Doel:€250.00
Donaties:€82.50

Per saldo:€-167.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-05-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een soort modules voor onder de bank door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:04:59
Roco Blokkendoos: welke stroomvoerende koppelingen? door treinengup
Vandaag om 19:00:22
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door MOVisser
Vandaag om 18:58:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:53:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Edde
Vandaag om 18:26:57
Waar is dit? door Hans Reints
Vandaag om 17:54:36
Nederdam, H0 1970 - 1990 door jandcargo
Vandaag om 17:52:56
Brawa 2021 door Dave.......
Vandaag om 17:40:27
Een ouderwetsch bakkerijtje in H0 door jandcargo
Vandaag om 17:37:30
Raadplaatje door Cc72000
Vandaag om 17:35:42
Roco 63123: TEE RAm 4 bak, sounddecoder problemen. door wob
Vandaag om 17:35:06
Loop ik tegen het maximum aantal treinen op mijn baan aan? door AlbertG
Vandaag om 17:32:40
Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021 door Wim Vink
Vandaag om 17:04:28
Opschriften verwijderen van metalen lok. Met Cif? door VAM65
Vandaag om 17:00:52
Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000 door Remunj
Vandaag om 16:57:33
Van Swarzach naar Swarzburg door Rondje_HO
Vandaag om 16:46:18
De bouw van ''Industriepark'' NL in spoor N. door Chrissie
Vandaag om 16:00:00
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Frans
Vandaag om 15:41:24
De Hoekse Lijn nader bekeken. door tijgernootje
Vandaag om 14:29:51
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Peeweetm
Vandaag om 14:25:38
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door tijgernootje
Vandaag om 14:02:35
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam door NS264
Vandaag om 13:48:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Daan!
Vandaag om 13:40:32
Harzwald Hafen Bahn door tijgernootje
Vandaag om 12:48:06
Fleischmann Pendolino renoveren (N) versus chassis Tomytec. door NS264
Vandaag om 12:41:37
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door NS264
Vandaag om 12:31:14
Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje) door tijgernootje
Vandaag om 12:18:53
Brauhofen 2020, modelbaan in h0. door MartOnTheWeb
Vandaag om 12:06:31
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 12:04:06
beluxtrains.net samenstellingen treinen Benelux/INT is niet meer bereikbaar ... door metpetergaathetbeter
Vandaag om 11:22:46
  

Auteur Topic: Restauratie TEE-treinstel, verplaatsing naar NTM en sponsoren gezocht.  (gelezen 35520 keer)

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 810
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #165 Gepost op: 12 januari 2021, 00:39:41 »

SHS wenst namelijk precies aan te kunnen geven waar zij geld aan doneert. Dus 'mik het maar op de grote hoop' wordt boekhoudkundig wat moeilijk te verdedigen.


Hallo

Het klinkt voor mij alsof SHS de donatie pas wenst te geven als het streefbedrag al bijna bereikt is.
Ik kan het helemaal fout zien, maar boekhoudkundig maak je geld over naar een stichting of wat dan ook en vertrouw je erop dat ze ermee doen wat ze zeggen ermee te doen.
Dan komt het gewoon in een grote pot waar de donateur niks over te zeggen heeft en wat voor de donateur boekhoudkundig ook toaal niet van belang is.

Bart
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2021, 00:41:28 door Bahn-AG »

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
  • check www.roestrijden.nl
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #166 Gepost op: 12 januari 2021, 10:22:31 »
Ha Bart,

Goede opmerking.
Hier is toe besloten om snel en doelgericht te kunnen werken en die om de totaalkosten te kunnen beheersen.
SHS-RoestRijden.nl heeft al behoorlijke expertise op het gebied van het rijden van treinen onder bijzondere omstandigheden of in een bijzondere omgeving (met de hondekop op de HSL detectie borgingsritten uitvoeren bijvoorbeeld) ook het transporteren van (al dan niet historisch) materieel is ons geen onbekend werk zoals het uitvoeren van het transport van de Benelux hondekop van Leuven naar Roosendaal, het transport van DE3 115 van Amersfoort naar Onnen, het in 2016 overbrengen van de 766 van Amersfoort naar Leidschendam zonder koppelwagens en zo gaat het nog wel even door.
Dat geld gaat echt wel aan het treinstel besteed worden.


