Als ik de historie van de ongevallenrijtuigen opzoek bij Martijn Haman, kom ik op het volgende:(...)
Ja, eigenlijk wel. Het gehele nummer van de uitgebrachte wagens is nl niet geheel leesbaar. Op de aanbieding in de mail van MTE staan (behalve die van periode III) alleen de laatste 4 cijfers van het nummer . In jouw stukken wordt de geschiedenis van de nummers wel weer gegeven, maar dat is niet wat er nu op de uitgebrachte wagen staat, toch?
Grappig dat hier de ongevallenwagen van Amsterdam op spoor 33 van lijnwerkplaats Feijenoord staat. De wagens kwamen dus kennelijk ook in "elkaars" gebied.
Iemand stelde eerder een vraag over remblokken, ik kan het alleen niet meer terugvinden.De ongevallenwagens zijn bij hun ombouw in 1960 alle voorzien van draaistellen met schijfremmen afkomstig van mat '34.Bronnen: NJvWJ, Seinarm en Somda.
Iemand stelde eerder een vraag over remblokken, ik kan het alleen niet meer terug vinden.De ongevallenwagen zijn bij hun ombouw in 1960 allen voorzien van draaistellen met schijfremmen afkomstig van mat '34.Bronnen: NJvWJ, Seinarm en Somda.
Denk niet dat Artitec dat ook heeft meegenomen in het model. Dan zou het model waarschijnlijk over de €100 grens zijn gegaan. En als ik dit nu net niet zou hebben gelezen, zou ik het niet eens hebben geweten, laat staan gezien...
Mat '34 zijn de diesel 3 treinstellen, en de draaistellen van de ongevallen wagens zijn van mat '36 treinstellen afkomstig. Meestal zag je een kop(motor) en een loopdraaistel er onder staan. Enkele draaistellen van de gesloopte ongevallenwagens hebben ook onderdelen geleverd voor de restauratie van de mat '36 van het spoorwegmuseum.Groeten Arjen