Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door Lucien
Vandaag om 10:55:10
NS 1700 transfers door Roelof R
Vandaag om 10:36:28
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 09:37:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 340499 keer)

Modellbahnwagen

• Offline Offline
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1995 Gepost op: 09 January 2025, 18:14:17 »
De kaart voor tante Jo een dag eerder op de bus doen en wel na zessen 's avonds, dan is er geen probleem toch?

Op zich zou je zeggen dat dat geen probleem is. Maar gisterenmorgen na de zorgronde en krantje lezen waren er bewoners/sters die dit wel als probleem ervaren. Het geeft hen het gevoel nog verder in de steek gelaten te worden door een voorheen goed functionerend postbedrijf.
Groeten,
Richard

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #1996 Gepost op: 09 January 2025, 18:25:30 »
Het volgende moet je maar niet tegen de bewoners daar zeggen, maar het is wel de realiteit: PostNL interesseert zich geen zier voor hen. Nul komma niks...
PostNL is alleen geïnteresseerd in aandeelhouderswaarde, want het is een beursgenoteerd bedrijf. Het bedrijf is genoteerd aan Euronext Amsterdam en het maakt deel uit van de AMX-index (de Midkap-index).

Bor

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #1997 Gepost op: 09 January 2025, 18:35:48 »
..... Het geeft hen het gevoel nog verder in de steek gelaten te worden door een voorheen goed functionerend postbedrijf.
Dan leven ze al een tijdje in een droomwereld  ;D
Want goed functionerend postbedrijf is al een flinke tijd niet meer aan de orde  :angel:

En een kaart kan je prima een dag eerder op de bus doen. Verjaardagen zijn over het algemeen ruim van te voren bekend  8)
Gr.
Eric

Modellbahnwagen

• Offline Offline
« Reactie #1998 Gepost op: 09 January 2025, 18:38:20 »
Het volgende moet je maar niet tegen de bewoners daar zeggen, maar het is wel de realiteit: PostNL interesseert zich geen zier voor hen. Nul komma niks...
PostNL is alleen geïnteresseerd in aandeelhouderswaarde, want het is een beursgenoteerd bedrijf. Het bedrijf is genoteerd aan Euronext Amsterdam en het maakt deel uit van de AMX-index (de Midkap-index).

Bor

Dat klopt, maar sommigen realiseren dat echt wel en dat zorgt voor sombere stemmingen merkte ik. Mijn taak dus om proberen af te leiden zodat men niet in een negatieve gedachtenspiraal blijft hangen  ;D
Groeten,
Richard

Modellbahnwagen

• Offline Offline
« Reactie #1999 Gepost op: 09 January 2025, 18:53:01 »
Dan leven ze al een tijdje in een droomwereld  ;D

De afdeling waar ik momenteel werk is voornamelijk geen psychogeriatrie (voor dementie gerelateerde klachten) en zijn de meesten nog helemaal bij de tijd en die beseffen natuurlijk ook dat PostNL al een tijd niet meer is wat het was.
Groeten,
Richard

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #2000 Gepost op: 09 January 2025, 20:33:03 »
Ik heb liever een (vaste) bezorgtijd van bv 2 dagen, dan onzekerheid. Sommige post wil je gewoon op de juiste tijd hebben, zoals verjaardagspost. Anders kan je ook alvast tijdens de kerstviering de verjaardagskaarten uitdelen  ;D. En je wil weten wanneer er geleverd wordt. Tijdens de decembermaand snapt iedereen dat het wat langer kan duren, maar persoonlijk vind ik Post.nl de laatste tijd wel echt achteruit gegaan. Onze postbode is een topper, maar ik krijg post vaak meerdere keren in de app te zien als "onderweg" en dat het dan toch lang duurt voordat het bezorgd wordt.

Groeten,
Rogier

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #2001 Gepost op: 10 January 2025, 09:26:53 »
Sommige post wil je gewoon op de juiste tijd hebben, zoals verjaardagspost.
Ik zei het al eerder: stop met dit soort post te versturen, verjaardag- en kerstkaarten kun je ook digitaal versturen.
Er zijn ook heel mooie digitale kaarten die je kunt kopen, als je niet het gevoel wilt geven dat je je er vanaf maakt met een mailtje of app.
Dit is totaal onzinnige verspilling, een paar dagen na het feestje liggen de kaartjes alweer bij het oud papier.
Vroeger was het leuk, nu belast je het toch al overbelaste systeem er veel te veel mee.
Ik heb al een trein

Luit

• Offline Offline
« Reactie #2002 Gepost op: 10 January 2025, 09:59:59 »
Niks elektrische kaartjes dan kun je net zo goed een robot opdracht geven om wat te verzenden.
En het systeem loopt echt niet vast op de kaartjes van Tante Jans maar op onwil uit de top. Die namelijk net zo denken als HuubvG , weg met dat spul kost alleen maar tijd en menskracht .
Eigenlijk hetzelfde gedrag als al die ambtenaren die alles digitaal willen en geen enkel benul hebben dat velen die stap niet kunnen maken. En dan alle loketten maar sluiten en de onkundige inwoner maar verwijzen naar een bibliotheek , hopend dat daar iemand zich vrijwillig voor het ontspoorde overheidskarretje wil spannen om deze te helpen om het in dat overvolle internet te tikken.
Nog even over dat kaartje , men gaat er dus gewoon vanuit dat ieder een PC of ander apparaat kan bedienen . Kom eens uit uw bubbel en wandel eens een instelling binnen waar velen uiterst dankbaar zijn voor hun kaartje

