Mijn vraag aan jou is dan ook of de oorzaak de voeding is die teveel spanning heeft geleverd? Dus is de netvoeding de veroorzaker van het probleem?
Ik kan morgen eens meten hoeveel volt de voeding levert. Ik had alle voedingen op 19V staan, mss beter dat ik alles op 18V laat werken?
Als het de voeding is dan moet ik die vervangen, en eens bij Digikeijs vragen of er dan sprake kan zijn van garantie. Uiteindelijk zat de voeding toch bij de centrale.
Kan zulke fout ook problemen geven aan de Boosters die met Loconet verbonden zijn?
Of kan dat dan ook gebeurd zijn toen ik de fout maakte om aan de sporen te solderen zonder de centrale iot te zetten?
...A: Vaststaat, dat de spanning die de DR5000 toegevoerd heeft gekregen via de Power-Connector, in eerste instantie hoger is geweest dan 22V en in 2e Instantie ( na "reparatie" ) hoger is geweest dan 30V.Er zijn in diverse Fora en op Facebook meldingen geweest van voedingen die wel tot 33VDC gemeten zijn aan hun uitgang.Citaat van: Dirk op 08 mei 2021, 22:08:59Ik kan morgen eens meten hoeveel volt de voeding levert. Ik had alle voedingen op 19V staan, mss beter dat ik alles op 18V laat werken? A: Zeer verstandig. Maar eerst meten, dan eventueel op 18V zetten. Hoewel 19V de spanning is waarvoor DR5000 en DR5033 ontworpen zijn !
De geleverde voedingen (chinees fabrikaat) ontbreken van goede officiële CE certificering en zijn niet beveiligd tegen kortsluiting en overspanning.