Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Lolke Bijlsma
Vandaag om 00:07:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 00:06:56
Efteling spoorweg gaat elektrisch door CAW
23 april 2024, 23:51:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door hmmglaser
23 april 2024, 22:48:27
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
23 april 2024, 22:37:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ferdinand Bogman
23 april 2024, 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Treinreizen met m'n vader door defender
23 april 2024, 21:47:13
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
19 Toen door defender
23 april 2024, 21:43:28
Station Roodeschool door Torikoos
23 april 2024, 21:43:23
Ton bouwt goederenwagens door TonM
23 april 2024, 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Priegelman
23 april 2024, 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Haandrecht materieel door orientexpress
23 april 2024, 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
23 april 2024, 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
23 april 2024, 20:01:12
NS 8400 van Werps door Ivo tB
23 april 2024, 19:28:41
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
23 april 2024, 18:58:32
modulebaan jaren 60 door rudi van der Craats
23 april 2024, 17:30:56
Decals Star TE-5933 door Martijn193
23 april 2024, 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
23 april 2024, 16:59:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
23 april 2024, 15:53:47
  

Auteur Topic: Harzwald Hafen Bahn (spoor 0)  (gelezen 178921 keer)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22431
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #225 Gepost op: 27 januari 2021, 18:55:39 »
Je bent een mooie verhalenverteller Floris (y)
Ik kijk uit naar het vervolg.
Met vriendelijke groet,
Wim

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #226 Gepost op: 28 januari 2021, 18:07:31 »
het vervolg

Net buiten het dorp bad Harzwald zit Stefan in zijn "kantoor" uitkijkend over het verlaten en goed gestripte emplacement,de dagelijkse post door te nemen.
Juist als de laatste rekeningen en offerte's voor het herstel van de lijn zijn doorgenomen,zijn betaald/zijn goedgekeurd voor het opstarten van verdere herstel werkzaamheden,komt de opzichter die het herstel van de lijn en het beheer heeft over het tractie materieel naar boven met de post van vandaag.

Stefan kijkt om omdat de trap in het voormalig seinhuis nogal kraakt als er op gelopen word en ziet een redelijk vertwijfelde persoon de trap op komen:
Fritz ,wass ist loss ?

Waarop Frits antwoord: hier zit een envelop tussen van het bedrijf wat de V80 onderzoekt,om te zien waarom deze loc er ineens mee ophield.
Ja en ,vraagt Stefan,heb je de brief al geopend,wat staat er in ?
De motor van de loc is in de soep gedraaid,wat volgens de documentatie die we kregen bij de overname,een volledige revisie had moeten zijn,is slechts een controle geweest of alle vloeistoffen nog goed waren en deze zijn waar nodig ververst.
Men heeft na controle van de overige systemen,de loc 10 minuten proef laten draaien stationair,en dat was het.
Geen casco check,geen vol last proef(een proef om te zien of de loc een zware trein kon trekken) om te zien of alles dat kon hebben,helemaal niks.


Stefan krabt zich achter de oren,en vraagt,wat is er concreet geconstateerd nu dan ?
Waarop Fritz antwoord,het komt er op neer dat de loc afgeschreven kan worden,de motor is eigenlijk niet meer te herstellen,althans niet tegen een fatsoenlijk prijskaartje,en het motor frame wat verzwakt is door roest en vocht door het langdurig stilstaan, heeft een knik gekregen door de torsie krachten toen de motor vast liep.
We kunnen zeggen,de loc is afgeschreven


Waarop Stefan zegt: ja fijn,dat kan er ook nog wel bij,allerlei grondstoffen en bouw materialen zijn al vertraagd om de lijn weer operationeel te krijgen,en dan heb ik nu nog enkel een stoomloc en een Kof om straks al het rangeerwerk te doen.
Dat zijn de enigste locs die nu operationeel zijn,de V20 is een zorgenkind en het herstel daarvan duurt nog wel even,dus ik moet opzoek naar een extra rangeerloc.

