Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
Vandaag om 12:43:16
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:42:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:28:45
Loksound downloads door Duikeend
Vandaag om 12:26:43
Configureren van YD8116 via web browser door Montanbahn
Vandaag om 12:26:19
Stroomdetectie issues. door henk
Vandaag om 12:13:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 12:02:29
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door R v/d Hoven
Vandaag om 11:55:40
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 11:52:29
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 11:25:49
verlichting inbouwen voor beginners door Scratchbuilt
Vandaag om 11:20:17
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 11:13:01
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 10:50:37
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 09:46:28
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:34:43
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 09:20:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 08:48:11
Project seaside Germany door Wim Vink
Vandaag om 08:43:39
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Montanbahn
Vandaag om 08:43:36
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door V200-G2000
Vandaag om 08:40:21
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 06:34:33
Omgeving Frankfurt am Main door NS264
Vandaag om 04:40:58
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:30:06
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:21:10
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door Pauldg
22 October 2025, 23:20:39
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Ferdinand Bogman
22 October 2025, 22:07:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 October 2025, 21:16:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
22 October 2025, 20:35:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door D_Loc
22 October 2025, 20:20:29
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
22 October 2025, 20:15:34
  

Auteur Topic: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad  (gelezen 9400 keer)

Piet Groot

  • Offline Offline
  • Berichten: 643
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #15 Gepost op: 08 June 2021, 00:45:06 »
Laat Arriva, als dochteronderneming van de DB, eerst maar invloed uitoefenen om de spoorbrug bij Leer gerepareerd te krijgen.
Arriva reed een reguliere verbinding tussen Groningen en Leer, totdat deze brug over de Eems kapot werd gevaren.
Nu rijden ze vanaf Groningen tot een klein dorpsstationnetje in Duitsland en moet je verder met een bus....


Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #16 Gepost op: 08 June 2021, 01:17:34 »
Dat lijkt mij meer iets voor de opdrachtgever (de provincie) of de netbeheerder (Prorail).

Arriva heeft hier geen materieel wat door de Schipholtunnel mag, want diesel. Benieuwd wat ze daar voor bedacht hebben.
Het werd hier boven al gezegd, maar Arriva heeft 36 elektrische Flirts in hun collectie.

Wat over de betuwe lijn rijd is alles behalve diesel  ;)
Maar of dat inzetbaar is voor zoiets ??
Je bedoeld de Betuwe route waarschijnlijk, en ook daar rijdt regelmatig wel dieseltractie onder de draad en niet louter elektrisch materieel.
« Laatst bewerkt op: 08 June 2021, 01:21:07 door Thom »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8566
  • Spoor N
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #17 Gepost op: 08 June 2021, 07:02:31 »
Lees je tweede zin nog eens en denk dan na over wat je zegt in de derde zin.  ;)

Ik weet niet waar "hier" is (ik gok in het Noorden?), maar zowel in Limburg als Friesland heeft Arriva elektrische treinstellen. Daarentegen rijden er op de Betuwelijn juist wel diesels: GTW DMU's.
Elektrisch in Friesland en niet op de Betuwelijn?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10761
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #18 Gepost op: 08 June 2021, 07:22:17 »
Die nieuw WINK-treinstellen zijn hybride en dus geschikt voor bovenleiding (danwel snel te maken). Op de Oostelijke Betuwelijn (Tiel-Elst) hangt nog altijd geen bovenleiding.
No dress rehearsel, this is our life.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #19 Gepost op: 08 June 2021, 19:12:12 »
Je bedoeld de Betuwe route waarschijnlijk, en ook daar rijdt regelmatig wel dieseltractie onder de draad en niet louter elektrisch materieel.
NEE,de lijn van Dordrecht naar Geldermalsen is niet de betuweroute,maar de betuwelijn,en daar rijd arriva met electrische treinstellen,niks diesel.
Betuweroute is cargo only,en wat men daar rijd,is dus niet voorzien van reizigers  ;)

Blijft de vraag,kan en wil men bij arriva iets met die stellen als ze sávonds grotendeels allemaal overstaan in Dordrecht,wachtend op de opstart de volgende morgen ?
En hoe blij moet je worden van een rit in die stellen over dat traject  ::)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 318
    • flickr fotopagina
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #20 Gepost op: 08 June 2021, 20:08:47 »
Arriva rijdt al een paar jaar niet meer op Ddr-Gdm, dat is tegenwoordig QBuzz.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10761
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #21 Gepost op: 09 June 2021, 10:43:13 »
En aan treinstellen in Dordrecht heb je niet zo veel als je nachttreinen vanuit Maastricht en Groningen wil laten rijden.
No dress rehearsel, this is our life.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22619
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #22 Gepost op: 09 June 2021, 10:58:47 »
Gezien de beoogde vertrektijden zijn alleen de treinen van respectievelijk Groningen en Maastricht naar Amsterdam nachttreinen te noemen. De terugtreinen zijn eerder vroege treinen en komen te laat aan om het materieel voor de regionale ochtendspits te gebruiken.

