@ ivoDe kit van de 2100 is uitverkocht
Voor degene die zich eraan wil wagen; ik heb nog een maagdelijke DJH 3900 bouwkit (in ongeopende verpakking) te koop. Idem geldt voor de 6300 en 3300.
Een tipje die ik nog niet voorbij zag komen, Probeer in de diverse boeken van de te bouwen lok zowel een linker als een rechter zijaanzicht te vinden. Dit is een grote hulp bij het aanbrengen van de details, en je weet ook dat ze goed zitten. Nu vallen de onderlinge verschillen van een 3900 wel mee, bij een 3700 heb je er veel meer. Veel plezier met de bouw, ik ben benieuwd naar het resultaat.Groeten Arjen
“Dat schuine ding” zit dus aan de linkerkant van de loc. Waar het voor is kan ik zo niet zeggen, echter het is niet de gereedschapsbak. Het lange stookgereedschap ligt in de tender.De 6300-en hadden iets dergelijks aan beide zijde van de loc’s. Bij de 3900-en zat het alleen aan de linker(stokers) zijde. Ik heb nog eens gekeken in het boek over de 6300-en, maar heb daar niet kunnen vinden waar deze kappen overheen zaten. Er zit in het midden wel een luikje in. Er schijnt nog een 6300 in het NSM te staan dus misschien dat je die een keertje kan bekijken.