Fritz is ook teneer geslagen,maar nog voor hij de trap afloopt om weer een kleine deel lading voor het herstel van de lijn,te gaan checken roept hij:
Stefan,ik heb wellicht een oplossing,om een vervangende rangeer loc hier te krijgen,ik ga even een kennis van me bellen dit weekend,die heeft misschien een oplossing

Stefan roept Frits na: dat is prima,vraag maar na,maar ik wel weten wat je van plan bent en waarover je het hebt,want het loopt de spuit gaten uit zo als ik niet op pas.

Komt goed Stefan,alvast een fijn weekend,je hoort van me,uiterlijk dinsdag

Word wederom vervolgd....



Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #227 Gepost op: 29 januari 2021, 16:45:59 »
Deze reis even geen verhaal,maar wat vragen.
Nu er eindelijk een naam incl afkortingen is gekomen ,wil ik die afkortingen eigenlijk op bijna alle locs hebben incl een loc nummer.
Decals zou de simpelste oplossing zijn neem ik aan,maar er zijn wat dingen daarmee die me een raadsel blijven.
Als 1ste,decals laten maken,waar doe je dat en kan dat op specifieke aanvraag ?
Wat voor kosten plaatje hangt daaraan,iemand een idee ?
Is een decal: witte letters op een zwarte achtergrond mogelijk ?
Stel je plakt zo'n decal over een bestaande heen,en je verwijdert hem(die nieuwere) na verloop van tijd,is de originele decal dan nog zichtbaar of trek je alles eraf ?

Een vraag van andere orde,kan je een loc die is uitgerust met een schroefkoppeling (en enkel dat soort opening voor die koppeling) voorzien van een Lenz koppeling ?
Zo ja hoe dan ?

Alvast bedankt voor de info op de vragen  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1801
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #228 Gepost op: 29 januari 2021, 17:40:54 »
Je kan logo's en cijfers goed zelf ontwikkelen als je powerpoint hebt of een soort gelijk programma. Decal papier is ook te koop.
Het enige wat je moet hebben is een goede inktjet printer.

Tip 1) Wit kan je niet printen, dus de ondergrond moet wit zijn als je doorzichtig decal papier gebruikt. Voor witte letters op een zwarte achtergrond gebruik ik wit deal papier. Witte cijfers, logo, etc in een zwart kader. Het hangt een beetje van de inktjet printer af hoe zwart, zwart is.

Zilver en goud print. Ik gebruik daarvoor labels voor CD's. Gaat prima voor nummer en fabriek platen (zie mijn draadje De fabriek)
Tip 2) Alleen vector plaatjes (dus datgene wat je in powerpoint ontwikkeld) zijn te verschalen naar kleinere, zonder verlies van kwaliteit.
Tip 3) Maak oefen prints op gewoon papier om de juiste grootte te bepalen.
Tip 4) Inktjet geprinte decals altijd afdekken met een blanke lak. Ik gebruik Motib, matlak uit de knikker bus.
Tip 5) Natuurlijk kun je nieuwe decals over bestaande belettering zetten maar dan zie je altijd het reliëf daaronder. Beter is de bestaande belettering te verwijderen. Dan heb je geen reliëf.
Tip 6) gebruik een Setter, vloeistof die de decals beter laat hechten. Gebruik ook een Softener. Een vloeistof die de decal zacht maakt en dus beter het reliëf van de ondergrond volgt.

Anders wordt het zelf ontwerpen en dan naar een van de printshops gaan die wel wit kan printen.



Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #229 Gepost op: 29 januari 2021, 21:02:42 »
Haaaaaaaaaa die Floris,

Wat een leuk verhaal. Volgens mij volgt het redelijk je eigen ervaringen met deze bouw. Leuk gevonden. Doorgaan hoor.