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #2003 Gepost op: 10 January 2025, 11:34:49 »
Aan mijn familie heb ik ook laten weten dat ik geen papieren kaartjes meer zal versturen, ook met de reden dat ik het zinloze verspilling vind. Nu heb ikzelf een hekel aan deze plichtpleging, was dan ook altijd te laat met het versturen van kaartjes, dus dat lag niet eens aan de postbode. Familie vindt het oké dat ik niet meer verstuur, ook al sturen sommigen van hen nog wel aan mij, maar verwachten er niks voor terug, gewoon omdat ze het leuk vinden een kaartje te kopen en te versturen.

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat loketten en telefonisten overbodig zijn. Juist voor mensen die moeite hebben met de digitale wereld, zouden overal toegangspunten moeten zijn, we zouden weer belangeloos voor elkaar moeten zorgen, mensen die nu buiten de boot vallen verdienen juist die extra aandacht. Dat het die kant niet opgaat, is maar tijdelijk. Hierna komen weer betere tijden, al moeten we nog even door een zure appel bijten, de sneltrein kan nóg sneller.

Gisteren was ik in het winkelcentrum in Hoogezand en er was een oudere man die vroeg waar het kantoor van de Rabobank is. Hij was uit Veendam gekomen, waar geen kantoor meer is. Ik moest hem teleurstellen, ook hier is het kantoor al een tijdje dicht. Dat dus. Ik vind deze ontwikkelingen ook van de zotte en betreur dat het allemaal zo moet gaan, maar dat hoeft er allemaal niet bij gehaald te worden omdat ik de pest heb aan kaartjes sturen, beetje vergezocht van Luit.
Ik heb al een trein

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #2004 Gepost op: 11 January 2025, 12:42:15 »
Rekening op de post?? Floris, het is 2025 en geen 1980  ;D
Ik neem aan dat je wel snapt dat het er maar als voorbeeld bij gepakt was,toch ?  :laugh:

Het gaat om het totale plaatje,men dwingt anderen maar te buigen naar hun wil,zonder na te willen denken,dat niet iedereen de capaciteit heeft om dat te (willen) doen.
Dingen zoals een verjaardagskaartje,kerstkaart,rouwkaart,iedereen word steeds meer gedwongen naar digitaal te gaan,zonder dat men zich afvraagt kan iedereen dat wel kan.
Persoonlijk vind ik een ouderwets kaartje leuker als een digitaal plaatje,en ik heb dan de spullen zodat ik beide kan sturen en ontvangen,maar er zijn genoeg mensen die die keus al niet eens hebben.
Dus die kunnen nu al barsten en straks nog veel meer,postnl boeit het niks blijkbaar,die gaan enkel voor geld en flinke winst.
Kwaliteit en inlevings vermogen is vervangen door meer hebzucht.

Waar je vroeger in elke wijk brievenbussen had,zie je er nu amper meer,waar je vroeger als personeel je spullen voor je werk kreeg,moet je die nu zelf betalen nog voor je mag komen werken.
En zo zijn er heel veel ontwikkelingen en maatregelen die postnl heeft genomen en neemt die zowel voor personeel als hun klanten ronduit *** uitpakken,maar dat boeit ze blijkbaar geen r**t.
Dat de klant geen koning meer is,dat is in elk geval overduidelijk.
« Laatst bewerkt op: 11 January 2025, 12:43:52 door tijgernootje »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #2005 Gepost op: 11 January 2025, 17:03:47 »
Thuis wachtende op een PostNL pakket... PostNL rijd door de straat. Nog geen 5 minuten later in het scherm: Helaas hebben wij u gemist! Wij bezorgen uw pakket bij het dichtstbijzijnde PostNL punt. Luie pakketbezorger  >:(

Gr. Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #2006 Gepost op: 11 January 2025, 17:13:23 »
Of hij wil niet overwerken.

bask185

• Offline Offline
« Reactie #2007 Gepost op: 15 January 2025, 22:48:29 »
 :-\

Verder gezocht..

:(
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Andries

• Offline Offline
« Reactie #2008 Gepost op: 16 January 2025, 13:21:39 »
Nieuw voor mij is dat je geen compensatie/vergoeding krijgt bij vermissing van een (standaard)pakket (Postnl).
Situatie: pakket verzonden (+ track-trace). Postnl meldt dat het pakket is afgeleverd. Ontvanger geeft aan dat hij geen pakket ontvangen heeft. Na viermaal bij Chatbot Daan geklaagd te hebben, wordt er een onderzoek gestart. Bericht: 'pakket is vermist'. Wij kunnen u de verzendkosten terugbetalen, maar verder heeft u nergens recht op met het argument: had u het maar verzekerd / aangetekend moeten verzenden.

Andries

Eric B

• Online Online
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
« Reactie #2009 Gepost op: 16 January 2025, 13:40:09 »
Dat is helaas al heel lang zo Andries 🫤
En als je het al verzekerd, is de uitkering nog maar beperkt, aangezien de regelingen gelden voor het vervoer van goederen en niet die voor poststukken.
Als gebruiker van de diensten van de vervoerder, mag jij opdraaien voor de kosten die ontstaan door hun incompetentie.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.