Je mag best op de balkons van een trein zitten zo ver dat op de zitplaatsen is, het advies is niet te blijven staan op de balkons of gangpaden, maar een zitplaats op te zoeken.
Ik snap ook niet helemaal dat als iemand dat gewoon als verzoek doet, dat gelijk omschreven moet worden als 'weggeschopt'.Dat geeft mij een beetje het gevoel van overdrijven, en misschien geldt dat ookwel voor voor je melding over die volle treinen
HC: "Het is niet toegestaan op het balkon te zitten of staan als er genoeg ruimte in de trein is."
Het enige advies is anno Coronatijd om niet op de balkons of in de trein te staan.Maar als er al meer reizigers dan zitplaatsen zijn, dan kan je gewoon staan, en vertrekt de trein met jou ook
Als er tijdens mijn dienst reizigers op de balkons zitten vroeg ik ze vriendelijk een plek in de coupés te zoeken. Als er werd gezegd waarom dan was mijn vriendelijke antwoord dat dit mijn werkgebied was en dat volstond om op te staan.
Nou, dat is net zo'n bijzondere uitspraak als een Hc die zelf de regels bedenkt....