Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:12:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 07:43:21
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door HJ
Vandaag om 06:03:37
digitaal veranderd in 15 jaar door Lobomotion69
Vandaag om 04:53:45
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 04:30:00
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Miniature Holland
Vandaag om 03:47:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:10:25
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Mischa
17 July 2025, 23:45:16
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
17 July 2025, 23:25:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 July 2025, 22:57:41
Raadplaatje door Hlv53
17 July 2025, 22:56:03
DCM motor van Märklin demonteren. door Martijn193
17 July 2025, 22:11:30
Sikje 225 door Huup
17 July 2025, 21:51:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 July 2025, 21:20:38
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 July 2025, 21:11:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Gert Arkema
17 July 2025, 19:49:44
Station Roodeschool door Torikoos
17 July 2025, 19:40:08
Aachenau West door wob
17 July 2025, 18:05:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
17 July 2025, 16:20:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
17 July 2025, 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
17 July 2025, 15:12:12
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
17 July 2025, 12:59:21
Railpro 607 door Bob11
17 July 2025, 12:53:23
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
17 July 2025, 10:39:09
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
17 July 2025, 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
17 July 2025, 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
17 July 2025, 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
17 July 2025, 08:55:50

Auteur Topic: Vermindering reizigers bij NS  (gelezen 24756 keer)

Dwergsein

• Offline Offline
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #90 Gepost op: 11 March 2021, 18:21:36 »
....zicht wilde hebben op het V-sein...

En dan, als de trein vertrok als het V-sein niet brand. Trok hij dan aan de noodrem. Kon die conducteur gelijk in bepaalde situaties een PV uitschrijven  :)

hrp

• Offline Offline
« Reactie #91 Gepost op: 11 March 2021, 18:27:46 »
Nou, ik neem aan dat de schrik na de ramp met 23 doden er bij deze en gene wel in zat...
Nota bene betrof het op 4 mei 1976 een trein vertrokken rond dezelfde tijdstip.
Wel lullig als je je medereizigers die verder reisden na die maandag niet meer ontmoette.

R.
« Laatst bewerkt op: 11 March 2021, 18:35:08 door HRP »
Groet,
      Ronald

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #92 Gepost op: 11 March 2021, 19:38:28 »
..

En ja er hebben maandenlang groene stikkers op de ramen gezeten.
En ja ook bij klapstoelen op de balkons.
En nee er is nooit personeel geweest wat mij er fijntjes op heeft gewezen.

Geen idee wat jou functie precies is dat je je zo aangevallen voelt maar in de trein kom je blijkbaar nooit. Anders had je dit zelf ook geweten.
« Laatst bewerkt op: 11 March 2021, 22:52:41 door Bert van Gelder. Reden: Vriendelijkheid kent geen tijd... »
Gr.
Eric

Ronald69

• Offline Offline
  • Duitsland TP III/IV
« Reactie #93 Gepost op: 11 March 2021, 19:50:34 »
Die stickers bij de klapstoeltjes zijn uiteindelijk door ons(HC's) weggehaald omdat deze o.a. waren geplakt daar waar ons sleutelkastje zit. In overleg met onze teammanagers zijn alle groene stickers van de balkons weggehaald met name op die balkons vlakbij de cabines. Zodat wij(en Mcn) niet elke keer in aanraking kwamen met de reizigers. Maar dan praat ik over september vorig jaar dat de meeste stickers zijn verwijderd.

Het ging ons personeel met name om deze stickers geplakt in ICMm. Overigens zijn deze al in mei 2020 geplakt en verwijderd.

Voor Eric, dit is ook de plaats waar de huisregels hangen.

« Laatst bewerkt op: 11 March 2021, 20:06:50 door Ronald69 »
Grt, Ronald.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #94 Gepost op: 11 March 2021, 19:51:19 »
Wat ik zeg, ik wordt wel eens moe van dat gezeur. Nee, op de balkons zijn de stikkers verwijderd na aanbrengen. Dat is echt maanden zo geweest, zitplaatsen in de coupés waren voorzien van stikkers en de balkons niet.

