Dank voor de reacties tot nu toe!@spoorzeven: op je foto van kaldenkirchen staan 2x een 2200. Deze kwamen vaker over de grens (bentheim, emmerich, kaldenkirchen, ...). Mijn vraag ging specifiek over de 2400 serie.GroetNico
Niet alleen een A frontsein maar ook ATB werd vereist. De lage nrs. van de serie 2200, dus van 2201 tot 2225 werden zowel met ATB als A frontsein uitgerust. Waarschijnlijk kwamen er daardoor na ong. 1970 geen 2400 meer op Duitse hoofdgrenslijnen. De 2200'n reden nog geruime tijd het erts, kolen en staal vervoer tot Emmerich en ook wel Bentheim.
Je haalt nu e.e.a. door elkaar. Het hebben van ATB heeft uiteraard niks te maken met toelating naar Duitsland, maar alleen met het feit dat op het traject waar de genoemde ertstreinen reden ATB verplicht was in de locomotieven, die óók een A-sein moesten hebben, en dat dan wel voor inzet naar Emmerich.En over Emmerich gesproken: hier reden de 2400-en, met A-sein, natuurlijk het langst in de normale dienst, tot in 1990groeten Sicco
En over Emmerich gesproken: hier reden de 2400-en, met A-sein, natuurlijk het langst in de normale dienst, tot in 1990