Dat je de locs uit elkaar haalt, knap hoor. Ik durf geen enkele loc open te maken. Zal je zien dat een belangrijk onderdeel opeens wegspringt en je die nooit meer terug vindt.  ::)

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met die decals. Is ook een vraagje voor mij. Kan ik van jou leren. Volg het met aandacht.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #230 Gepost op: 30 januari 2021, 13:42:11 »
Hoi Bart en alle andere lezers  ;)

Ik zal je draadje nog wel weer is doorbladeren om te zien hoe je dat heb gedaan.
Mijn probleem is ervaring voornamelijk,ook gebruikte woorden zoals vector zijn me een  ???
Opzich is het voor mij niet zo'n probleem als je iets onder de nieuwe decal zou zien,dat klopt punt 1 beter in m'n verhaal en punt 2 in het idee wat ik probeer te bouwen/neer te zetten  ;)
Mijn benodigde decals zouden allemaal een massief zwarte achtergrond moeten zijn met witte letters erop,enkel de formaten zullen wat verschillen.
2 zullen een oud 5 cijferig nummer moeten bedekken,en dan dus een nieuw wit nummer erop geprint moeten hebben,2 andere moeten een klein soort logo plaatje moeten afplakken,daarop hoeft niks nieuws.
En dan 2 zwarte decals met de witte letters HHB
(het idee is,dat als ik ooit verander van inzicht,ik het ook ongedaan kan maken,zodat de loc weer is zoals deze hoort te zijn qua decals)
Voor de V20 is t niet veel anders,al is die al wel helemaal decal loos,2 zwarte decals met een wit nr erop en 2 zwarte declas met witte letters HHB.
Zowel de Kof als de Br 89 laat ik met rust,de Br89 heeft schildjes en daaraan prutsen word slopen,begin ik niet aan,bovendien ze passen ongewijzigd beter zo in het verhaal  (y)

Hoi Hijlco,

Dank je wel,altijd leuk om te merken dat anderen het ook leuk vinden  8)
Dat klopt wel aardig i.d.d. ja,een beetje van mezelf en een beetje van "maggi" zeg maar  ;D
En het is ook iets om mee bezig te kunnen zijn als de rest van m'n lijf niet wil of ik zelf gewoon effe niet wil  ;)

De V20 is denk ik wat je bedoelt als je het hebt over locs uit elkaar halen.
Dat ding was eigenlijk niet meer dan een leeg omhulsel en goedkoop gekocht,het is dus feitelijk meer, iets in elkaar zetten dan het uit elkaar halen  ;D
Komt bij, ik wilde zo'n locje eigenlijk hebben omdat het goed past in wat ik probeer te bouwen,ofwel een rangeerbaan,en het leert me om meer zelf te proberen en inzicht te krijgen in het hoe en wat van locjes   8)
Tot zover gaat het me aardig af,voor zaken en aspecten die om de hoek kwamen zoals b.v. welke motor en tandwielen zijn hiervoor geschikt,heb ik hulp ingeroepen,en hulp gekregen  (y)
Het blijft hoe dan ook bij deze ene keer hoor,nieuwe locs helemaal zelf bouwen of nieuwe locs helemaal zelf uit elkaar halen en dan weer opbouwen,dat gaat ook mij te ver :-[

Dat telt overigens ook voor het decal verhaal.

En in dit vraagstuk: kan je een loc die is uitgerust met een schroefkoppeling (en enkel dat soort opening voor die koppeling) voorzien van een Lenz koppeling ?
Zo ja hoe dan ?

Daar heb ik nog geen antwoord op kunnen vinden,duits is niet m'n sterkste kant  ::)  :P

Word vervolgd...
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2021, 13:44:20 door tijgernootje »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #231 Gepost op: 01 februari 2021, 17:03:25 »
Deel 3

Fritz wandelt naar zijn auto en overdenkt ondertussen zijn gesprek met Stefan.
Na wat nadenken komt hij in gedachten terug op gesprek met iemand tijdens een zakelijke conventie nu bijna 2 jaar terug.
Buiten het feit om dat die persoon zich op het zelfde punt bevond als Frits.
Ofwel een privaat bahn opstarten voor iemand en zorgen dat zowel het herstel van de lijn alsook het aanschaffen van rijdend materieel,zo goed mogelijk loopt.

