Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

h0 diorama USA “The Paintshops” door Wim Vink
Vandaag om 23:43:58
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 23:29:31
Einde Koemo ballast ??? door Nullem
Vandaag om 23:27:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
Vandaag om 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:00:45
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door bask185
Vandaag om 23:00:41
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 22:38:39
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
Vandaag om 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
Vandaag om 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
Vandaag om 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
Vandaag om 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
Vandaag om 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
  

Auteur Topic: Vermindering reizigers bij NS  (gelezen 22033 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #45 Gepost op: 10 maart 2021, 10:42:09 »
Ik denk dat je ook nog niet moet onderschatten dat er een hoop rijdend personeel gewoon ziek thuis zit.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #46 Gepost op: 10 maart 2021, 10:47:50 »
Daar ging het in eerste instantie niet om, Thom.  ;) Maar wat je zegt klopt ook. Voor Lelystad kan ik zeggen dat ±22% ziek thuis zitten, en dat er bij ons van NSRDAG geen sprake meer is. Met name veel hc diensten worden door Zwolle overgenomen.
Groeten Joop, machinist Lls

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #47 Gepost op: 10 maart 2021, 10:51:10 »
En misschien ook wel wat connecties binnen NSR.

En die connecties vertellen ook op de sociale media dat er amper tot geen snipperverlof te krijgen is en personeel een stuwmeer aan vrijetijdsaanspraken hebben omdat ze dagelijks meer dan hun contracturen   werken.
Dus Laurent heeft wat gehoord, maar of het waar is ?

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #48 Gepost op: 10 maart 2021, 11:00:34 »
Niet zo afgeven over iets wat Laurent geschreven heeft, wat nog deels waar is ook. Jij pretendeert ook aardig ingevoerd te zijn, dus wat zijn jouw bronnen dan?

Laurent deelt zijn ervaringen (al dan niet wat gechargeerd) die ik deels ook wel ervaar. Ik draai alleen late dienste, en zie dat in de avonden de treinen gewoon goed gevuld zijn. Bij rangeerdienst op Lelystad verbaas ik mij er elke keer weer over wat er uit de 2400 serie komt zetten op Lelystad. En dan heb je het over 10 bakken VIRM.

De oproep van MP Rutte, op advies van OMT, om zoveel mogelijk thuis te werken, te blijven, is nu echt wel tegen dovemansoren gezegd. En nu de avondklok voor de 3e keer (?) verlengt is, zie je ook dat men er "maling" aan begint te krijgen. Bij de eerste keer zat er echt geen mens in de trein, gisteren zaten er toch zeker 30 mensen in de 14691 die er in Lelystad uit kwamen zetten. Ik vel er geen oordeel over, ik zie m'n reizigers graag terug komen, maar het zet me wel te denken.

*2400 = Lelystad - Dordrecht v.v.
*14600 = Amsterdam - Lelystad v.v.
Groeten Joop, machinist Lls

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2219
  • Duitsland TP III
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #49 Gepost op: 10 maart 2021, 11:06:02 »
Ik denk dat je ook nog niet moet onderschatten dat er een hoop rijdend personeel gewoon ziek thuis zit. En met mij veel meer.

Klopt, hier is er 1 van. Sinds december zit ik thuis in afwachting van een (simpele) operatie.
En die connecties vertellen ook op de sociale media dat er amper tot geen snipperverlof te krijgen is en personeel een stuwmeer aan vrijetijdsaanspraken hebben omdat ze dagelijks meer dan hun contracturen   werken.
Dus Laurent heeft wat gehoord, maar of het waar is ?

