 en 6:1. Dan krijg je een wat gemeleerd beeld.
De eerste foto geeft mij de indruk dat het gras relatief lang is. Goed is het niet te zien, maar zeker bij de overgang van gras en pad staat vaak kort en schraal gras. Hier en daar zand tussen gras en elders weer 'n enkel polletjes gras in het zand. Op de foto lijkt het een scherpe begrenzing.
Sander
Hoe heb je dat gras zo goed omhoog gekregen?
Zoiets moet het dan worden als ik je verhaal goed begrijp?Jep :)
Jep :)
Succes met het porfierpad,
Wouter ;)
Op de tweede perron foto, tussen beide sporen, is vrij zeker een kabelgoot. Je ziet duidelijk de opstaande rand (zijkant) van de betonplaten.
En datzelfde zou best wel eens op de eerste perron foto kunnen liggen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Zusjes_009.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Zusjes_009.jpg)
dit is uit de tijd waarin ik ben 'gevormd' als treinfanaat ;D
met de paplepel is het er in gestampt ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/11_295_spoor_21_amersfoort_2040_op_19_08_1983.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/12_295_amersfoort_spoor_21.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/15_amersfoort_spoor_21.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/amersfoort_met_stel_295_op_spoor_21_op19_08_1983_om2040.jpg)
De gele 295 staat in Amersfoort op zakspoor 21 en zou even later leeg naar Utrecht vertrekken.
Idd fraaaaii :)
Als je nu ook nog een snelheidsbeperking op je wisselstraat zet, krijg je ook nog groen knipper te zien... ;)
[Edit]
Ik hoop dat het niet de decoders zijn die elke keer zo'n knal veroorzaken :P
En... ik denk dat het sein aan de rechterkant van de baan aan de verkeerde kant van het spoor staat :-|
[/Edit]
Grtzz,
Karst
ik vind het er erg leuk uitzien maar die seinen staan naar mijn meing te lang op groen nadat er een trein doorheen is. is dit nog aan te passen?
Oh eh hoe doe ik dat precies ?
Btw over de locatie van het sein, waarom zou hij verkeerd staan ?
Nee :) dwz niet zonder een extra bezetmelder toe te voegen.
plaatje
Euhm... heb naar het verkeerde sein gekeken... :-[ :-[
Idd,
Idee: ga de wisselstraat detecteren en laat die de seinen terug zetten...
Grtzz,
Karst
Graag gedaan! Ik ga even kijken of ik vandaag iemand ( mod ) kan vinden die het misschien wil verplaatsen naar de startpost. Dan is het makkelijk terug te vinden :)
Gr. Remco.
Ben benieuwd ! Ik houd de site wel effe in de gaten vanavond. Eerst maar eens opruimen boven, beetje een zooitje ondertussen.... :(
Stuur je nog wel even een PB , heb misschien nog wel iets voor je .
Gr
Ferry
Peter HDank je! Ik heb nu ook een sticky topic in Baanbouw en Scenery daar staat in de startpost alle gebruikte materialen, technieken en ervaringen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Amerpoort_004_rs.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Amerpoort_004_rs.jpg)
Maar 1 woord nodig : "Strak"
Sander
Ziet er erg goed uit zo!!
Een vraagje, ik ga ook opzoek naar een soldeerhulpje, waar op de foto de 2 blauwe bordjes in hangen. Waar heb je die gekocht?
Ziet er erg goed uit zo!!
Een vraagje, ik ga ook opzoek naar een soldeerhulpje, waar op de foto de 2 blauwe bordjes in hangen. Waar heb je die gekocht?
Leuk filmpje, locs lopen mooi rustig.
Maar gaan die seinen in het echt nou vloeiend over van Rood - Groen ?
Zoja, is daar ook een module voor te koop ? :)
Leuke film Remco, veel leuker dan wat er nu op TV te zien is ;D
Ferry
Idee: ga de wisselstraat detecteren en laat die de seinen terug zetten...
Ja alle bedrading ligt er, de wisselstraat is in zijn geheel geisoleerd dus dat is geen enkel probleem, ik bestel dan binnenkort wel een extra S88 bij Wim.
Heel fraai Remco. Weer opnieuw eenvoudige materialen en eenvoudige bouw. Dat is toch wel de charme van jouw baan.
Heb je al nagedacht over de vloerbedekking in de tunnel ? Ik kan me voorstellen dat daar de beddingstopmachines niet kunnen komen. Dus vraag ik me af, of daar een 'gewoon' grindbed ligt, wat ze min of meer handmatig aanleggen (zoals vroeger alle rails werd gelegd overigens).
Sander
In de tunnel kan gewoon een grindbed liggen. In de tunnels van Rotterdam en Barendrecht ligt ook gewoon een geballast spoor, grotendeels zelfs op houten dwarsliggers.
de beton verf is ook op dus we kunnen niks meer ;D
Is wel handig...
Tevens toch het looppad weg gehaalt ik was toch niet tevreden. En nu ligt er een looppad waar ik echt tevreden mee ben!
Aan je bouwsels is goed te zien dat je niet snel tevreden bent. Ik denk dat dat de juiste spirit is in de modelbouw! Proberen en opnieuw proberen net zo lang tot je echt tevreden bent. Complimenten hoor Remco voor de bouw van zoveel details!
Groet Jaap
Idd jaap! try and error.
Kees-Jan
(draag hem voor, draag hem voor.....).
Kan nog niet Kees-Jan. Hij moet eerst een jaar bij de club zijn... ;D
Groet Jaap
Datum van registratie: 24 januari 2008, 22:40:21
:o :o :o Nice, ziet er goed uit. Is dat allemaal messing?
Jij kunt wel goed overweg met je soldeerbout :P
Een mooie kleur hiervoor is bijvoorbeeld Tamiya XF 50, field blue. Dit is een hele donkere matte blauwe acryl verf.
Groet Jaap
Beetje slechte foto's...
Hallo Remco
Heb net het hele draadje met je werkzaamheden doorgesnuffeld ben onder de indruk ziet er fantastisch uit.
Mijn project gaat naar alle hoop volgend jaar beginnen.
grt
Fred
Ha die Remco,
Ziet er goed uit, je staander voor je brug. Netjes! ;) Ik blijf je volgen.
Grtz, 8) Ronald 8)
remco,
ga je ook nog een lift maken bij de loopbrug voor de gehandicapten onder ons?
groet
Nope geen lift.Pas maar op dat je geen klachten krijgt van ROVER :P
Dus je bovenleiding toch niet gevonden. :'(
Groet Jaap
Of toch wel lees ik nu in een ander draadje....
Maakt het wel af, zo onder de "draad" :)
Vooral die Y bogen doen het ! ;D
Nog bedankt voor de portalen, binnenkort mee aan de slag
Gr
Ferry
Hee remco,
Ziet er super uit ;) En die Y stukjes maken het mooi af!
Die brug wordt wast ook wel mooi :P
Peter H
wat ben jij een onwijs snelle bouwer , en nog supernetjes ook,gisteren keek ik nog , en vandaag alweer een verrassing , met zo 1 als jij is de baas (aannemer ) vast heel blij ;D
groet stefan :D
Mooi hoor! Jammer dat Rijswijk net iets te ver voor me is op zaterdagochtend ...