Onder het genot van een drankje vertelde deze man dat hij er in geslaagd is om toegang te hebben tot allerlei gereviseerde locs die door o.a. de Deutsche Bundesbahn zijn afgeschreven.
Het gaat om een bedrijf wat allerlei locs red van de slopershamer om ze daarna weer geheel op te knappen om ze daarna aan allerlei spoorweg instantie's te verkopen.

Bij thuiskomst besluit Fritz om opzoek te gaan naar het visite kaartje wat hij kreeg van de beste man,om zo hopelijk is te kunnen vragen aan hem of hij hem in contact kan brengen met dat bedrijf.

Na heel wat uren zoeken tussen allerlei documentatie en (wellicht) nuttige folders vind hij het visite kaartje.
Het is ondertussen zondagavond laat en dus besluit Fritz om er morgen maar is een belletje aan te wagen,in de hoop dat de beste man nog steeds het zelfde telefoon nummer heeft.

Als dat lukt dan kan hij wellicht met Stefan in overleg om is een bezoek te brengen aan dat bedrijf om te zien of ze iets hebben/binnenkort zullen krijgen,wat voor hun spoorlijn geschikt is.

Word vervolgd...
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22431
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #232 Gepost op: 01 februari 2021, 17:04:47 »
Ik blijf me verbazen over je schrijvers kunsten Floris.
Ga je ook nog een keer een boek schrijven of heb je dat al gedaan?
Met vriendelijke groet,
Wim

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #233 Gepost op: 02 februari 2021, 18:21:56 »
Ik zou haast denken dat ik hier word belazerd,zo goed is t volgens mij nou ook weer niet  ::)
Boeken schrijven,nee,niet gedaan en t zal ook niet gaan gebeuren wim.
Gewoon wat gedachten verzetten,met hopelijk binnenkort wat plaatjes in de "verhalen" ,niks meer en niks minder.
Zolang ik t leuk vind,ga ik er mee door,alles vrijwillig en zonder druk of iets dergelijks ,zodra ik iets moet dan ben ik er al snel klaar mee.
(dat werkt voor mij echt niet als t gaat om creatief zijn)

Om op de verhaal lijn voor te lopen is er sinds een paar dagen een nieuwe aanwinst gearriveerd,er komen nog wat items achteraan om het item compleet te krijgen.
Hoe en wanneer ik er beelden van zal laten mee draaien in dit draadje,dat is me nog even een  ???
We zien het wel.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2051
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #234 Gepost op: 02 februari 2021, 19:24:30 »
ik vind het leuk om te volgen Floris
groet kees

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #235 Gepost op: 03 februari 2021, 17:17:30 »
Deel 4: uitslapen

Fritz is na een leuke vulling van de zondagavond na zijn zoekwerk, geëindigd op de bank om wat tv te kijken,dat werd een latertje  ;D
Maandag morgen/bijna middag is Fritz na het ontbijt eindelijk een beetje bij de tijd,en ziet het visite kaartje wat hij vond enige uren terug,en besluit om te zien of het telefoon nummer nog steeds klopt.
Eenmaal plaats genomen in zij favoriete stoel naast de telefoon,belt hij het nummer.
De telefoon,gaat een paar keer over en aan de andere kant klinkt:
Hallo mit Gustav,
Fritz antwoord direct en zegt: hallo Gustav mit Fritz hier,we hebben elkaar bijna 2 jaar terug gesproken op een conventie voor mensen die te maken hebben met reactivering van spoorlijnen die al enige tijd niet meer gebruikt worden.