En jij? Wat voor een soort donateur zijt gij?
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2021, 13:02:06 door Jeroen Mooij »
Treinen moeten rijden

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 7708
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #167 Gepost op: 15 januari 2021, 08:50:51 »
Gisteren vond het transport plaats van 3 TEE-motoren. Mocht ooit de ontbrekende TEE-motorwagen gereconstrueerd worden dan zijn deze motoren nodig.



(bron facebook.com/TEEtreinNTM)


Vr. groeten,
Bob

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1205
    • Dwangrail.nl
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #168 Gepost op: 15 januari 2021, 09:31:28 »
De laatste keer dat ik die motor zag, waren we hem aan het loskoppelen van de randapparatuur.
Das ook wel weer een tijdje terug.
Blij dat ie er nog is, en nu weer veilig staat,  (y)

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 497
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #169 Gepost op: 15 januari 2021, 09:54:25 »
..... het transport van DE3 115 van Amersfoort naar Onnen, het in 2016 overbrengen van de 766 van Amersfoort naar Leidschendam zonder koppelwagens......

Natuurlijk met alle respect, maar dit lijkt toch op redelijk gewoon en simpel uit te voeren werk binnen de operatie van een spoorwegonderneming.
Wat is er bijzonder aan om een treinstel Mat 54 met een sleepkoppeling te vervoeren.
Sleepkoppeling aan de trekhaak, kranen open, hupsakee koppelen met het treinstel, KG-kraan dicht, remproefje en slepen maar  :) Niets ingewikkelds aan, aan zo'n analoog treintje.
Gr. Erik_L

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19780
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #170 Gepost op: 15 januari 2021, 09:58:47 »
Maar het kost nog steeds geld.
Kennelijk wil Roestrijden daarvan €5000 voor zijn rekening nemen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6885
  • Spoor N
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #171 Gepost op: 15 januari 2021, 10:07:51 »
Natuurlijk met alle respect, maar dit lijkt toch op redelijk gewoon en simpel uit te voeren werk binnen de operatie van een spoorwegonderneming.
Wat is er bijzonder aan om een treinstel Mat 54 met een sleepkoppeling te vervoeren.
Sleepkoppeling aan de trekhaak, kranen open, hupsakee koppelen met het treinstel, KG-kraan dicht, remproefje en slepen maar  :) Niets ingewikkelds aan, aan zo'n analoog treintje.
Er staat dan ook wat anders in het originele bericht maar dat laat je weg in de quote.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 578
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #172 Gepost op: 15 januari 2021, 10:16:20 »
Natuurlijk met alle respect, maar dit lijkt toch op redelijk gewoon en simpel uit te voeren werk binnen de operatie van een spoorwegonderneming.
Wat is er bijzonder aan om een treinstel Mat 54 met een sleepkoppeling te vervoeren.
Sleepkoppeling aan de trekhaak, kranen open, hupsakee koppelen met het treinstel, KG-kraan dicht, remproefje en slepen maar  :) Niets ingewikkelds aan, aan zo'n analoog treintje.

Het bijzondere er aan is dat mat 54 niet (zomaar) aan een sleepkoppeling van een locomotief kan. Aangezien de koppeling van een mat 54 wat lager ligt... dus het is niet zomaar even hots klots boem. Want dan zit je met de sleepkoppeling in de neus van mat 54...