Ik ben er niet zo zeker van dat Arriva denkt dat dit kostendekkend kan. In de persberichten zijn ze in ieder geval duidelijk waar het ze om gaat, een stok tussen de deur op het hoofdnet krijgen. Dat mag wat kosten. Wordt dan wel een interessante zaak bij de ACM.  Praten we over een kleine speler die gebruik wil maken van nieuwe Europese regelgeving? Of praten we over een grote speler (DB) die gebruik maakt van diepe zakken om Nederland te veroveren?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #23 Gepost op: 09 June 2021, 12:57:46 »
NEE,de lijn van Dordrecht naar Geldermalsen is niet de betuweroute,maar de betuwelijn,en daar rijd arriva met electrische treinstellen,niks diesel.
Betuweroute is cargo only,en wat men daar rijd,is dus niet voorzien van reizigers  ;)

Blijft de vraag,kan en wil men bij arriva iets met die stellen als ze sávonds grotendeels allemaal overstaan in Dordrecht,wachtend op de opstart de volgende morgen ?
En hoe blij moet je worden van een rit in die stellen over dat traject  ::)
De Betuwelijn loopt van Elst naar Dordrecht, en betreft niet alleen Geldermalsen - Dordrecht.

En daar ontstaat de hele verwarring in jouw verhaal, want op het stuk wat jij bedoeld rijdt Arriva al tijden niet meer, en omgekeerd op het stuk Elst - Tiel rijdt Arriva juist maar dan dus met dieselmaterieel waardoor ik daar aan dacht ;)

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 169
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #24 Gepost op: 09 June 2021, 19:43:41 »
Ben benieuwd naar het barrijtuig.
👍 🍻 🥃

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 169
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #25 Gepost op: 09 June 2021, 19:51:27 »
Dat lijkt mij meer iets voor de opdrachtgever (de provincie) of de netbeheerder (Prorail).
Het werd hier boven al gezegd, maar Arriva heeft 36 elektrische Flirts in hun collectie.
Je bedoeld de Betuwe route waarschijnlijk, en ook daar rijdt regelmatig wel dieseltractie onder de draad en niet louter elektrisch materieel.
die elektrische treinen van Arriva rijden toch in Limburg? Heel handig in Groningen 😇

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 169
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #26 Gepost op: 09 June 2021, 20:03:26 »
Die nieuw WINK-treinstellen zijn hybride en dus geschikt voor bovenleiding (danwel snel te maken). Op de Oostelijke Betuwelijn (Tiel-Elst) hangt nog altijd geen bovenleiding.
Al een poosje geleden heeft Arriva de optie om die winks om te batterijen naar power packs met bovenleiding & accu te laten vervallen, want volgens hen niet terug te verdienen in de looptijd van de huidige concessie (dat is tot 2035). Voor diezelfde winks zouden ze dan aparte electrische power packs moeten hebben klaar staan om er tussen te zetten ipv de (bio-)diesels?

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 169
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #27 Gepost op: 09 June 2021, 20:13:13 »
Ik weet niet waar "hier" is (ik gok in het Noorden?), maar zowel in Limburg als Friesland heeft Arriva elektrische treinstellen. Daarentegen rijden er op de Betuwelijn juist wel diesels: GTW DMU's.
Benieuwd te horen waar Arriva elektrisch rijdt in Friesland?

JKER

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #28 Gepost op: 10 June 2021, 08:03:01 »
Wat is de status van de bestelling voor elektrische stellen voor Arriva voor de Maaslijn? die zouden bij het aanvaarden van de concessie al besteld zijn omdat toen de verwachting was dat die waslijn er nu al zou hangen. dat duurt nog wel even, maar als die stellen er toch (binnenkort) zijn, zitten ze ruim in hun jasje met elektrische stellen, en zouden deze wel inzetbaar zijn voor zo'n nachtlijn.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8566
  • Spoor N
Re: Arriva doet aanvraag voor nachttreinen van regio naar Randstad
« Reactie #29 Gepost op: 10 June 2021, 08:33:39 »
Benieuwd te horen waar Arriva elektrisch rijdt in Friesland?
Hier dus:
Die nieuw WINK-treinstellen zijn hybride en dus geschikt voor bovenleiding (danwel snel te maken).
Dat lijkt mij geen elektrisch maar kennelijk telt het...

Arriva rijdt al een paar jaar niet meer op Ddr-Gdm, dat is tegenwoordig QBuzz.
Ah dat wist ik niet, ik dacht dat het Arriva in R-Net kleuren was.

En daar ontstaat de hele verwarring in jouw verhaal, want op het stuk wat jij bedoeld rijdt Arriva al tijden niet meer, en omgekeerd op het stuk Elst - Tiel rijdt Arriva juist maar dan dus met dieselmaterieel waardoor ik daar aan dacht ;)
Dan nog blijft het vreemd om in een topic over reizigersvervoer te beginnen over goederentreinen, zeker als je al weet dat op een deel van de lijn wél elektrische treinen rijden.  ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.