Hallo Remco,
Ik volg je draadje regelmatig, en het ziet er goed uit.
Mag ik nog 1 tip geven: bij perrons en overwegen zijn er 2x zo veel (verticale) draadjes tussen de rijdraad en de hangdraad. Dan is er minder kans dat bij een draadbreuk de rijdraad op het perron of de weg terecht komt.
Dus mocht je nog zin hebben de bovenleiding aan te passen..
Succes, gr,
Bert
Hoi Remco,
Ziet er strak uit, zo met die bovenleiding.
Maarruhhh, zit die bovenleiding niet verschrikkelijk in de weg bij het verder aankleden van je baan? Voor je het weet blijft er een mast of draad aan je mouwen hangen... :o
Of heb je ze even op proef staan, en gaan ze straks weer aan de kant, tot de baan verder is aangekleed?
Groets, Hans
... ... Weet je al hoe je al die treden gaat maken? ... ...
... ... De traptreden worden van hout, ik heb erg kleine latjes gekocht en die ga ik er tussen lijmen met 2sec lijm.
Gr. Remco.
Je gaat lekker verder Remco !
Tip : Voordat je houtjes gaat lijmen, lijkt het me zinvol even te kijken naar de schermen, die onder aan de loopbrug zitten. Veelal gaasschermen, onder een hoek van ongeveer 45 graden, om vallende troep en kleuters op te vangen.
Sander
Een plezier om te volgen Remco. :)
Goed bezig Remco!
Groet Jaap
...niet alleen plaatjes kijken hè? ;)
Remco, mooi!
Ik volg dit topic met veel plezier!
Jan-Pieter
Mooi werk Remco!! Ben zeer benieuwd naar de rest!
Groetjes Michiel
Als je nog foto's van bepaalde details zoekt, geef je wensen lijstje dan even door ;)
Groetjes Michiel
Foto's van de trap gezocht? Heb er hier nog 2, ook van Arnhem dus:
Mooi baantje begint het te worden overigens! :D
maar ik krijg steeds iets meer handigheid gelukkig
Dat denk ik ook wel ;)
Ga je eigelijk ook nog iets doen met je baan? Bijv. op een beurs staan ofzo. Want je baan is toch in modules?
Peter H
Mooi stukje huisvlijt Remco!
Groet Jaap
...en jij een oneindige blog dus dat wordt hem niet ;D
Plan U 1:87 in geplot styreen « 1 2 ... 164 165 » 155200
Ziet er leuk uit met dat gras. Sluitverlichting zag ik trouwens op de site van MTE.
Heb jij twee W's gekoppeld? Ze lijken nl niet zo kort te koppelen als ik gewend ben.
Groet,
Gerard.
Dit moois is haast niet bij te houden. Je werkt nu ook al 's nachts zie ik.. ;D
Groet Jaap
snel en mooi , goede werker , komt wel goed met jou ;)
ik volg intussen met veel belangstelling super hoor ;D
greetzzzz stefan
@ remco
[ Het sein trekt iets te veel de aandacht misschien ? ]
nee hoor, wel dat stopcontact ;D
verder perfect bouwwerk en goede foto's
gaat zo door mijn zoon,
Frederico
Ziet er zéér mooi uit. met de nadruk op zéér!
Heej Remco,
Je brug ziet er goed uit man!
Hoeveel planken moet je nou gaan zagen voor ie af is?
Groeten,
Oscar
Ziet er zéér mooi uit. met de nadruk op zéér!
Heeft zo'n eindpaal voor de bovenleiding niet twee schuin naar beneden lopende spankabels om te zorgen dat de paal niet krom wordt getrokken ? In dat geval zal het waarschijnlijk fraaier zijn de paal na de brug te plaatsen.Dank je, ja ik moet even een foto opzoeken van zo'n paal. Er staat er geloof ik sowieso 1 in deze draad.
De brug is heel fraai geworden. Een zeer geslaagd project !
Mocht je op de foto wat zien zeg het gerust hoor
Ziet er weer goed uit Remco. Leuk filmpje op youtube ook.
Gerard.
Remco,
Ik vind het echt heel mooi wat je gemaakt hebt!
Zou je alleen niet de traptreden grijs maken?
In mijn beleving zijn de trappen van de NS meestal van beton.
Verder ziet het er allemaal ongeloofelijk mooi uit!
Groeten,
PeterR
Ik ben het met alle complimentjes eens. Het ziet er gelikt uit maar ik vraag me ook af of de kleur geel wel reëel is. Wel een frisse kleur :)....maar toch...?
Groet Jaap
Er ontbreekt verlichting op de brug. Ga je dat nog maken of ga ik nu een brug te ver?
Remco, denk je nog aan de roosters boven de sporen aan de brug zodat er geen zooi in de bovenleiding kan komen? Een vriend van mij wees me er laatst op dat ik dat zelf ook vergeten was ;)
Het is een mooie brug geworden tot nu toe, groetjes Michiel
Remco, Ik zit te genieten van wat je allemaal aan et maken bent.
Gr. Gerco
Ik heb nog 2 weken vakantie, dus ik kan wel even werken.
Volg dit draadje met veel plezier. Je doet/maakt leuke dingen en het ziet er ook nog een keer fantastisch uit. Zal wanneer ik (eindelijk) een keer aan mijn eigen baan toekom zeker naar dit draadje teruggrijpen om onderdelen te "pikken" ;)
mvg Gertjan
@Remco, oh ja, dat draadje was ik ff kwijt ;D Erg handig.
mvg Gertjan
Gewoon afbreken en opnieuw beginnen :D
je trappenhuis is erg fraai geworden, zoiets wil ik ook wel hebben op mijn toekomstige station. Tegen die tijd nodig ik je wel een keer uit .:D
We gaan toch geen reclame maken van kunstmest? ;D ;D ;D ;D ;D ;DDa's nog best lastig.....
Jos.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Treinbaan_052_rs.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Treinbaan_052_rs.jpg)De stroomafnemers van de beide 1100'en staan niet tegen de draad ;D Maar er hangt toch wel bovenleiding ;D
Verder heb ik net al mijn loc's op lange adressen ingesteld, dat is veel handiger, het was een aardig zootje ondertussen geworden ;D
Er hangt nu meer bovenleiding, al moet deze nog wel even op maat gebogen worden en de Y - elementen moeten er nog tussen.Remco,
Toch fijn dat die fabrikanten dat lange loknummer met grote nummers op de zijkanten en voorkanten drukken ;D
Enne : die 1300, ik zeg goed oppassen, als je em nu nog een keer heet wast krijgt hij misschien wel puisten, zoals dit exemplaar:
@remco,
Komen er op de perrons nog overkappingen zodat de preisertjes droog lopen als het regent :P ;D
mvg,
Matthijs
Remco,
Y draad wordt alleen toegepast als de baanvaksnelheid hoger is dan 100 km/h. Op je zijspoor hoef je het dus niet te plaatsen. Scheeld weer werk.
