Arriva heeft hier geen materieel wat door de Schipholtunnel mag, want diesel. Benieuwd wat ze daar voor bedacht hebben.
Wat over de betuwe lijn rijd is alles behalve diesel Maar of dat inzetbaar is voor zoiets ??
Ik weet niet waar "hier" is (ik gok in het Noorden?), maar zowel in Limburg als Friesland heeft Arriva elektrische treinstellen. Daarentegen rijden er op de Betuwelijn juist wel diesels: GTW DMU's.
Je bedoeld de Betuwe route waarschijnlijk, en ook daar rijdt regelmatig wel dieseltractie onder de draad en niet louter elektrisch materieel.
NEE,de lijn van Dordrecht naar Geldermalsen is niet de betuweroute,maar de betuwelijn,en daar rijd arriva met electrische treinstellen,niks diesel.Betuweroute is cargo only,en wat men daar rijd,is dus niet voorzien van reizigers Blijft de vraag,kan en wil men bij arriva iets met die stellen als ze sávonds grotendeels allemaal overstaan in Dordrecht,wachtend op de opstart de volgende morgen ?En hoe blij moet je worden van een rit in die stellen over dat traject
Ben benieuwd naar het barrijtuig.
Dat lijkt mij meer iets voor de opdrachtgever (de provincie) of de netbeheerder (Prorail).Het werd hier boven al gezegd, maar Arriva heeft 36 elektrische Flirts in hun collectie.Je bedoeld de Betuwe route waarschijnlijk, en ook daar rijdt regelmatig wel dieseltractie onder de draad en niet louter elektrisch materieel.
Die nieuw WINK-treinstellen zijn hybride en dus geschikt voor bovenleiding (danwel snel te maken). Op de Oostelijke Betuwelijn (Tiel-Elst) hangt nog altijd geen bovenleiding.
Benieuwd te horen waar Arriva elektrisch rijdt in Friesland?
Die nieuw WINK-treinstellen zijn hybride en dus geschikt voor bovenleiding (danwel snel te maken).
Arriva rijdt al een paar jaar niet meer op Ddr-Gdm, dat is tegenwoordig QBuzz.
En daar ontstaat de hele verwarring in jouw verhaal, want op het stuk wat jij bedoeld rijdt Arriva al tijden niet meer, en omgekeerd op het stuk Elst - Tiel rijdt Arriva juist maar dan dus met dieselmaterieel waardoor ik daar aan dacht