Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Open monumentendag: de Inktpot
door
henk
Vandaag
om 12:01:19
Piko 2025
door
gtw6016
Vandaag
om 12:00:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Benrail
Vandaag
om 11:57:10
Halling aandrijvingen
door
MOVisser
Vandaag
om 11:47:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:46:11
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 11:39:47
Da's Daz 2
door
NS264
Vandaag
om 11:27:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Silvolde
Vandaag
om 11:15:12
Acme nieuwe ICNG
door
steven346
Vandaag
om 11:07:25
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein
door
sncf231e
Vandaag
om 11:05:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:58:32
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
gdh
Vandaag
om 10:54:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Keska
Vandaag
om 10:50:26
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
william_2
Vandaag
om 09:59:15
Foto’s van Frans meterspoor gezocht
door
GD
Vandaag
om 08:29:53
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 08:22:18
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Frits C
Vandaag
om 07:31:46
Modelspoorbaan van Einte
door
Frits C
Vandaag
om 07:21:48
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
Duikeend
12 September 2025, 23:13:08
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Gino
12 September 2025, 23:06:00
D236 Nord-West-Expres
door
Huup
12 September 2025, 22:50:56
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
12 September 2025, 22:48:07
Pfarrerwinkel bahn
door
Schachbrett
12 September 2025, 22:31:22
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
12 September 2025, 22:18:44
Au bord de la Cèze
door
Schachbrett
12 September 2025, 21:46:20
Bahnstrecke 5867
door
Schachbrett
12 September 2025, 21:38:35
NS 8800 in spoor 0
door
Huup
12 September 2025, 21:25:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
GD
12 September 2025, 21:12:22
Exact-Train 2025
door
Rob Ellerman
12 September 2025, 21:11:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
12 September 2025, 21:10:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Kortsluiting op de baan (keerlus-probleem)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kortsluiting op de baan (keerlus-probleem) (gelezen 3209 keer)
Lorre
Offline
Berichten: 28
Re: Kortsluiting op de baan (keerlus-probleem)
«
Reactie #15 Gepost op:
24 February 2021, 19:21:55 »
Trouwens,
hoe verbind je de draadjes met de sporen? Wordt dat daarop gesoldeerd?
«
Laatst bewerkt op: 24 February 2021, 21:15:50 door Lorre
»
Gelogd
VvKan
Gast
Re: Kortsluiting op de baan (keerlus-probleem)
«
Reactie #16 Gepost op:
24 February 2021, 22:26:59 »
Dat hangt van je zelf af. Voor een aantal merken rails zijn er ook railverbinders met draad eraan te koop. Dan haal je ergens de normale railverbinder met een tangetje van de railstaaf af en plaats je zo'n kant en klaar geval. Als je een beetje bedreven bent met solderen kun je meestal ook wel aan de railstaven solderen. Of je maakt voor de zekerheid een railverbinder los en soldeert daar eerst een draadje aan. Daarna zet je de railverbinder weer op zijn plaats.
Gelogd
Frank 123
Offline
Berichten: 6296
Re: Kortsluiting op de baan (keerlus-probleem)
«
Reactie #17 Gepost op:
25 February 2021, 06:59:17 »
Als je zelf gaat solderen (stuk goedkoper en je kan zelf de draadlengte bepalen wat weer verbindingen en storingen scheelt) hou er dan rekening mee dat bij aantal merken de railverbinders van een metaal zijn dat zeer lastig te solderen is. Op de railstaaf gaat dit vrij makkelijk.
Op mijn baan heb ik alles op de onderzijde van die rails gesoldeerd. Heb er zelf ook voor gekozen om elk railstuk te voeden. Dit om te voorkomen dat ik stroomproblemen krijg mocht de railverbinder ergens slecht contact met de railstaaf maken. Maar dit is een persoonlijke keuze. Zou op grotere baan in iedergeval we meerdere voedingspunten maken.
Gr Frank
Gelogd
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)
FHJ Seller
Offline
Berichten: 263
Re: Kortsluiting op de baan (keerlus-probleem)
«
Reactie #18 Gepost op:
25 February 2021, 12:14:32 »
Aangezien je werkt met de z21 zou ik gaan voor de
Roco 10797 - Z21 multi LOOP module.
Zou de componenten bij een leverancier / producent houden.
Gelogd
Mvg Frans
N spoor, HO spoor, Lenz systeem,
Roco systeem,Zimo, Uhlenbrock,
Roco Multimaus(Pro), Nanox-S88, Genli,
S88-XPress-NetLI, Software Koploper,
TCM modelbaan.
Lid: Treinen Club Midden Nederland
hgr
Offline
Berichten: 282
Re: Kortsluiting op de baan (keerlus-probleem)
«
Reactie #19 Gepost op:
25 February 2021, 12:35:43 »
Alles van hetzelfde merk?
Dat is toch niet nodig.
Voor de prijs van die Roco kun je er 3 van bv Rosoft kopen en dan heb je nog bijna een tientje over.
Gelogd
Groeten
Herbert
---------------------------------------
2-rail, Yamorc YD7001 (omgebouwde DR5000) centrale, DCC-next, ARLOCO en 1 DR40888LN-CS. PECO code 100 rails
RBlok
Offline
Berichten: 449
Canada-H0-2rail-Peco-Ecos-Digikeijs-Xtreme-MP6
Re: Kortsluiting op de baan (keerlus-probleem)
«
Reactie #20 Gepost op:
25 February 2021, 12:47:24 »
Idd. Recent ook Rosoft modules voor 2 keerlussen aangesloten. Kortsluitvrij en met terugmeldingen (ook apart aan te sluiten).
Rian
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26781
Re: Kortsluiting op de baan (keerlus-probleem)
«
Reactie #21 Gepost op:
25 February 2021, 12:50:48 »
Ik zou ook niet weten waarom alles van dezelfde leverancier moet zijn. Een keerlusmodule is een zelfstandig werkend ding. Die gaat echt niet slechter functioneren als de centrale van een ander merk is.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Frank 123
Offline
Berichten: 6296
Re: Kortsluiting op de baan (keerlus-probleem)
«
Reactie #22 Gepost op:
25 February 2021, 13:15:15 »
Helemaal met de 2 voorgangers eens... geen enkele reden om hiervoor voor een fabrikant te kiezen. Hier Z21 centrale met Z21 boosters (dat werkt overigens wel heel lekker samen) maar de keerlusmodules en servo decoders van Rosoft en schakeldecoders van Digikeijs.
Werkt allemaal prima samen
Gelogd
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)
VvKan
Gast
Re: Kortsluiting op de baan (keerlus-probleem)
«
Reactie #23 Gepost op:
25 February 2021, 16:25:50 »
Als je hierboven de veelheid aan draden ziet en dat vergelijkt met het andere plaatje, dan heb je meteen één van de redenen om voor de Lenz te gaan. De wens of vraag naar bezetmelding is nergens te horen bij de vragensteller, dus dat gedeelte laat ik maar buiten beschouwing.
En dan heb ik het ook nog niet over de benodigde baanvaklengtes.
Gelogd
Remunj
Offline
Berichten: 8110
Re: Kortsluiting op de baan (keerlus-probleem)
«
Reactie #24 Gepost op:
25 February 2021, 16:30:39 »
Maar als je kortsluitvrij wilt schakelen wel de mooiste oplossing.
En die paar draden, ach dat is een keer aanleggen daarna heb je er geen omkijken meer naar.
En de baanvaaklengte is ook geen probleem. Die sensorstukjes kunnen kort zijn.
Gelogd
Gr.
Eric
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Kortsluiting op de baan (keerlus-probleem)