Remco,
Y draad wordt alleen toegepast als de baanvaksnelheid hoger is dan 100 km/h. Op je zijspoor hoef je het dus niet te plaatsen. Scheeld weer werk.
( 50 voor wisseldecoder, 50 voor een Rosoft S88SD16-N, 4 wisselmotoren a 30 euro, 3 Weg wissels 50 euro, rechte rails en tegenbogen 10 euro )
Hoe wat en wanneer volgt vanzelf wel een keer :)
Scheelt werk? Bij perrons horen er het dubbele aantal hangdraden te zitten, dus Remco mag nog even solderen ;)
jaja uitslover ;D
hehe ga zo door je hebt erugh mooi spul rondrijden.
De 1312 is nog maar net koud over gekomen vanuit Oldenzaal en wordt direct in de dienst opgenomen te Amerpoort.
Ik was 17 moet u weten...Oeps dan wordt je volgend jaar 40.... ;D
Het was inderdaad koud toen de 1312 uit Oldenzaal vertrok...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img005.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img005.jpg)
1312 met tr. 2042 (Braunschweig-Oldenzaal-Amsterdam CS, via Amersfoort ja...) te Oldenzaal op 7 februari 1986
En neen, beste mensen, de Kadett was niet van mij. Ik was 17 moet u weten...
Wordt komend jaar onze trouw auto een c kadett sedan ;D ;D
Dat ben ik thans reeds! Maar eh... Jaapster, alles is relatief. Zo kan ik naar buiten wanneer ik maar wil, jij moet eerst toestemming vragen aan de hoofdzuster.Wat bof ik dan dat mijn hoofdzuster treinen ook leuk vindt ! ;D
Ja daar is prima ruimte voor! Ik zou ook niet weten waarom je hem in de cabine wilt hebben, de decoder bedoel ik, dat is toch super zonde van je model :-X
Gr. Remco.
ssssstttt niet hardop ;D al aan gedacht, maar die moeten met andere ledjes, dwz met echte ledjes, de draadjes van de led moeten naar binnen de lok in.
Hier kon het ledje gewoon onder het 'glas' geplakt worden, bij de 22/2400 zitten ze op een standaardje. En daar past die SMD led niet onder ongezien.
Ik heb al zitten kijken hoe Manuel dat heeft gedaan en op zich prima te doen, alleen een gaatje boren in een frame gaat me nog iets te ver ;D
Aan de functie uitgang van de Lenz Silver ( Ja i know, geen Lopi ;D maar goed oude tijden zeg maar en hij rijdt toch bijna nooit ;) )
Ik ben mij ervan bewust dat het voor sommigen niet wereldschokkend is ;D maar goed voor iemand die een half jaar geleden nog een total-loze 1800 bij Kees-Jan inleverde en weer gerestaureerd terug kreeg ( Met de mededeling dat het vrijwel hetzelfde was als zijn race auto repareren na een crash ;D ) is het toch vooruitgang voor mij ;D
Jan-Albert wilde jij geen blauwe hebben ?
Dat is hier 5.7 cm, dan had het lantaarntje 1 cm hoger moeten zijn.
De lantaarns zitten ongeveer 2 stoeptegels onder de rijdraad, dus 60 cm. Dus de hoogte van de lantaarn zou moeten zijn:
5,7 - 60/87= 5 cm.
Die gaan zeker komen! Maar eerst een kleine grondige verbouwing :)
Nee dat is de verassing ;D
;D
Ik denk dat Remco het huis van zijn buren heeft gekocht en Amerpoort erin gaat uitbreiden ;D ;D
Nog veel verbaasde blikken gehad tijdens het fotograferen? ;D ;D
Hey Oscar,
Nee zeker niet ;D Ik heb net een grote stap voorwaarts gemaakt ;D
Morgen weer een grote stap en dan moet ik even wachten tot ik bepaalde tools heb om verder te kunnen :D
En ik heb net wel deze aangeschaft voor een schappelijke prijs:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/mp.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/mp.jpg)
Een Hamo MP voor 125 euro :)
Gr. Remco.
Nou Amerpoort ligt niet compleet stil ;D Er is nog altijd wel wat te doen in het kleine stationnetje ;D
Ik had de schakelkastjes geplaatst maar ik kreeg een bak heibel van hier tot tokio over de beveiliging ;D dus ook maar een aggenebis hekje erom heen gezet :)
Verder ook nog 2 looppaden erbij gelegd. Het laatste looppad doe ik waarschijnlijk pas als de muurplaatjes er zijn dan kan het pad er mooi tegen aan liggen.
De relais kastjes:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Amerpoort_006_rs_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Amerpoort_006_rs_1.jpg)
maar ik ben voornemens om zaterdag richting Airbrush Service in Almere te rijden om te kijken of ik kan slagen!
ik ben voornemens om zaterdag richting Airbrush Service in Almere te rijden om te kijken of ik kan slagen!
Is wel heel erg tijdperk 5 hoor Remco. ;D
Ik had Gerco al eens gecomplementeerd en gevraagd voor een update vervolg via een pb tje maar is misschien niet gelezen.
Kan je hem nog een keer sturen zal hem wel kwijt zijn.
Gr. Gerco
Schandalig netjes.
Ik moet Gerco ook eens lief uit kijken. (later)
Hallo Remco,
Ik volg de bouw al een tijd, een mooi plan met supermooi perron 8)
Mvg
Ruud
Wow mooi perron zo :o
Het word echt een super mooi station.
Peter H
Remco,
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.
Geweldig mooi gedaan het perron. Absoluut een aanwinst voor je station.
Goed om te weten dat de perrons op maat gemaakt kunnen worden. Ik heb ze voorlopig niet nodig maar misschien kan Gerco de verschillende tegels in een autocad file op z'n site zetten. Dan kan iedereen zijn eigen perron tekenen in autocad.
Succes verder met bouwen.
Marc
Dank je! Ja ik ben er ontzettend blij mee, het is zo'n enorme aanwinst voor het geheel!
En alles precies op maat gemaakt voor mijn perrons, de rubber tegels liggen net na de trap, precies op de goede plek :D
Gr. Remco.
Ziet er super uit ;), wat is het volgende?
Ziet er goed uit Remco!
Gerard.
Zijn dit die Auhage plaatjes ?
Nou ik heb mezelf helemaal lam gespoten vanavond
Nou ik heb mezelf helemaal lam gespoten vanavond ;D:D :D :D :D Met wat? ;D
Nu moet hij nog vernist wordenDat is dus met blanke lak toch?
Onwijs veel van die witte steentjes spuiten, wat een monniken werk zeg :-XDat wil ik best geloven Maaaaaaar het ziet er geweldig uit.
Hier is goed de kwaliteit te zien van de plot, Gerco heeft enkel op basis van de maten die ik doorgaf een vrijwel exact kopie gemaakt van het originele perron met een boog die nog eens veel beter is dan wat ik voor elkaar kreeg!Ja zeker. Inderdaad in jou perron zit een boogje in dat is waar ook.
In ieder geval is de Dapol binnen om puin te ruimen na de verbouwing ;DHuhé wat is dapol?
Toppertje dus ;DZeker weten.
Nou ik heb mezelf helemaal lam gespoten vanavond ;D
Gr. Remco.