Wij als personeel krijgen dagelijks meldingen van de dienstindelers dat er ruimte voor verlof is. Als een ieder daar op in zou gaan dan kan er niemand na juli meer vrij krijgen. Dus het verlof wordt nu een beetje opgepot om eventueel in het najaar hiervan te genieten. Je kunt nu wel verlof opnemen maar waar moet je naar toe? Er geldt nog steeds een negatief reisadvies.
Grt, Ronald.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #50 Gepost op: 10 maart 2021, 11:09:22 »
Zwolse collega hc's doen momenteel veel diensten voor Lelystad. Bij de machinisten is er zeker geen ruimte voor extra verlof. Eerder wordt er gevraagd of je extra wilt komen werken  ;)

Sterkte met je gezondheid, Ronald.
Groeten Joop, machinist Lls

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #51 Gepost op: 10 maart 2021, 11:37:49 »
Dit zegt weinig tot niets over de werkelijke drukte in deze treinen. Hiervoor worden oude statische  gegevens gebruikt, van voor Corona, welke nu strenger worden gehanteerd. Dus een trein is al veel sneller oranje of rood.
Wat is je bron "dat er veel personeel thuis zit". ?
Dus nou is dat weer niet waar en sta ik te liegen dat er personeel is wat thuis zit. Nouja, zoals bijv. Joop al noemt, social media. Maar ook logisch redeneren of gewoon een babbeltje maken met de HC o.i.d. Sinds de nieuwe dienstregeling zijn er aardig wat diensten weggevallen (Alkmaar - Haarlem spitssneltrein, Rhenen - Uitgeest sprinter). Daar komt simpelweg personeel bij vrij. Dat HC's een hoger ziekteverzuim hebben, is natuurlijk niet vreemd. Zij staan aan de frontlinie qua contact met andere mensen, en dat een dienst lang. Nee, hun benijd ik momenteel absoluut niet. Bij machinisten zou dat logischerwijs minder moeten spelen, maar aangezien die dezelfde verblijven voor personeel gebruiken, is het niet raar dat ook daar een hogere ziektestand is dan normaal of gemiddeld. Dus dat niet iedereen die thuis zit ook beschikbaar is, dat snap ik zelf ook nog wel.

Dikke duim vermoed ik :angel:

En er zullen best wel treinen bijzitten die (soms) druk zijn. Maar mijn ervaring is dat het over het algemeen echt wel meevalt.

En dat het 1.5 meter regime niet meer geld in de trein (de groene stikkers zijn inmiddels verdwenen) maakt weinig uit.
Mijn ervaring is dat mensen niet naast een vreemde gaan zitten. Per tweetje zit er dan 1 persoon en bij viertje vaak ook maar 1 of hooguit 2.
Dan blijven mensen toch maar op het balkon staan. Dan lijkt een trein "overvol" maar is er in wezen nog capaciteit genoeg.
Ja, goh, mensen proberen toch anderhalve meter afstand te houden. Overal worden daarvoor boetes uitgedeeld. "Toevallig" wordt er ook regelmatig omgeroepen wel afstand te houden en alle coronamaatregelen en de aanvullende OV maatregelen in acht te nemen. Ik zie zo nu en dan, als er voldoende ruimte is, ook mensen die worden weggeschopt van de balkons. Die de mededeling krijgen dat ze op een normale stoel moeten gaan zitten om zo ruimte op de balkons te houden. Er zit overigens met enige regelmaat ook wel iemand naast mij.

Maar dat zal hier ook wel weer als dikke duim bestempeld worden door bepaalde lieden.

Maar dat is toch logisch, datzelfde OMT vraagt mensen het OV alleen voor noodzakelijk reizen te gebruiken. Daar kuin je van vinden wat je wilt maar als dat advies niet wordt opgevolgd zal het incidenteel te druk zijn.
Slechts in een totalitaire staat heeft de overheid de macht, in ons landje doet de bevolking wat haar goed dunkt. Dat werkt ons nu al een jaar een beetje tegen. ;D

Gr, Ben.
Sorry Ben, maar het is niet incidenteel. Zodra er een enkel treinstel rijdt, is de trein "te druk". Dat is niet incidenteel, dat is gemiddeld 2-3x per week.
Mwah, dat is niet helemaal uit de dikke duim van Laurent gezogen hoor. Meer en deel van het kantoorpersoneel werkt vanuit huis. En dat blijft nog zeker tot na de zomer vakantie zo. Of het vaccineren moet ineens mega hard gaan. Vervolgens zetten rijdend personeelsleden op Social media dat ze NSRDAG hebben en thuis op oproepbasis klaar zitten. De bron van Laurent zou dus zomaar eens Social media kunnen zijn. En misschien ook wel wat connecties binnen NSR.
Gewoon een praatje maken met NS personeel. Ze bijten niet. Net als ik ook altijd de buschauffeur begroet bij instappen en even zwaai/hand op steek als ik uitstap. De mens doet maar gewoon zijn/haar werk. Onlangs in de supermarkt een HC die een 3/4e dienst had gelopen. Meer was er niet. Die vertelde trouwens ook dat zij en de meeste van haar collega's inmiddels een aardig lik op stuk beleid voeren met mensen zonder mondkapje. Geen discussie, gewoon de trein uit als ie niet op gaat. (y) (y)

