Klein detail is dat vandaag de dienst niet ingestort is door falend materieel, maar door de falende infrastructuur
Was er niet -een paar jaar geleden inmiddels- een compleet winterplan gebouwd waarbij treinen tussen de grotere stations zouden pendelen? Zo zouden reizigers vaker moeten overstappen, maar ze zouden tenminste ergens komen. Vanwege de pendelende treinen zouden er geen/veel minder wissels bediend hoeven te worden, dit werd toen als belangrijkste probleem gezien (iets met verkeerde sneeuw...)
Dus niet de NS maar ProRail moet de vinger naar gewezen worden begrijp ik.Kun je nog wel winterbestendig materieel hebben als je er niet mee mag rijden heb je er niets aan.Stephan.
hier in nederland kunnen ze nog heel wat leren van het ov in rusland. ook in de zomer .afstand van maastricht tot eemshaven doe je hier bijna 8 uur over daar 2,5 uur!!!!!.
Als laatste: iedereen die niet moet werken wordt al maanden geadviseerd thuis te blijven of alleen noodzakelijkerwijs van het openbaar vervoer gebruik te maken. Daarboven op is er de avondklok. Daarbij is het zondag en is er verder niets open waar de eventuele toerist naar toe zou moeten.