Huhé wat is dapol?
Wat is die Dapol toch?? ??? :-[Paar weekjes zitten slapen? ;D ;D
Sharon Den Andel
Ga je die vervangen door die van Tom van Weert?
Ik heb die in mijn Roco ingebouwd, en ben zéér tevreden!
Neeuh daar heb ik niet al te beste ervaringen mee
Mooi he ;D
Ja zekers ;D
Ze zijn weer HEEL fraai Remco! Maarre... hoeveel treinen vs hoeveel (opstel)sporen is het nu in Amerpoort? ;D Uitbreiding nog in de planningfase of...
het is nederlands dus geen bergen?
...Verder nog even wat doen aan de stroomafname, die is minder briljant. Nu neemt hij stroom af van de helft van beide draaistellen. Dit moet gewoon over het hele draaistel gebeuren en misschien nog een condensator er tussen gooien tegen knipperen...
Nou de Esu LopiFX zit er in :) Mooi dus ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DDM_003_rs_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DDM_003_rs_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DDM_005_rs.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DDM_005_rs.jpg)
Nu alleen nog een nieuwe pantograaf en alle losse onderdeeltjes plaatsen.
Verder voorbereid voor Rail.
Kom je naar Rail, en zo ja met wat?
en nu zijn jullie natuurlijk hopeloos teleurgesteld :'(
Gr. Remco.
Ik heb zojuist het vertrouwen in de mensheid verloren.. :(
Weg stand verrassing! ;D
mvg,
Sander
Remco,
op pagina 70 geef je een probleem aan met het bochtenwerk van Amerpoort (boog-tegenboog-boog-tegenboog)naar de "paradestrecke".
Ik heb voor de aardigheid, zonder de maten te kennen, een tekeningetje gemaakt met Roco Line. Misschien valt dit te vertalen naar jouw railsysteem en beschikbare ruimte.
mvg
Sander.
NB rastergrootte 10cm
Want tussen die 2 overlopen ligt namelijk een zichtbaar dubbelspoor waar ik rechts wil rijden :)
Maar ik moet eerst op de zolder nog twee dakramen vervangen en een kozijn en de hele zolder opknappen maar dan kan het wel ;D
Zijn mooie plaatjes. Vooral de class 66.
Mooie loc :P Manuel heeft ze trouwens niet alleen gebouwd hoor...
en de verlichting doet het ;) ;) ;)zo goed dat er 2 seinen teveel branden ;D
...zoals een medelid het formuleerde, te kleine beschikbare ruimtes in nederlandse huizen.
Remco.
Dat heb je helemaal goed begrepen. Dit is een decoder speciaal voor het bedienen van motoren tbv wissels. Je schildpad kun je daar rechtstreeks op aansluiten zoals je reeds zelf aangeeft.
Omdat ik via de PB diverse vragen krijg over welke spullen ik gebruik ben ik van plan een lijstje bij te gaan houden welke vermeld wat ik gebruik ( Vragen mogen natuurlijk altijd via PB maar het leek me gewoon handig :) ). Ik ga de moderators even lief aankijken en hoop dat ze dit misschien een vaste plek kunnen geven in de draad ( Startpost bijv. )
Maar dan kan iedereen snel en duidelijk te weten komen hoe en/of wat.
Gebruikte materialen:
Henckens Seinen (http://www.henckens-seinen.nl/Basis.aspx?Tid=2&Sid=3207&Hmi=3202&Smi=3207)Wisseldecoder
- Hoofdsein NS Rechts 2001
- Dwergsein NS 2005
Wisselmotor
- 4-voudige MDEC-decoder DCC module (http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=240005)
Bovenleiding Portalen
- Wisselaandrijving met eindafschakeling (http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=219999)
Accesories rond Rails
- T-Portaal en Enkelportaal (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=14431.0)
- Isolatoren Sommerfeldt SF505 (http://www.anw-modeltreinen.nl/sf_bovenleiding2.htm)
Aansturing
- Kabel paddestoel (http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=212299)
- Kabelgoot (http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=212162)
- Vrijbalken, Relaiskast en Telefoon ( Art nr: 387.33 ) (http://www.artitec.nl/new2007x.htm)
- Woodland Scenics B75 Fine Gray (http://www.woodlandscenics.com/items.cfm/BallastAndCoal#B75)
- Verf Humbrol 113 Mat ( Voor rails ) (http://www.humbrol.com/search/97/?searchguid=20081119234714)
Rails
- S88XpressNetLi (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=12150.0)
- Piko A-Rails (http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=shop&grand_id=4&parent_id=4&sss=4)
Gr. Remco.
p.s. is iemand bekend met lenz bediening , ik heb namelijk via marktplaats complete set gescoord , maar ik heb ook al de fleischmann profieboss en de uhlenbrok intelliebox ir
is dit allemaal te combinneren
greetzzzzz ;D
Hey Sander,Wel als zandwagen, maar niet met container erop.
Ja dat is een mooie aanvulling alleen weet ik niet of die ook in een niet-railpro uitvoering bestaat voor TPIV-beginV ? Als iemand daar meer over weet, ik houd me aanbevolen!
Gr. Remco.
Ja dat is een mooie aanvulling alleen weet ik niet of die ook in een niet-railpro uitvoering bestaat voor TPIV-beginV ? Als iemand daar meer over weet, ik houd me aanbevolen!Die container is vrij recent, erin zit een installatie die het ballast in de zelflossers nat maakt om stofwolken bij het storten te voorkomen. En geloof me, ik heb ze alleen in actie gezien zonder die installatie en het lijkt mij geen overbodige luxe :D.
Het wordt steeds mooier Remco, ga zo door!
Groetjes,
Wouter ;)
Ja die set bedoelde ik Mathijs, dat is wel leuk om die er bij te hebben ;D
Bedankt,
Gr. Remco.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Nieuws_005_RS.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Nieuws_005_RS.jpg)
Mijn EW samen met het voorbeeld ;D
heb je ook een plaatje van het sluitsein?
Groet
Bernd
kun je misschien de foto's die je op rail gemaakt hebt ergens op internet neer zetten?
De winkel in Borkel en Schaft, de Spoorzoeker heeft geen afbeeldingen van de bomen op zijn internet site(www.de-spoorzoeker.nl) staan.
Dion
Dank je Bernd :)Help me even. Wat is Crystal clear ookal weer?
Goeie tip van dat Crystal clear trouwens!
Gr. Remco.
Kristal Klear (geen Crystal Clear)
Dat is dan een serieuse paal! 17,4 cm x 26,1 cm.
Dit (http://www.microscale.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=MI-9&Category_Code=FINPROD&Product_Count=3) zegt de fabrikant er zelf over.@Eric,
Fyi deze is/zijn niet te koop ;D
Het is trouwens 2.5mm profiel voor wie het weten wil, net iets fijner als Sommerfeldt en dichter bij het grote voorbeeld --> Eigenlijk 2.3 mm. Sommerfeldt is volgens mij 3 mm.Voor de bovenbalk heb je eigenlijk een kleiner profiel nodig. Ik gebruikte indertijd 2mm. Scheelt weinig en toch duidelijk zichtbaar. Voor de stabiliteit maakt het niet uit: het blijft fragiel.