Jij was net als ik met de taak opgescheept om een stuk spoorlijn te reactiveren en ook te zorgen voor locomotieven,die gebruikt konden worden voor die privaat ondernemer.

En jij zei toen,ik weet een bedrijf wat zich bezig houd met het herstellen van niet meer gebruikte locs door o.a. de DB,als ook van andere ondernemingen en landen,waarbij hun die locs in nieuwstaat herstellen.

Nu is mijn vraag,kun je me verder helpen,ik wil graag in contact komen met dat bedrijf....

Gustav overdenkt even dit gesprek en roept,ow ja das waar,jij was net angenomen om een spoorlijn met innensee hafen te herstellen,voor reactiverung.

Das stimmt Gustav,ik ben die persoon.

Gustav geeft Frits het telefoon nummer van dat bedrijf,en zegt hier heb ik gevonden wat ik zocht,dat moet ook jouw lukken,als ik hoor wat jullie al hebben bereikt

Fritz bedankt Gustav en kijkt met enige blijdschap naar het verkregen telefoon nummer,hiermee kan hij wel bij Stephan aankloppen om samen is een afspraak te maken.

Word vervolgd...

P.s bedankt Kees,voor je leuke reactie   8)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

AndréDev

  • Een trein is nooit genoeg
  • Offline Offline
  • Berichten: 1437
  • Always on track!
    • reichsbahn.nl
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #236 Gepost op: 03 februari 2021, 19:01:48 »
 ;D ;D ;D
Valse bescheidenheid hier,Floris.
Je fantasie kent geen grenzen merk ik...of is het iets uit je eigen leven ::)
In ieder geval weer leuk om te lezen (y)
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #237 Gepost op: 04 februari 2021, 17:38:04 »
Eigen leven ?
Nee hoor Andre,doe niks met 1:1 treinen,behalve (vroeger) wel is een plaatje maken langs de lijn.
Ook geen baan als spoorlijn hersteller/inkoper rollend materieel.
Dus toch fantasie,zo blijkt  :angel:
Ach je moet wat om je model spoorbaan "vorm" te geven   ;)
Merci trouwens,leuk om zulke reacties te zien  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22431
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #238 Gepost op: 04 februari 2021, 17:39:19 »
Floris. Niet de dichter des vaderlands maar de schrijver des vaderlands  ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #239 Gepost op: 06 februari 2021, 15:27:49 »
Jij maakt het helemaal bont ,Wim   :-[;D

Deel 5: Een ongeluk zit in een klein hoekje

Na een "enerverend" weekend loopt Fritz maandag morgen van de parkeerplaats naar het "kantoor" van Stephan,weg gedoken in zijn jas want het is fris en mistig deze ochtend.
In gedachte is hij benieuwd wat Stephan zal zeggen als hij hoort dat het hem gelukt is om een telefoon nummer te bemachtigen zodat ze wellicht opzoek kunnen naar een nieuwe rangeerloc.
Hij had dat echter beter niet zo gefocust kunnen doen,want terwijl hij loopt in de mist ,merkt hij te laat op dat er wat straatstenen verzakt zijn,en daardoor struikelt hij bijna voorover met z'n neus op de bestrating.
Hierdoor vliegt tegelijkertijd zijn akte tas door de lucht.
Door vlug te reageren blijft het echter bij 2 zere handen met schaafwondjes ,die hij uitstak om zo niet de bestrating te gaan "knuffelen"
Geïrriteerd staat hij op en vloekt zachtjes wat,dat word gevolgd door gemompel: zijn die stratenmakers nou nog niet geweest om de bestrating in orde te maken,daar ga ik gelijk achteraan dit kan zo niet langer
Hij pakt zijn tas van de grond die open is geschoten en raapt de "uitgestrooide" spullen weer op en stopt deze terug in zijn tas.
Terwijl hij verder loopt denkt hij: als dit de trend word deze week,dan word het een leuke week

Word vervolgd...
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2021, 15:29:48 door tijgernootje »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0