Niet voor niets wil ProRail van dergelijke overwegen af.
En je motivatie voor deze zin is ?Die overweg kan er niks aan doen.Als mensen niet opletten,dan helpt een overweg met zoeklichten,zwaailampen,prikkeldraad enz enz ook niet hoor.Ik zeg niet dat in dit geval de persoon achter het stuur niet heeft opgelet,maar vaak is de gebruiker van een overweg wel de veroorzaker van problemen op die overweg.Wil je af van ongelukken op een overweg,haal ze dan maar allemaal weg ,maar dat lijkt me de verkeerde motivatie.Dat is proberen een probleem te voorkomen zonder te bekijken of gebruikers van een overweg niet gewoon meer verantwoordelijkheid moeten nemen,en daar ook actief voor te gaan zorgen dat bepaald gedrag van gebruikers van overwegen veranderd.Anders wordt dat het zoveelste schoolvoorbeeld van: "de kleine groep" verpest het voor de grote menigte en komt er mee weg.(die beweging moet maar is nodig een halt worden toegeroepen,dat is de omgekeerde wereld mijn inziens)We zullen zien wat hier de oorzaak is geweest.In elk geval veel sterkte voor de achterblijvers.
En je motivatie voor deze zin is ?Die overweg kan er niks aan doen.Als mensen niet opletten,dan helpt een overweg met zoeklichten, zwaailampen, prikkeldraad enz enz ook niet hoor.
1) Dergelijke overwegen passen niet meer in deze tijd, waarin de treinfrequentie en snelheid hoger ligt dan in de tijd waarin de (meeste) van deze overwegen zijn ontstaan. 2)elke overwegpassage geeft een hoger risico dan bij een beveiligde overweg. 3)Men dient immers zelf in te schatten of het veilig is om over te steken. Een inschattingsfout is gauw gemaakt. En ProRail wil inderdaad af van overwegen. De veiligste overweg is immers geen overweg. Alle NABO's moeten voor 2024 verdwenen of aangepakt zijn. Het merendeel van de beveiligde overwegen moet voor 2040 het veld ruimen (https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2021/05/31/ onbewaakte-overwegen
Dus met aantal dodelijke ongelukken op onbewaakte overwegen de laatste moeten we maar gewoon doen alsof er niets aan de hand is? Ongevallen zijn altijd een combinatie van factoren, en een overweg kan daar wel degelijk een oorzaak in zijn als de situatie gewoon onduidelijk is aangegeven, of slecht zicht is waardoor een trein moeilijk waar te nemen is om maar iets te noemen.En dat beleid is om onbewaakte overwegen liever op te doeken, is gewoon simpelweg een budgettaire aangelegenheid.4 jaar terug waren er nog zo'n 100 onbewaakte overwegen, als men die allemaal tot AHOB verbouwd zou hebben maal 8 ton per stuk had er ergens 80 miljoen vandaan moeten komen...Dan is het toch een stuk zinvoller om te kijken wat de alternatieven zijn...
Dus met aantal dodelijke ongelukken op onbewaakte overwegen de laatste moeten we maar gewoon doen alsof er niets aan de hand is? Ongevallen zijn altijd een combinatie van factoren, en een overweg kan daar wel degelijk een oorzaak in zijn als de situatie gewoon onduidelijk is aangegeven, of slecht zicht is waardoor een trein moeilijk waar te nemen is om maar iets te noemen.En dat beleid is om onbewaakte overwegen liever op te doeken, is gewoon simpelweg een budgettaire aangelegenheid.<KNIP>
-Hier raak je me kwijt ,elke overwegpassage is toch een overweg,beveiligd of niet -Inschattingsfouten maakt men (voor mij gevoelsmatig) tegenwoordig meer dan vroeger,door afleiding van mobieltjes,oordopjes met muziek in,denken dat je sneller bent dan de trein die je ziet aankomen en het belangrijker vinden dat je een minuut eerder op je bestemming bent ipv te wachten op die domme trein voor die irritante overweg(bomen)Wat het je laatste stukje tekst betreft,met die link erin,ook daar gaat iets fout geloof ik,zie de dik gedrukte delen
Dat het beleid er gekomen is vanwege geld,is ergens flauwekul(dat men dat opgeeft als reden),als er nou juist 1 soort overweg is waar je zo goed als niks aan hoeft te doen/onderhouden,dan is het die versie wel