Gr. Remco.
heb je beide kanten schakelbaar gemaakt? wel een slim idee van jou (y)
verder ziet ook dat grassige stukje er goed uit. je gaat daar ook boompjes plaatsen zie ik. laat je daar ook mensen zitten op een kleedje genieten van het weer? of een hond zijn behoefte laten doen?
Keep up the good work(y)
Johan
en waar zet je het schakelstation remco??
groet stefan
Waarom trix de zelfde kabels voor ander gebruik per kop gebruikt heb ik nooit verstanden.. ???
Ik heb deze ombouw oog lang geleden gedaan, de vraag is waarom je niet de weerstanden op de print gebruikt hebt? deze zitten toch al, heb je slechts een brug te verwijderen...
Is best leuk dat trix het rangeersein ook al voorbereid hebt omdat de bovenste gele led apart aan te sturen is.
Ik zie je hebt de gelijke problemen als ik. Bouw je aan de baan, staat het materiaal-werk stil, of bouw je aan het materiaal, staat de baanbouw stil..
Groet
Bernd
daar heb je helemaal gelijk in huibert, met bovenleiding rijden geeft nog iets meer zorgen op de baan het het moet allemaal kloppen, maarrrrrrrrr remco rijd met de panto's omlaag en de bovenleiding is opgroterdamamerpoort voorlopig voor de sier , denk ik
greetzzzz stefan ;D
...
En inderdaad het is of baan of materieel ;D alleen mijn materieel is nu bijna klaar dat scheelt :D
Hoi Bert,
Ja sterker alles is al verkocht, dus ik heb geen keuze meer ;D Maar het gaat helemaal goed komen met Loconet :)
En graag gedaan!
Gr. Remco.
ik rijd met treinen van 1meter20 en
Hahahaaa wie weet Henk :) Maar feit is dat ik in mijn tijdperk wel dan met natuurgetrouwe stammetjes rijd :) En ik heb niet zo veel materieel dus ben voor lange tijd nog veroordeeld tot korte stammetjes :D
Gr. Remco.
grappig om Amerpoort een keer zo te zien. Dan zie je weer dat he h0 is (y)
Ik ben zeker jouw verzameling zou een de volgende jaren zeker groter werden... ;)
Ik wens jouw veel plezier met de nieuwe uitdaging!
Is gewoon in Houten te koop, linkerzaal 3e stand links oid.
Gewoon 2 kerels die dit voor de fun maken! en niet duur!
Ook maar eens kijken tzt of ik dat kan toepassen bij het kopstationnetje links, heel flauw boogje erin ;D
Hoi Chiel, zoals Romar aanhaalt inderdaad, in Houten Twee aardige kerels die dit in N en H0 maken en niet te duur!
CTA is 7euro50 en de rest +- 2euro50 per stuk
Gr. Remco.
Maar ik heb vrijwel alles opgebruikt, alleen maar kleine onbruikbare restjes zijn overEn die kleine onbruikbare restjes kun je misschien nog gebruiken voor de scenery op de baan :)
En mijn 1200 is al weg, met dat apparaat helpt niets meer tegen geluidsoverlast ;D
nog een 1211 die wegens het geluid de bezitter wisselde, mijn is ook al weg...
Haha, de mijne mag niet weg. Vrouw vindt het de mooiste loc uit mijn verzameling. Ondanks dat ze weet dat Roco er mee komt.
R3 is onderweg...morgen belt de postbode aan.
Netjes....netjes... (y)
Die plankjes zullen wel goed vast zitten met 6 of zelfs 7 schroeven :o ::)
Zie ik hier toch een klein meetfoutje?
het hele zakgeld van deze maand is al opgebouwd
Dank je Marc,
Valt mee, er komt een afneembare kap op. Over de boog komt namelijk uiteindelijk een constructie die het andere station gaat dragen
op een soortgelijke manier als Amerpoort. En daarom heen komen dan afneembare kappen/afdekplaten.
Gr. Remco.
Ps. Dik over de 8200 views echt super dat iedereen zo meeleest!
Hier was ik nog onder de indruk van 8200 views, nu zitten we op bijna 72000! bijna 9 x zoveel :o
Dit draadje is erg groot geworden ondertussen!
ik heb het contactje van de bovenleiding weg geknipt en klaar!
U bent jaloers ? ;D
Gr. Remco.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Rijavond_07_06_09_009_rs.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Rijavond_07_06_09_009_rs.jpg)
Hoe stuur je die servo`s aan.
Met een zelfbouw print of een kant en klaar printje?
Heren,
Op deze site heb ik wat foto's gezet van het voormalige ept in Zandvoort. Ik heb nog meer dia's, maar die moet ik nog scannen.
http://www.flickr.com/photos/cklx/sets/72157600420658519/
Groeten, Cock Koelewijn.
Ik en mijn vriendin zonder koters, dus tijd zat nog wel :)
als de kids komen is het over en uit :D
In dit tempo schat ik dat het geheel, inclusief scenery, in de herfst klaar is. 8)
Is er dan nog een muurtje te slopen Remco? ;D
Ik dacht dat de humor van mijn bericht wel duidelijk was. Ik mag toch hopen dat jullie niet serieus denken dat we iemand de toegang ontzeggen omdat ie te langzaam bouwt?!?!
Hallo iedereen,
Voor het paradedeel op de rechterkant van de baan wil ik de volgende scenery toepassen:
(http://farm2.static.flickr.com/1014/599955501_94efb6946f_d.jpg)
Deze foto is Cock ( CKLX ) en heb ik in onderstaande reactie gevonden (y)
Heeft iemand anders misschien van dezelfde situatie nog andere foto's. Dus dan voornamelijk het opstaande deel en de duin erachter?
Of vinden we het helemaal niets mijn plan ???
Ik vind het namelijk wel tof ;D
Gr. Remco.
Vervolgens span ik gaas ( wat ik al heb gehaald ) over de bakken
en ga eens lekker met papier en behanglijm tekeer ;D
Zo net weer wat hout gehaald, dus als het een beetje meezit verschijnt er vanavond weer een update ;D
Gr. Remco.
[...] het hout houd ik liever strak zoals het is :)
Ah, je hebt op 2e Pinksterdag gezellig in de rij gestaan bij de bouwmarkt.
Met hoeveel mannen stond je in de rij met afgeladen karren met verf, behang en wc potten?En dan maar 2 kassa's open zeker? ;D
Groeten,
Oscar
Ik wil eerst even kijken of dit allemaal goed gaat dus even een kort stukje gedaan, als het allemaal goed volgt de rest van het rechte stuk (y)
Het eerste stuk met papier en behangplaksel ;D
Ja dat is idd een goedkenmerk van gips.
Ik zit hier (http://www.hobbyhandboek.nl/detail.asp?cat=E1&subcat=E03&id=95106) naar te kijken.
Als ik dat neerleg op gaas wat ik nu heb van 5mm x 5mm dan zou je toch verwachten dat dat wel werkt of niet ? :)
En hoeveel lagen zou je neer moeten leggen ? 2 of meer ?