Overigens gewoon in de werkplaats.

Wensenlijst: Rhijnboog, Groene BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)
Spoor 0 adept

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #95 Gepost op: 11 March 2021, 20:07:44 »
@Tom: nog even uit interesse. Wie legt n.a.v. een PV de straf/sanctie op? Zit daar iets van een kantonrechter achter?
Een hOvJ of een OvJ (hulp/Officier van Justitie)

Spoor 0 adept

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #96 Gepost op: 11 March 2021, 21:15:53 »
Even wat niet ter zake doende berichten verwijderd.

Graag on-topic blijven. Discussies over onderschriften horen hier niet thuis.

Met dank.

Gr, Bert
Team moderatoren.

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #97 Gepost op: 11 March 2021, 21:30:52 »
Wat ik zeg, ik wordt wel eens moe van dat gezeur. Nee, op de balkons zijn de stikkers verwijderd na aanbrengen. Dat is echt maanden zo geweest, zitplaatsen in de coupés waren voorzien van stikkers en de balkons niet.
Prima Tom, als je gelijk wilt hebben krijg je het.
Maar in VIRM hebben ze toch echt langer gezeten.
Net als in de FLIRT. Bij de zit/sta rollen.

Wellicht eerder op de balkons weggehaald dan de stikkers op de ramen maar echt niet na het aanbrengen.

@Ronald
In het zuiden hebben we geen ICM, alleen IRM.  ;D En daar zitten geen klapzittingen bij de sleutelkastjes.
En ja ik ben bekend met de posities van de huisregels.  ;D
Gr.
Eric

Thom

• Offline Offline
« Reactie #98 Gepost op: 12 March 2021, 01:26:50 »
De NS heeft maandenlang stickers gehad waar gezeten mocht worden, maar niet op de balkons. Dat jij daar niets vanaf weet toont 1 van bovenstaande 2 dingen aan.

Maar, gelukkig voor jou is het personeel er nog die jou daar op kan wijzen.

En dan nog, die stickers zijn reeds allemaal weer verdwenen en kwamen uit de tijd dat er in het OV nog geen uitzondering was op de 1,5 meter regel.
Inmiddels is die er al een tijdje en zijn de stickers danook verdwenen. Buiten dat was de sticker alleen een gebods variant 'Groen, hier mag u zitten' en straalde deze niets verbiedends uit.

En ik volg het OV best aardig, maar ook ik heb nog nergens iets voorbij zien komen over het vrijhouden van balkons.

Ik zie daar niets van terug in de trein of perron, dus ik zou niet weten hoe ik mij daar als reizigers van zou moeten vergewisse en dus naar zou moeten handelen ?

Daarmee denk ik ook dat je er gerust een PV voor kunt schrijven maar deze echt geen stand zal houden na een bezwaar daarop.
Je kunt daarbij wel PV schrijven onder een kapstok artikel, maar een kapstok artikel betekend ook niet dat je zomaar in het wilde weg overal voor kan schrijven en iemand dan direct veroordeeld is tot een boete omdat jij er voor geschreven hebt.
« Laatst bewerkt op: 12 March 2021, 01:28:21 door Thom »

Luit

• Offline Offline
« Reactie #99 Gepost op: 12 March 2021, 06:04:51 »
Gelukkig het gaat niet meer over de hoofdzaak , minder mensen in het algemeen maar toch overvolle treinen. Nee het gaat om de bijzaakjes van NSers onderling maar niet over de HOOFDzaak , de reiziger. En dat tekent dus precies waar het aan schort. de onwil om de klant te leveren wat gevraagd wordt. Ik ben benieuwd wat ik straks weer zie bij het station.

