Inderdaad, gemist. Die Industriestraat ligt ook niet langs een kade. En dus die niet bekeken. Was in de veronderstelling alleen op kades spoor te vinden en niet daar. Zonde... Gezien de schuinte van de Haringkade zal daar ook wel spoor gelegen hebben. Ik had ook geen spoorkaart oid bij me met alle oude sporen er op. Moet me beter voorbereiden, dat blijkt wel weer.Groet, Raymond van den Hoven
Motorrijtuig M1503 – Diesel "Uil" 1955(Talbot, Aken) In 1955 als VT3 gebouwd voor de AG Ruhr-Lippe-Eisenbahnen. In 1967 naar de Hümmlinger Kreisbahn. In 1971 naar de SHM. Ging in 1979 naar de stoomclub van de Hoogovens. In 1982 afgevoerd naar VSM (later gesloopt).van https://nl.wikipedia.org/wiki/Museumstoomtram_Hoorn-Medemblik#MaterieeloverzichtEen van zijn laatste ritjes dan...
Rick ik word oud.Zag eerder de foto op mijn Ipad niet, nu op de laptop wel en daarmee kwam ook de herinnering terug.Ik was net lid af van de Hoogoven Stoom Club (had dat net opgegeven omdat ik in scheiding lag) en mijn hoofd niet naar leuke dingen stond.Je ziet op de foto het begin van het toegangsspoor naar de havenkade waar ik het eerder over had en de railbus die naast de "Bonne", de hele dag gereden heeft.
In de, achter de Havenkade liggende straten, zijn nog veel resten van straatspoor te vinden en ook langs de "Strandweg" liggen nog vele restanten.
Uit mijn hoofd even snel ingetekend, niet geheel met het aantal sporen, ik weet alleen dat halverwege de trawlerkade nog een Y wissel lag, kom ik op volgend uit:
Bij het zoeken naar oude foto's van de sporen in de haven kwam ik toevallig deze foto tegen. Heeft iemand een idee wat er op de foto staat, het lijkt me een soort railbus.
Inmiddels komt de link uit bij een boot Met deze archieven werkt het niet om de URL uit de browserbalk te kopiëren maar moet je even de link kopieren die verschijnt na het aanklikken van het 'link' knopje met de twee schakels links
Veel foto's met spoor er op te vinden maar op weinig staat ook een wagen (of meer).