Marc

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 909
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #173 Gepost op: 15 januari 2021, 10:49:02 »
Hoezo met alle respect?? en daarna zo flauw.  ???
Er is de afgelopen 10 weken 100 keer meer aandacht en zorg besteed aan deze voormalige schoonheidskoningin dan in de 10 jaar er voor.
Respect en hulde.  (y)

Carel
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
  • check www.roestrijden.nl
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #174 Gepost op: 15 januari 2021, 12:54:35 »
Natuurlijk met alle respect, maar dit lijkt toch op redelijk gewoon en simpel uit te voeren werk binnen de operatie van een spoorwegonderneming.
Wat is er bijzonder aan om een treinstel Mat 54 met een sleepkoppeling te vervoeren.
Sleepkoppeling aan de trekhaak, kranen open, hupsakee koppelen met het treinstel, KG-kraan dicht, remproefje en slepen maar  :) Niets ingewikkelds aan, aan zo'n analoog treintje.


Het was ook niet moeilijk, je moet het alleen aan de juiste mensen overlaten die weten waar ze het over hebben.

Het transport van de 766 naar Ldd ging vanwege de lage automatische koppeling en het ontbreken van koppelwagens op een wat onorthodoxe wijze.
De 766 werd gesplitst en met de koppen tegen elkaar gezet.
Op de tussenbuffers van de A en de B werd een adapterplaat aangebracht en zo werd aan de loc gekoppeld.
Puntje van aandacht was dat het treinstel al enige jaren niet meer actief was geweest, dus er waren een aantal regelgevingsdingetjes en technische dingetjes die in de gaten gehouden moesten worden.

De Benelux eigenlijk net zo. Alleen had die al 30 jaar niet meer de benen gestrekt en waren er geen papieren meer voor handen . Volkomen veilig dus om dat analoge treintje de grens over te bonjouren, waar maken we ons druk om toch?

Ook de 115 stond zo'n beetje een jaar of 5 stil en daar was nog wat ruis op juridisch vlak. Geen vuiltje aan de lucht dus.


En dan de TEE.
Ik stel voor dat we dat ding, als het allemaal zo eenvoudig is, gewoon achter de eerste beste Virm plakken en dan vol gas naar Roosendaal of zo.
Rijden doet hij wel en remmen, och dat zien we dan wel weer.

Pak ik alvast de chips en cola.



« Laatst bewerkt op: 15 januari 2021, 13:00:53 door Jeroen Mooij »
Treinen moeten rijden

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1788
  • Roco Fccpps vriend
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #175 Gepost op: 15 januari 2021, 14:45:55 »
Jeroen, laat je niet op de kast jagen. Mooie actie van SHS-RoestRijden.nl om € 5000 bij te dragen aan de kosten en om jullie expertise ter beschikking te stellen. Met alle eisen en voorwaarden die nu aan vervoer over rail van wat dan ook gesteld worden is dat van onschatbare waarde! Hulde.

En hoe SHS-RoestRijden.nl dat boekhoudkundig regelt is geheel aan henzelf.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 7708
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #176 Gepost op: 15 januari 2021, 14:57:26 »

En dan de TEE.
Ik stel voor dat we dat ding, als het allemaal zo eenvoudig is, gewoon achter de eerste beste Virm plakken en dan vol gas naar Roosendaal of zo.
Rijden doet hij wel en remmen, och dat zien we dan wel weer.

Pak ik alvast de chips en cola.

Ik ken mensen (niet hier op BNLS!) die denken dat het zo werkt, en dat volhouden...  :-[

Maar geweldig dat o.a. jullie mee doen om het transport mogelijk te maken, dat wordt nog een hele klus  (y) :)
Vr. groeten,
Bob

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4161
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #177 Gepost op: 15 januari 2021, 15:07:56 »
Ik kan me eerst Dwergseins’ reactie wel voorstellen. Het lijkt toch vrij simpel voor een leek.

Daarom leuk dat Jeroen een kleine toelichting geeft van de andere kant. Daarom hoop ik dat er een leuke fotoserie komt over het transport..

Mijn mening is in ieder geval bijgesteld! En jullie donatie... Super!

Gr, Bert

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 7708
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #178 Gepost op: 15 januari 2021, 15:11:45 »
Na al die jaren zijn de resten van de TEE niet zomaar te verslepen denk ik.
Vr. groeten,
Bob

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #179 Gepost op: 16 januari 2021, 02:40:12 »
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Ik hoop dat het meevalt.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.