Welnee joh. Braaf volk, wij IJmuidenaren🤣🤣In Rtd was och ook niet veel afgepaald?
Bijzonder aan IJmuiden is volgens mij ook dat de oorspronkelijke elektrificatie nooit is gewijzigd. In die zin dat alleen de personensporen waren geëlektrificeerd, net zoals in het begin overal. Elektrische locomotieven waren er immers aanvankelijk niet. Daarom zag je bijvoorbeeld in Dordrecht later naast de oorspronkelijke portalen ook nieuwere verschijnen.
Hoe kom je toch aan die verzameling foto's? Heb je een archief gekocht of is dat het resultaat van jaren verzamelen? Mvg, Paul
Leuk ! Als ik het goed zie zijn dit een Mcn en Hc standplaats Alkmaar. Toen reden we nog in de rode colbertjes met het gouden NS logo :-)
Hoi Paul, het is inderdaad een kwestie van jarenlang verzamelen. Nog steeds kom ik online wel eens foto's tegen die ik nog niet kende. Ik heb nu iets van 1500 foto's opgeslagen (waarvan slechts één die ik zelf gemaakt heb). Lang niet alles is even interessant en sommige mag ik wegens auteursrechten niet delen, maar voorlopig kan ik hier nog wel even voort, zolang er belangstelling voor is.GroetenNiels