Gr. Remco.
Nou ja zoals gewoonlijk gaan dingen soms wat sneller ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Amerpoort_0606_008_rs.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Amerpoort_0606_008_rs.jpg)
Remco, zonder je tegen de benen te schoppen, maar ik denk dat deze baan lelijk wordt door zijn strakheid. Er is weinig swung of smeuigheid. Iets meer naar de natuur kijken kan denk ik geen kwaad. ;)
Mvg
Wim.
Ieder zijn eigen smaak toch (y)
Op zich hou ik ook van strak. Maar als je nu in het midden van het paradebaanvak de sporen een centimeter ofzo naar de rand trekt, heb je toch een soort van 'erg flauwe' boog.
Of misschien juist van je af duwen, moet je wel iets van de achtergrond afhalen. Het baanvak wat je als voorbeeld gebruikt (zandvoort) ligt op dat punt wel erg recht, in een uitsparing in de duinen.
Gerard.
Hoi Mark,
Daar heb ik over gedacht, maar dat wil ik niet. Dit komt net boven de bovenleiding uit, als ik het laat golven dan zie ik straks het raam achter de portalen. Uiteindelijk zal het
wel gaan golven door begroeiing maar het hout houd ik liever strak zoals het is :)
Gr. Remco.
Allen dank!
Dat doe ik dan maar he ;)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6400_003_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6400_003_1.jpg)
;D
Gr. Remco.
Hoi Gerard,
Dank je, maar nee die kap zit goed, de decoder zit heel ergens anders, onder de lange huif. Ik heb er ook al naar zitten kijken maar het lijkt
niet dat ik er iets aan kan doen.
Gr. Remco.
De Blog is geupdate...
Eigenlijk snap ik niet goed hoe zwarte verf de werking van de lichtgeleider kan verminderen. Het lijkt me dat je nu al het maximale verlies hebt - je ziet immers het licht aan de achterkant "er uit spuiten". Erger dan dat kan het toch niet worden ?
Zo ziet het er in 1:1 uit:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/original_version_trafo.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/original_version_trafo.jpg)
voor bankjes heb je waarschijnlijk niks aan mijn shapeways prints, alleen een bankje valt niet te maken doordat de poten te dun zijn :P,, plus je kan helaas bij mijn bankjes geen raster erin zien! :P
+ de bankjes die ik wel heb hebben ook een naambordje erboven, en jij hebt daar al mooie stationsnaambordjes :D
Vwb de schaduwsporen die zijn lang genoeg, ik rijd met treinen van 1meter20 en het kleinste schaduwspoor is al 2 meter :)
Gr. Remco.
Nog wel. Mijn voorspelling is dat je dat niet meer zint tegen de tijd dat de werkzaamheden al een eind op gang zijn. ;D
dat is leuk. Dan moet je 3x je panto's op en neer hebben gedaan om te wisselen van fotoplek.
want geen panto=niet rijden ;D
Het dwergsein is inmiddels opgelost! Een stukje tamiya tape met zwarte verf did the trick ;D
Je sein staat scheef ;D Mooi filmpje
Vergeet ik het haast, ik had nog een vraagje over die stam, ik heb nu bkd-b-a-b-b-a-b maar is dit een legitieme stam of niet ?Het BAB deel kan je vergeten, dat was niet standaard met ICR. Qua eerste/tweede klasse verhouding kan het, voor de leuk zou ik een A op het einde van de stam zetten maar dat ben ik.
Ik hoop nog stilletjes op een heruitgave van de binnenland, die heb ik niet.
Je kan de rijtuigen ook gewoon met binnenlandse ICR inzetten. ;)
met een beetje arrogantie kom je erg ver
weer een probleem opgelost nu komt die update wel sneller he ;D :D ;D
mvg mark
kan het niet laten
wij willen update
wij willen update
wij willen update
wij willen update
wij willen update
wij willen update
lol
wij willen update
wij willen update
wij willen update
wij willen update
wij willen update
wij willen update
wij willen update
;D ;D
mvg mark
Dit valt onder het detail werk:
Ps. Melkwit, waar haal je dat ? Ik ken wel de normale doorzichtige platen, maar melkwit heb ik iig bij de karwei nooit zien liggen.
Geen idee, ooit een keer 'tegen-aan-gelopen' :-\
Misschien dat Marty je verder kan helpen, dacht dat die dingen bij reklame bedrijven wel werden gebruikt.
Grtzz,
Karst
Ik heb even wat geprobeerd:
Rokerspalen zijn te modern :DIn die tijd waren de plantenbakken toch gewoon de rokerspalen ..... :D
......... Misschien nog enkele plantenbakken.
De preisers zijn wel 1:100 dus ze zijn feitelijk iets te klein, maar 25 voor 5 euro, ik klaag niet ;D
Gr. Remco.
Dat is niet waar Huibert ;D Er zijn zat kleine stations zonder wachtruimte :)Noem mij s een station met drie perrons zonder wachtruimte?
Gr. Remco
Noem mij s een station met drie perrons zonder wachtruimte?
Gr/H
Maar ja, ik zit net dat boek van Douma over de naoorlogse stationsarchitectuur (1938-1998) te lezen. ;)
sorry ;)
(jongens hij wil het echt niet)( ;D ;D ;D).
Lees het hele draadje even door en je weet dat Remco precies het opbouwende commentaar krijgt dat hij graag wil en waarmee hij dan helemaal zelf uitmaakt wat hij ermee doet. Kun je gelijk lezen wat de mensen die dat commentaar geven van het werk van Remco vinden.
Die jongen snapt waar een forum voor bedoeld is en welke voordelen hij ermee kan doen.
De prullenbakken langs de banken op je perons van welk merk zijn die?
(y)LOL, Remco!
Daar heb je je antwoord Huibert ;)
Gr. Remco.
Het is namelijk nog niet zo ver dat ik denk dat anderen denken dat Amerpoort niet voor A'dam CS onderdoet maar soms lijkt het niet veel te schelen
...
En nee ik heb nog geen Roco clean gekocht, was ik vergeten zaterdag :-X Wel in de treinenwinkel geweest maar
andere dingen gekocht :)
...
Ik heb helaas geen panorama functie op mijn camera :-\ dus met dit plaatje moeten we het even doen.Toch geeft de overzichtsfoto een helder beeld van jouw project, Remco. (y)
komt er in je draadje of blog ook een materieel overzicht?Wat is de meerwaarde van zo'n materieeloverzicht, Wesley? ???
Wat is de meerwaarde van zo'n materieeloverzicht, Wesley?
.
Hopelijk werkt dit wat verhelderend op de wensen van sommige onder jullie ;D
Gr. Remco.
Leuk plaatje.Gut, en ik hield al wijselijk mijn mond... ;)
Als ik door mijn oogharen kijk, dan zie ik tussen de trappen en de rechtertunnelingang toch duidelijk ruimte voor een platform boven de sporen met daarop een sextant. ;D
Er worden op moment dingen bekeken om te zien of dat mogelijk is om ergens ( Niet op het perron zelf ) een schuilplekje te creeren ;D maar ik beloof niets ;)
Leuk plaatje.
