Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rondom Charlois
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 22:15:15
ratelende 1300 van Electrotren
door
PeterV
Vandaag
om 22:11:17
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig?
door
Petertje
Vandaag
om 22:05:55
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 21:53:30
Roco 2025
door
1200blauw
Vandaag
om 21:48:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Jelmer
Vandaag
om 21:31:38
AMC Amsterdamse Modelbouw Club
door
schipcas
Vandaag
om 20:58:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
RetroJack
Vandaag
om 20:04:05
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 19:57:35
De (3d) knutsels van Ronald.
door
Sven
Vandaag
om 19:55:30
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 19:44:51
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:24:13
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 18:27:48
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Wim1969
Vandaag
om 17:25:22
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
André82
Vandaag
om 17:11:06
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
tothebeach
Vandaag
om 16:57:00
Info gezocht voor vakantie Dortmund of Dresden 2026
door
tijgernootje
Vandaag
om 16:38:46
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:22:16
Piko Hobby lok welke condensator er uit?
door
Herb73
Vandaag
om 16:21:37
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:21:01
Rivarossi br 56 HR2891S
door
rhberk
Vandaag
om 15:21:40
13 december modelspoorbeurs Houten
door
Peter J K
Vandaag
om 15:18:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 13:35:37
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 13:35:20
Plux12/16/22 Functiedecoder voor Roco 64205/64209
door
Albert de Heer
Vandaag
om 13:16:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:44:51
Uit de hand gelopen hobby: Trambaan op zolder.
door
odaoda
Vandaag
om 12:35:51
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 11:35:54
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
rhberk
Vandaag
om 10:44:29
draaistel A.C.M.E. slaaprijtuig loshalen: hoe?
door
Jelmer
Vandaag
om 10:14:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Compacte wisselstraat voor meer rijlengte
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omlaag
Auteur
Topic: Compacte wisselstraat voor meer rijlengte (gelezen 19031 keer)
schipcas
Lid van de AMC, Amsterdamse Modelbouwers Club
Offline
Berichten: 416
Re: Compacte wisselstraat voor meer rijlengte
«
Reactie #60 Gepost op:
25 July 2021, 22:40:37 »
Dames en Heren, even ter info, ik heb de "oude" roco 3weg wissels uit mijn baan verwijderd. Niet dat deze wissels niet goed werkten, maar de onderzijde van de Roco Silberlingen liep vast op de aandrijving. Deze is te hoog. Het is maar dat jullie het weten.
Verder veel succes met de opstelling van het schaduwstation.
Groet,
Henk Schipper
«
Laatst bewerkt op: 25 July 2021, 22:44:49 door schipcas
»
Gelogd
Als hadden komt, is hebben te laat!
Ferdinand Bogman
Derde generatie Fleisch-mann
Offline
Berichten: 1424
Klaar voor vertrek
Re: Compacte wisselstraat voor meer rijlengte
«
Reactie #61 Gepost op:
26 July 2021, 18:35:26 »
Beste mensen,
Bedankt weer voor de aanvullingen. Over de compacte wisselstraat ben ik wel zo'n beetje uitgepraat: compacter dan dit wordt 'ie niet. Wie daar nog ideeën over heeft, is hier van harte welkom.
De suggesties over aandrijving en knellende railschoenen neem ik mee naar
het hoofdspoor
, waar ik verder verslag zal doen van de aanleg van het emplacement. Over de problemen die daarbij komen kijken, hebben we het daar of op een nieuw zijspoor.
Groeten,
Ferdinand.
Gelogd
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd:
Wohnzimmer Rbf
VvKan
Gast
Re: Compacte wisselstraat voor meer rijlengte
«
Reactie #62 Gepost op:
26 July 2021, 19:24:07 »
Laat je dan jouw rijdend materieel tegen de bediening van de driewegwissel oprijden, zoals schipcas vermeldt ? Of heb je zulk materieel niet ? Heb je al een test gedaan ?
En volgens mij liggen de bedieningen van de 2 gewone wissels na de drieweg nog dichter tegen de rail aan. Althans volgens de laatste door jou getoonde foto's.
Gelogd
arwin
Offline
Berichten: 37
Re: Compacte wisselstraat voor meer rijlengte
«
Reactie #63 Gepost op:
28 July 2021, 21:36:07 »
Dag Ferdinand.
Roco heeft los aanschroefbare handmatige wisselaandrijvingen gehad. Ik heb een paar ms-wissels, waar ze op zitten.
Roco hanteerde voor de 2.5 mm code 100 rails een hart-op-hart afstand van 57 mm. Tussen twee wissels werd daartoe een passtukje van 26,5 of 29mm gebruikt.
Daardoor zaten de aandrijvingen niet in de weg.
Ik heb het gebruik van die passtukjes ooit eens uitgewerkt in scarm. Ik had er een jpg-image van gemaakt van ongeveer 50KB, maar ik krijg een foutmelding bij het uploaden. Als je er behoefte aan hebt zal het vooralsnog via de email moeten.
Ik heb bij gebruik van driewegwissles geen problemen met silberlingen van Roco gehad, maar mijn rijtuigen zijn 1:100.
Wellicht heeft Henk Schipper silberlingen in schaal 1:87?
Groet,
Arwin
Gelogd
Ferdinand Bogman
Derde generatie Fleisch-mann
Offline
Berichten: 1424
Klaar voor vertrek
Re: Compacte wisselstraat voor meer rijlengte
«
Reactie #64 Gepost op:
28 July 2021, 22:50:29 »
Beste mensen,
Zie voor reacties op jullie reacties
mijn nieuwste reactie op het hoofdspoor
.
Groeten,
Ferdinand.
«
Laatst bewerkt op: 29 July 2021, 07:37:26 door Ferdinand Bogman
»
Gelogd
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd:
Wohnzimmer Rbf
Ferdinand Bogman
Derde generatie Fleisch-mann
Offline
Berichten: 1424
Klaar voor vertrek
Re: Compacte wisselstraat voor meer rijlengte
«
Reactie #65 Gepost op:
10 October 2021, 20:39:00 »
Het is leuk om te zien dat het idee van een compacte wisselstraat navolging vindt:
Het schaduwstation van Ruud-64
bevat twee sporen minder (11), wordt uitgevoerd met Piko A-Gleis en is gebaseerd op
het ontwerp met drie driewegwissels
. Dat was op dit spoor alleen een gedachtenexperiment.
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2021, 20:40:57 door Ferdinand Bogman
»
Gelogd
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd:
Wohnzimmer Rbf
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Compacte wisselstraat voor meer rijlengte