henk

• Online Online
« Reactie #100 Gepost op: 12 March 2021, 08:12:37 »
Nee, de vermeende onwil om de reiziger te bedienen van NSR is jouw fetisj.
De hoofdzaak was of er treinen te vol zitten en waar dan. Zo ja of dat is op te lossen gegeven Corona.
Een zijdiscussie werd of de balkons als het even kan leeg moeten zijn in verband met de veiligheid van de HC.
Als onwil van NSR je uitgangspunt is, dan heb je weinig onderbouwing nodig in een discussie over NSR, maar wordt de bijdrage ook wat eentonig.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #101 Gepost op: 12 March 2021, 08:19:14 »
Inderdaad, dit is niet het Reizigers-forum dus de reiziger is hier niet de "HOOFDzaak", maar keuvelen over treintjes en alles wat daar mee te maken heeft. Inclusief NS'ers en niet- NS'ers die het met van alles en nog wat wel en niet met elkaar eens zijn.

Is er antwoord op de oorspronkelijke vraag trouwens?
No dress rehearsel, this is our life.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #102 Gepost op: 12 March 2021, 10:55:32 »
Nee, de vermeende onwil om de reiziger te bedienen van NSR is jouw fetisj.
De hoofdzaak was of er treinen te vol zitten en waar dan. Zo ja of dat is op te lossen gegeven Corona.
Een zijdiscussie werd of de balkons als het even kan leeg moeten zijn in verband met de veiligheid van de HC.
Als onwil van NSR je uitgangspunt is, dan heb je weinig onderbouwing nodig in een discussie over NSR, maar wordt de bijdrage ook wat eentonig.

Spoor 0 adept

Ben

• Offline Offline
« Reactie #103 Gepost op: 12 March 2021, 11:11:04 »

Ik ben benieuwd wat ik straks weer zie bij het station.

Foto's graag dan van die overvolle en te korte treinen. Dan hebben we het ergens over.

Gr, Ben.

Joop_L

• Offline Offline
« Reactie #104 Gepost op: 12 March 2021, 11:32:31 »
Is er antwoord op de oorspronkelijke vraag trouwens?
Als de cijfers kloppen, welke wekelijks gepresenteerd worden op een informatiescherm in de verblijven, zijn er minder reizigers. Als je kijkt op de perrons en in de treinen, zou je bijna denken, die cijfers kloppen toch niet helemaal. Op basis van de check-ins en check-outs zet NSR materieel in. En dan kan het dus voorkomen dat een trein toch wat aan de korte kant is omdat er toch ineens veel meer reizigers zijn dan voorgaande dagen/weken te zien was.

Er wordt hier, en op andere forums en Social media, wel heel makkelijk gezegd, NSR moet langere treinen inzetten, maar ook de spaarpot van NSR is niet onuitputtelijk. Kost bakken met geld, leeg mee laten rijden van treinstellen. En splitsen/combineren kan ook niet overal (meer) er is aardig gesnoeid in de diensten, zodat er geen rangeermachinist is (ret machinist) die het afgetrapte stel naar een opstel terrein/spoor kan rangeren.

En nog steeds geldt dat men alleen moet reizen als het echt nodig is, en dat men zoveel mogelijk thuis moet werken. En daar zie je ook een kentering in, als je het vergelijkt met maart/april 2020. Toen reden we in de 2400 met 10 bakken VIRM rond, terwijl een SGM II voldoende zou zijn geweest. Zo weinig mensen zaten er maar in die trein.

@Luit. In diverse bijdrages in diverse topics heb je je aversie jegens NSR wel duidelijk gemaakt. Met je laatste bijdrage voeg je weer niets toe, maar spui je weer even je ongenoegen. Ik weet verder niet waar het vandaan komt, boeit me ook geen reet, maar als je verder niets zinnigs te melden hebt, laat het dan lekker achterwege. Je ongenoegen over NSR kan je heel goed spuien op hun  FORUM Even inloggen en je kan compleet los gaan.  (y)
Groeten Joop, machinist Lls