Niet zo afgeven over iets wat Laurent geschreven heeft, wat nog deels waar is ook. Jij pretendeert ook aardig ingevoerd te zijn, dus wat zijn jouw bronnen dan?

Laurent deelt zijn ervaringen (al dan niet wat gechargeerd) die ik deels ook wel ervaar. Ik draai alleen late dienste, en zie dat in de avonden de treinen gewoon goed gevuld zijn. Bij rangeerdienst op Lelystad verbaas ik mij er elke keer weer over wat er uit de 2400 serie komt zetten op Lelystad. En dan heb je het over 10 bakken VIRM.

De oproep van MP Rutte, op advies van OMT, om zoveel mogelijk thuis te werken, te blijven, is nu echt wel tegen dovemansoren gezegd. En nu de avondklok voor de 3e keer (?) verlengt is, zie je ook dat men er "maling" aan begint te krijgen. Bij de eerste keer zat er echt geen mens in de trein, gisteren zaten er toch zeker 30 mensen in de 14691 die er in Lelystad uit kwamen zetten. Ik vel er geen oordeel over, ik zie m'n reizigers graag terug komen, maar het zet me wel te denken.

*2400 = Lelystad - Dordrecht v.v.
*14600 = Amsterdam - Lelystad v.v.
Maar lang niet overal kan je thuis werken. Ik zit in de communicatie met onze fabriek, na 1 tot 2 dagen zit ik duimen te draaien als ik thuis blijf. Met de sneeuw gedaan, toen had ik na 2 dagen haringen in een ton het wel gezien, maar vrijdags rond de lunch was ik door mijn werk heen. Dan moet ik weer naar het werk. En dat is afgezien van de andere zaken die ik moet regelen.
Misschien zou ik met de auto moeten gaan... Alleen... Heb je de tarieven in Amsterdam wel eens gezien? Ik werk voor mijzelf, niet om de gemeentekas van Amsterdam iedere dag met tientallen euro's te spekken.

Over de maatregelen ga ik het niet hebben, daar vind ik het mijne van, maar het verbaast mij niet dat men er inmiddels maling aan krijgt. Er worden vanuit de beleidsmakers "afspraken met iedere Nederlander gemaakt" (woorden Rutte) die zij zelf dan al aan hun laars lappen, maar vervolgens ook nog eens gaandeweg veranderd worden. Ik was blij verrast dat een journalist maandag ook vroeg waarom er eerst gezegd werd dat de avondklok het allereerste zou zijn dat eraf zou gaan, maar ondertussen nog weer verlengd is terwijl andere maatregelen wel opgeschort worden.

Klopt, hier is er 1 van. Sinds december zit ik thuis in afwachting van een (simpele) operatie.
Wij als personeel krijgen dagelijks meldingen van de dienstindelers dat er ruimte voor verlof is. Als een ieder daar op in zou gaan dan kan er niemand na juli meer vrij krijgen. Dus het verlof wordt nu een beetje opgepot om eventueel in het najaar hiervan te genieten. Je kunt nu wel verlof opnemen maar waar moet je naar toe? Er geldt nog steeds een negatief reisadvies.
Sterkte.
En qua vrije dagen lopen meer bedrijven tegen deze problemen aan. Wij hebben verplicht vrij met kerst en met de zomer, maar ik heb evengoed nog bijna 5 weken vakantie staan. Normaal ben ik de week van hemelvaart volledig vrij en zit ik voor de hobby in Duitsland, maar dat ging afgelopen jaar niet door. Ik had een tripje München in de boeken staan, zou bij nood zelfs met de auto kunnen. Ging niet door. Ik neem zo links en rechts nog eens een paar dagen. Sinds de lockdown en avondklok hoef ik ook voor de meeste dingen die ik nog in huis moet doen geen vrij te nemen, want ik kom toch niet aan mijn materiaal. Ik kan bij divere groothandels komen, maar ze krijgen simpelweg niet geleverd wat ik moet hebben. Wij merken het bedrijfsmatig ook, deze week is slechts 20% geleverd van wat wij aan grondstof geleverd hadden moeten krijgen, want onze leveranciers hebben ook moeite met het transport.