Als ik door mijn oogharen kijk, dan zie ik tussen de trappen en de rechtertunnelingang toch duidelijk ruimte voor een platform boven de sporen met daarop een sextant. ;D
Huh dat weet ik niet precies, Ebay *dacht* ik, ik heb geparticipeerd in een groter partijtje.
Gr. Remco.
nou heb ik een vraagje uit het sein komen 4 draden
1 is toch voor de voeding en de andere komen toch
van de ledjes ???
Sorry voor late reactie maar op http://www.modellbahnen-licht.de staan ze nu ook in de aanbieding ;) Ook 24 stuks voor 5,13
Hoeft niet.
Maar ik heb hier een 1301 staan (waar de vishaken al op staan)
Die laat ik dan met rust en neem een 1307 ter hande.
Dat lijkt me veel beter :)
Remco, hoe kan ik je mailen? ;)
Remco,
Een mooie ombouw met een goede derde pit (y). Ik wil dat ook altijd nog eens doen, hoewel ik een voorkeur heb voor een Rivarossi vanwege de bolling van het dak en de positie van de buffers. Dat laatste heeft Electrotren in de geel grijze variant al gecorrigeerd, dus dat belooft ook voor de gerenoveerde goed te komen.
Je weet inmiddels vast wel dat ik een beetje een purist ben. Het zal nu wel niet meer kunnen, maar voor jouw tijdperk (vanaf 1980) moeten bij de 1307 juist de aluminium strips van de deuren. Of je nummer deze om naar 1310. Ook geen goed idee.
mvg,
Ivo
Naast de verlichting heb ik verder de pantografen vervangen door die van een Electrotren 1309. Veel strakker!Remco, wat was daar mis mee? Hoe zit het met de pantografen op mijn 1301?
Gr. Remco.
Gelukkig dan toch nog gekomen ;D De TNT was hem aardig kwijt dus hij deed er vanaf 8 juni over om hier te komen :(
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/popfarbe.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/popfarbe.jpg)
Een DB Popfarbe, hij is in perfecte staat zo ver ik kan zien ;D
En dan denken jullie natuurlijk, Amerpoort = NS TPIV en dan DB
Maar dat komt goed ;)
Gr. Remco.
Yup, zelf gedaan ;D Frank heeft me het eea geleerd ;D
Hij ziet me aankomen ;D Ik houd hem altijd van zijn werk zegt hij ;D
Twee hobbyisten die er wat van kunnen! Leuk om te zien als je hun werkstuk(jes) samenvoegt. (y)
Groet Jaap
Dat was ook een zuurpruim ;D
Gr. Remco.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Treinbezoek_013.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Treinbezoek_013.jpg)
Nou dat komt er dus van he :-X Bankjes en prullebakken en gelijk bevolking (y)
Dus het is best druk nu op Amerpoort :D
De preisers zijn wel 1:100 dus ze zijn feitelijk iets te klein, maar 25 voor 5 euro, ik klaag niet ;D
Gr. Remco.
Mannetje te klein, als je goed had gelezen had je gelezen dat de poppetjes 1:100 zijn ;)
Gr. Remco.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Treinbezoek_006.jpg)
Mannetje te klein, als je goed had gelezen had je gelezen dat de poppetjes 1:100 zijn ;)@ Remco: zijn alle Preisers 1:100 of alleen deze 'partij'? Mijn vorige modelspoorleven was nog in minder schaal- en natuurgetrouwe tijden, dus lette je daar niet zo op. Nu doe ik dat wel, al zal ik jouw niveau wel niet bereiken.
Gr. Remco.
Vandaag stond de postbode weer voor de deur (y) Pakketje onder de rook van R'dam vandaan ;)
Die staat overigens ook nog op de verlanglijst !
Amsterpoort
Wist ik wel, even kijken of jullie wakker waren ;)Dèh zal wel ;D
::)
Die staat achter de Brawa 216 ;)@Remco: achter die fraaie 216 kun je ook Plan E in DE uitvoering hangen. Het is maar een tip ;)
Gr. Remco.
Je hoort het, de PTA heeft gesproken ;D
Je hoort het, de PTA heeft gesproken ;DKlein dictatortje, die PTA. ;D Gewoon zelf kopen. Het huidige model, 216 118-0, is van Bw Oldenburg en er is daarom grote kans dat deze loc in het huurpark heeft gezeten (dat werd doorlopend gerouleerd). Aanwinst voor Amerpoort ;D
Gr. Remco
Klein dictatortje, die PTA. ;D
Gewoon zelf kopen.Dat heb ik hem gisteren ook geadviseerd.
Het huidige model, 216 118-0, is van Bw Oldenburg en er is daarom grote kans dat deze loc in het huurpark heeft gezeten (dat werd doorlopend gerouleerd).
Aanwinst voor Amerpoort ;D
... voor mij mijn nieuwste aanwinst: Alle 4 de Duitse rijtuigen voor de Noordzee Expres ;D
Dan mis ik er toch nog 1?
Nou, toch maar vragen dan.., waar staat PTA voor? :-[
Persoonlijke Tijdperk Adviseur :)
Gr. Remco.
Dan heb ik nog een vraag is de blauwe Am rijtuig met catalogus nr 44753 van Roco?
Frank had meegebracht de Roco TEE en de Brawa 216 met 12 delige autotransport sleep (y) en voor mij mijn nieuwste aanwinst: Alle 4 de Duitse rijtuigen voor de Noordzee Expres ;D
Wij hebben deze samenstelling als voorbeeld genomen:(y) komt hier zeker ook eens lang, heb helaas nog geen ozeanblaubeige Bd...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img242.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img242.jpg)
1158 met D238 "Noordzee Expres" (Hamburg Altona-Amsterdam CS) bij Oldenzaal, 02-01-1986
@Mispoes zit er nog verschillen tussen de 3 blauwe rijtuigen onderling? (in de set 41258)
@Frank, deze is mooi! (y) komt hier zeker ook eens lang, heb helaas nog geen ozeanblaubeige Bd...
Dan wordt het moeilijk om er aan te komen aan z'n rijtuig en natuurlijk aan z'n BDm rijtuig.
En dat ene rijtuig was mooi de een na laatste dat verkrijgbaar was in Osnabruck, kan ik je vertellen! ;)
Voor geïnteresseerden: JB Modelbahnservice, Lotter Straße 37, Osnabrück, tel 0049-541 433135.
Volgens mij ben jij even snel heen en weer geraced naar Nunspeet na de deal ;D
Tot wanneer zijn ze inzetbaar?
@Remco: hier een 1:1 versie (botsneus er even bijdenken ;D)
maar hadden ze in culemborg duitse seinen?
Nee, ik. Met een foto gemaakt in het station van Culemborg, maart 1988:
maar op jouw foto is toch een duitse station?
dus geen duitse speisewagen met panto in NL...
