Vandaag bij een modelspoorenthousiast langs geweest om onderstaande wagon over te nemen.
Top Bas!Ik zie de foto's al voor me
Eerst een klusje tussendoor:
@Frank@BasHet kleuren van beton.1 Voorbehandeling met gesso.#1 Erg verdunde gesso.#2 Wat minder verdunde gesso.2 Heki betonverf#1 Verdund (1:4) aanbrengen maar zodanig dat de kleur goed te zien is.3 Extra mogelijkheid met rotsen wash.#1 Om de kleur hetzelfde te houden als bij mijn laatste beton wanden niets toevoegen/veranderen.#2 Om het beton wat donkerder te maken een verdunde rotsen wash aanbrengen.4 Vallejo buff verf.#1 deze sterk verdund (1:100) aanbrengen.Vallejo Surface Primer Grey#1 Dunne laag aanbrengen.#2 Nog een dunnen laag aanbrengen.5 Vallejo choc. bruin verf.Verdund (1:50) aanbrengen op delen die donkerder moet worden.6 Vallejo light grey verf.#1 Wash (1:4) aanbrengen.#2 Idem.#3 Binnenkant bogen voor 3e keer.7 AK Strealing Grime.#1 Met drybrush spaarzaam aanbrengen.Ik heb AK Dark Streaking Grime gebruikt.8- Vallejo Dark Grey Wash#1 Om de naden en scheuren te accentueren.8 AK Rust Wash.#1 Hier en daar wat verticale strepen op/in de betonnaden aanbrengen.Ik heb Vallejo Dark Rush Wash gebruikt.9 AK Light Dust Wash.#1 Hiermee drybrushen.9a Vallejo White#1 Drybrush om de randen (ook de bogen) te accentueren.Onderstaande poeders heb ik niet. Ik heb de volgende poeders gebruikt (allen van Vallejo):Carbon BlackNatural Iron OxideLight Slate Grey[10 Humbrol pigmentpoeder zwart,#1 Aan de binnenkant van de bogen aanbrengen.11 Humbrol pigmentpoeder Smoke.#1 idem als 10.12 Vallejo Dark Slade Grey pigmentpoeder.#1 Aan de randen van de bovenkant van de bogen aanbrengen.13 Anita Decor groene verf.#1 Spaarzaam drybrushen.14 Humbrol groene pigmentpoeder.#1 Zeer spaarzaam op enkele plaatsen drybrushen.15 MIG Russian Earth pigmentpoeder.#1 Zeer spaarzaam op enkele plaatsen aanbrengen.16 MIG Army Green pigmentpoeder.#1 Zeer spaarzaam aanbrengen.17 Humbrol witte pigmentpoeder.#1 Desgewenst hiermee wat kalksporen aanbregen. 18 Humbrol Chrome Oxide pigmentpoeder.#1 Op een paar plaatsen zeer spaarzaam aanbrengen.19 Humbrol Sand pigmentpoeder.#1 Op een paar plaatsen zeer spaarzaam aanbrengen.Uiteraard kan naar believen nog spaarzaam gedrybrushed worden met andere pigmentpoeders.Maar pas op voor overkill.Het is natuurlijk handig om eerst wat tests te doen voordat je met het echte werk gaat beginnen.Veel succes.
Carbon BlackNatural Iron OxideLight Slate Grey
Zitten er standaard op Enfin, laatste zaken ook gedaan. Rijtuig is nu af en daarmee de complete trein