De machinist van die trein reed domweg te snel.
Die motorrijtuigen bleken niet geschikt voor het Canadese klimaat en zijn daar na verloop van tijd vervangen door locs en gesloopt.
Altijd leuk dat filosoferen over wat leuk zou zijn. Zo komen de meest geweldige ideeën de wereld in. Persoonlijk denk ik dat er niet meer in zit dan statisch restaureren en tentoonstellen in het NVM.
Nou nee! Een van de redenen dat het nog niet tot enige restauratie is gekomen is dat een herbouw van de motorwagen moet voldoenaan de huidige europese regels vwb sterkte, buffers moet hebben en aan een drukproef op de testbank moet voldoen. Dat is voor eenmuseum organisatie niet te doen. Er is ooit wel gedacht aan het gebruik van een engelse diesel omdat de onderstellen daarvan het meestop die van de TEE zouden lijken.Mvrgr
Ik denk ook dat een rijdend treinstel niet haalbaar is. Voor een statische opstelling zou men de motorwagen kunnen nabouwen maar dan b,v. in hout. Dan kun je optisch het hele treinstel laten zien zoals het vroeger was.