Goed, over de drukte. Ik heb er vanmorgen even op gelet. Was ook makkelijk, 1 sprinter 6je. Het mooie aan 1 treinstel is dat je hem goed kan doorkijken. In Krommenie zat op praktisch ieder setje stoelen (2 of 4) 1 persoon. Vanaf Wormerveer waren ook de klapstoelen op de balkons bezet en waren de 4tjes dubbel bezet. In Zaandijk de eerste mensen op de balkons staan, bij Koog a/d Zaan nog meer en ook setjes stoelen beide bezet, Zaandam een bezettingsgraad qua stoelen van zo'n 75-80% en de gangpaden+balkonsvol. Pas op centraal werd dat weer rustiger.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2021, 11:41:51 door laurent »
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #52 Gepost op: 10 maart 2021, 12:36:15 »
Inderdaad Laurent je bevestigt wat ik zie als ik op Krommenie sta 's morgens tussen 7 en 9.30 regelmatig vol en dan zie ik ze op alle balkons staan.  E

Er rijdt hier zeker in de spits te weinig capaciteit.

NS is te weinig flexibel en kan/wil niet op pieken inspelen.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2021, 13:39:51 door Bert van Gelder »

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2219
  • Duitsland TP III
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #53 Gepost op: 10 maart 2021, 13:33:59 »
Luit,

Er wordt i.p.v. 12 bak SNG/SLT nu 12 bak Virm ingezet. Past dus niet langs de perrons. Hoe los je dat op? Op de Zeeuwse lijn idem, in Rsd worden ze altijd gesplitst want 10/12 bak Virm past niet langs de perrons.
Zo zijn er meer van dat soort voorbeelden. Je kan niet zomaar ergens een trein weghalen en die inzetten op plaatsen waar krapte is. Heeft te maken met bakkilometers, onderhoud, de volgende inzet, enz. Dit heeft ook niks te maken met ambtenarij, bureaucratie of meer van dat soort woorden waar jij je regelmatig achter schuilt.
1 voorbeeld: In de pre Coronatijd reden wij na 21.00 uur vanuit Zl met 10/12 bak DDZ richting Gvc. Als personeel vonden wij dat complete waanzin. Totdat wij via via van de planners in Ut te horen kregen wat de achterliggende gedachte hiervan was. Die reden was en is nog steeds onbekend bij het personeel.
Reden? Geen onnodige bakkilometers in de nacht(leeg mat), en de volgende ochtend is de trein op die manier heel gemakkelijk versterkt zonder extra rangeerbewegingen e.d.
Nog 1 voorbeeld van slim gebruikmaken van materieel. In pre Coronatijd reed een IC van Gn naar Gvc, deze werd omgenummerd en reed als IC naar Asd, weer terug naar Gvc, daarna terug als IC naar Lw. Daarna hetzelfde riedeltje en de trein eindigt in Gn. Alleen het personeel wisselt op deze manier en het mat. blijft in beweging.
Grt, Ronald.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5817
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #54 Gepost op: 10 maart 2021, 13:59:54 »

Goed, over de drukte. Ik heb er vanmorgen even op gelet. Was ook makkelijk, 1 sprinter 6je. Het mooie aan 1 treinstel is dat je hem goed kan doorkijken. In Krommenie zat op praktisch ieder setje stoelen (2 of 4) 1 persoon. Vanaf Wormerveer waren ook de klapstoelen op de balkons bezet en waren de 4tjes dubbel bezet. In Zaandijk de eerste mensen op de balkons staan, bij Koog a/d Zaan nog meer en ook setjes stoelen beide bezet, Zaandam een bezettingsgraad qua stoelen van zo'n 75-80% en de gangpaden+balkonsvol. Pas op centraal werd dat weer rustiger.