Dat weet ik dus niet. Ik meen in 1997 toch een keer iets dergelijks (in andere kleurstelling) te hebben gefotografeerd in Emmerich in een trein afkomstig uit Arnhem.In een reguliere omloop lijkt me die variant ook niet logisch onder 1500V DC, maar omlopen zijn nu eenmaal niet in beton gegoten, blijkt in de praktijk ;D
Ik denk dit verhaal zou ook voor de Panorama rijtuigen van de Rheingold kloppen, in de vaste omloop zouden ze niet naar NL kommen, maar in het 1100 boek zit ook een plaatje met een panorama rijtuig...
Aha, nu kan ik eens wat doen :)Maar is die foto dan ook in Nederland genomen? ;D
hehe, eindelijk.
Ik heb (ik moet zoeken) een pracht van een foto gevonden, van een speise wagen MET panto.
Ik heb de wagen namelijk direct uit de winkel gehaald ;D ;D
@Remco: hier een 1:1 versie (botsneus er even bijdenken ;D)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Breukelen___1100_met_Rheingold.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Breukelen___1100_met_Rheingold.jpg)
Nee hoor, drie reguliere DB Rheingold rijtuigen. Eén ervan is een restauratierijtuig (zonder panto...... ;D)
Vraagje: zit de krokettenwagon in deze samenstelling?
(Buffetrijtuig)
dave
Vraagje: zit de krokettenwagon in deze samenstelling?
Nu eens een vraag, ik heb nog nooit eens een duitse speisewagen met panto in NL gezien. Waren er rijtuigen met panto in NL?Ja dus. Op het onvolprezen Drehscheibe Online (http://www.drehscheibe-online.de/) is dit draadje (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4404277,4404277#msg-4404277) te vinden. Even scrollen naar de tweede foto.
Ja dus. Op het onvolprezen Drehscheibe Online (http://www.drehscheibe-online.de/) is dit draadje (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4404277,4404277#msg-4404277) te vinden. Even scrollen naar de tweede foto.
Huub
Ja dus. Op het onvolprezen Drehscheibe Online (http://www.drehscheibe-online.de/) is dit draadje (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4404277,4404277#msg-4404277) te vinden. Even scrollen naar de tweede foto.Dank voor de link (y), de speisewagen met panto is nu ook op mijn verlanglijst. Leuk topic op DSO, nog niet gezien...
Huub
Ok die trein heet een eurocity dus ? eens even rondneuzen dan :D
Volgens mij hebben ze niet lang mee gereden. wat Mispoes zegt misshien op zijn vroegst vanaf '91 tot '93.Doen we dan ook maar. ;D
Als de informatie niet goed is dan moet men mij maar even corrigeren :D
Gr. Patrick
dan is het hek vd dam
Achtung bitte! Hier spricht der PTA: (http://www.mitropa.nl/forum/images/smiles/loud.gif) kappen nou!
Volgens mij kwamen deze dingen op zijn vroegst in 1991 naar NL. Waar is Water? Die weet het.
Dat weet ik dus niet. Ik meen in 1997 toch een keer iets dergelijks (in andere kleurstelling) te hebben gefotografeerd in Emmerich in een trein afkomstig uit Arnhem.
De SBB EC rijtuigen zijn pas op 2 juni 1991 voor het eerst planmatig meegekomen in de EC 'Berner Oberland'.
toen station Schiedam van NS station Rotterdam-West moest heeten
Daar heb je hem weer met zijn Oostblokrommel...
Daar heb je hem weer met zijn Oostblokrommel...
Ernst-Jan, niks van aantrekken hoor. Hij weet niet beter........ ::) ;) ;)
Voor degene die het nog niet begrepen hadden: Oostblokrommel was badinerend bedoeld. ;)
Je hebt gelijk ;D
Die komt er natuurlijk ;D
Gr. Remco.
Nou en :P
Hij komt over de grens dus dat zal in mijn TP ook wel eens gebeurd zijn :D
Gr. Remco.
PTA heeft de aankoop gefiatteerd!
Wordt er nog gebouwd in Amerpoort?
Gr. Ed
Nou net terug uit Houten.
Heel wat meegekregen ;D
- Iets unieks voor Amerpoort van Gerco! (y)
Gr. Remco.
Laat ik nou weten dat dit iets is wat weer gebouwd gaan worden. Hij heeft de eerste proef.En we zijn erg benieuwd... ;)
Hier even op verzoek van de verkoper van de E's ;D
Ja ik rij in stammen, maar ik wil elke lok met sluitseinen hebben, dus zitten ze er aan beide kanten op :)Ach kun je ook nog 's vier elven achter elkaar een losse lokrit laten rijden. 't Staat iig leuk!
wat heb je van gerco ?Koppijn ...... ?
wat heb je van gerco ??? als ik vragen mag
groet martijn
Nee,
En voor je beeldvorming, zeuren om updates of dit soort dingen kan ik niet echt waarderen, het komt wanneer het komt en tot die tijd geduld.
Gr. Remco.
wat heb je van gerco ??? als ik vragen mag
groet martijn
krijg ik nu antwordt :P
Of je leest even verder als je neus lang is :-\
Want:
En
scheelt welgeteld een kleine week. Geduld is een schone zaak (y)
Ik zeg nergens dat ik geen nieuwschierigheid kan waarderen, dat label hang jij er aan. Feit is dat binnen 1 week 2 keer vragen naar hetzelfde door dezelfde persoon, door mij niet als grappig wordt ervaren.
Daarbij of ik kenbaar maak dat ik iets heb ( gehad ) is nog altijd mijn keuze, ik vind het wel zo netjes om de gulle gever in deze daarvoor te bedanken, dus daarom maak ik dat bekend.
Verders, als mensen gewoon goed lezen, staat feitelijk het antwoord op de vraag wat het is, in dit draadje. Dus je mag gerust even teruglezen ;)
Gr. Remco.
Zeer fraai Remco! En voortaan voor het plaatje even de panto omhoog hè ;) :D. Met de panto op rijden zal waarschijnlijk nog niet gaan?
Bart
Ik moet mezelf ook inhouden om niet een reeks 28 van LSM te kopen :-X
Ik moet mezelf ook inhouden om niet mijn ontslag in te dienen...
Nee, de draden liggen er los op, dus panto's omhoog wil niet.Joh, wat jammer.... Waarom niet?
.........
Eh nee, optisch functioneel wordt het (bovenleiding(H)) sowieso niet.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2224_004_rs.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2224_004_rs.jpg)
Hij was klaar dacht ik ;D Tot ik de foto's van een echte bekeek :-\
Bleek dat ik de gele balk door had moeten laten lopen over het schuine deel van de lok aan de voorkant.
*LEVENSGEVAARLIJK* gewond geraakt, nu snap ik dat Remco's tempo zo hoog ligt, als je zo rucksichtlos werkt.... :D
Nou vandaag bij een bezoek aan Amerpoort samen met Remco 2 spuitcabines gebouwd... laatste keer dat ik samen met Remco klus >:(
*LEVENSGEVAARLIJK* gewond geraakt, nu snap ik dat Remco's tempo zo hoog ligt, als je zo rucksichtlos werkt.... :D
Als je wist dat mijn tempo zo hoog lag/ligt moet je sneller je hand wegtrekken ;D
Normaal werk ik alleen, nooit bijzonderheden, werk je 1 keer samen, gelijk bedrijfsongeval ;D
Gr. Remco.