Mooi ooggetuige verslag. :)

Dus we hebben het (als ik het goed begrijp) over een ritje van Krommenie naar Amsterdam CS van 19 minuten (volgens Google maps) waarbij het een klein deel van die 19 minuten net effe 75 - 80% bezet was?  En in paden en op balkons staan doen mensen toch juist om ruimte te creëren?

Gr, Ben.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #55 Gepost op: 10 maart 2021, 14:07:36 »
Nee, dat doen ze omdat ze niet met zijn allen op het balkon passen. In Sloterdijk moesten er eerst mensen uitstappen voordat de mensen die er echt uit moesten, eruit konden.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #56 Gepost op: 10 maart 2021, 14:10:17 »
Ik zie zo nu en dan, als er voldoende ruimte is, ook mensen die worden weggeschopt van de balkons. Die de mededeling krijgen dat ze op een normale stoel moeten gaan zitten om zo ruimte op de balkons te houden.

Weggeschopt van het balkon. Een beetje stemmingmakerij lijkt mij.

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #57 Gepost op: 10 maart 2021, 14:40:41 »
Als ik de stopper op Krommenie zie zijn dat echt geen 12 bakken. Daar kan gemakkelijk nog een drietje achter.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2021, 14:52:08 door Bert van Gelder »

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #58 Gepost op: 10 maart 2021, 14:57:36 »
Weggeschopt van het balkon. Een beetje stemmingmakerij lijkt mij.
Ga je nu echt alles in twijfel trekken dat ik zeg? Ik zie en hoor met enige regelmaat dat mensen op het balkon verwezen worden naar vrije stoeltjes in de coupe als de conducteur langs loopt. Die vraagt eerst of ze het volgende station eruit moeten en bij een negatief antwoord komt de mededeling dat het momenteel niet de bedoeling is op de balkons te zitten i.v.m. corona en afstand houden.

Maar zeg eens eerlijk: Hoe vaak heb jij in 2021 in de trein gezeten? De enige werkdagen dat ik niet getreind heb (of in de NS bus heb gezeten) dit jaar zijn maandag 8 februari (toen reed er niks door de sneeuw), donderdag 11 februari en vrijdag 12 februari (de laatste 2 omdat het zo druk was op dinsdag en woensdag dat ik mij niet veilig voelde). En ohja, in januari ben ik nog een vrijdag vrij geweest. Verder heb ik vanaf 4 januari iedere dag in de trein gezeten.

Zoals ik zei, ik heb in het begin nog een tijdje bijbetaald voor 1e klasse, ben door NS uitgenodigd om mee te doen aan het experiment met reisregistratie, heb daadwerkelijk de overgang naar bekpamper meegemaakt, heb het rustig zien worden in de trein, heb voor een verrassing gestaan toen mijn trein opeens niet meer reed (die is in 2020 3x eruit gehaald en 2x terug in de dienst gebracht, toen klaagde ik overigens ook al over drukte in de trein), heb het treinvervangend busvervoer met Corona vanwege werkzaamheden of verstoring beleefd en heb de haringen in een ton met sneeuw meegemaakt.

Als ik de stopper op Krommenie zie zijn dat echt geen 12 bakken. Daar kan gemakkelijk nog een drietje achter.
Hoeft niet eens een 12 bakker te zijn momenteel. Maar 4 of 6 bakken SLT is gewoon te weinig. Dat moeten er minimaal 8 zijn, maar 10 is beter.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2021, 14:59:29 door laurent »
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #59 Gepost op: 10 maart 2021, 19:14:29 »
Ga je nu echt alles in twijfel trekken dat ik zeg? .......komt de mededeling dat het momenteel niet de bedoeling is op de balkons te zitten i.v.m. corona en afstand houden

Je mag best op de balkons van een trein zitten zo ver dat op de zitplaatsen is, het advies is niet te blijven staan op de balkons of gangpaden, maar een zitplaats op te zoeken.