Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:11:35
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 13:04:12
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 13:02:53
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Klein baantje 1200x1200mm door grove den
Vandaag om 12:29:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Prutsert
Vandaag om 12:23:40
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jan Bennink
Vandaag om 11:56:17
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:09:37
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 339978 keer)

Falkenberg

• Offline Offline
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1920 Gepost op: 20 December 2024, 17:13:24 »
Soms piept de app dat een pakje is afgeleverd. Dan loop ik van m’n buro naar beneden en komt de bezorger net aanlopen van zn bus. Lekker droog scannen

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #1921 Gepost op: 20 December 2024, 17:14:02 »
Geen idee, hier niet ieder geval. Ook mijn brievenbuspakjes zijn niet te volgen. Staat ook expliciet in de mailwisseling.
Normaal gesproken kan ik brievenbuspakketjes netjes volgen tot de bezorging. Blijkbaar wisselend per regio.

Ik kom nog uit een tijd dat je dat van post en andere dingen al helemaal niet wist. Controledrang van mensen loopt in mijn ogen ook de spuigaten uit.
Heeft niets met controledrang te maken. Als je een T&T code hebt kan je je pakketje volgen. Kan, hoeft niet. Maar als dat al dood loopt omdat iets als bezorgd gemeld wordt is zo'n code ook nutteloos. In ieder geval voor de ontvanger.

Die scanners zijn al 3, 4 jaar afgeschaft alles wat de distributie centra verlaat wordt om 17:30 als afgeleverd gemeld. Postnl is op bezuigenen gericht, als ze kunnen besparen door een maand later te bezorgen zullen ze dat zeker doen.
Bij jou misschien maar onze postbode heeft hem toch echt nog. Heeft hij me laten zien en uitgelegd hoe hun systeem dus werkt.
Gr.
Eric

Ben

• Offline Offline
« Reactie #1922 Gepost op: 20 December 2024, 18:14:41 »

Normaal gesproken kan ik brievenbuspakketjes netjes volgen tot de bezorging. Blijkbaar wisselend per regio.

In de PostNL app zie je hooguit de dag en geen tijdvenster. Tenzij (net als bij DHL) het brievenbuspakje door de pakketdienst wordt bezorgd.

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #1923 Gepost op: 20 December 2024, 18:55:29 »
Post NL is een grote teringbende, van de kerstkaarten komt de helft niet aan maar we zien wel vanaf  zo'n 10 dagen geleden de foto's van de kaarten in de Post NL app.
Helaas leegt alleen Post Nl de brievenbussen dus ben je veroordeelt tot deze rampzalige dienstverlening.

Als je wilt dat kaarten aankomen ben je bijna verplicht om ze zelf te bezorgen, ik zag laatst op tv dat er in sommige plaatsen rouwkaarten door particulieren zelf bezorgd werden omdat Post NL dit werk niet meer kan, er werken daar blijkbaar geestelijk hulpbehoevenden ofzo.

Moest me effe ventileren, pffffffff.

Stephan.

Biessendorf

• Offline Offline
  • Carpe diem
« Reactie #1924 Gepost op: 20 December 2024, 19:05:22 »
Vandaag 2 pakketjes ontvangen die "bij de buren op nummer 24" zijn bezorgd.

Echter waren de pakketjes ook geadresseerd op nummer 24.
Laat ik nou net op nummer 24 wonen  (y)
Carpe Diem

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #1925 Gepost op: 21 December 2024, 10:06:24 »
 ;D
Gr.
Eric

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #1926 Gepost op: 21 December 2024, 10:08:45 »

In de PostNL app zie je hooguit de dag en geen tijdvenster. Tenzij (net als bij DHL) het brievenbuspakje door de pakketdienst wordt bezorgd.
Ja dat schrijf ik toch ook. Normaal gesproken als de app aangeeft dat ik vandaag een brievenbuspakketje krijg dan is het er vandaag ook. Op welke tijd de postbode langskomt is dan niet relevant. Ik hoef er niet voor thuis te blijven.
Maar de laatste twee keer hebben ze er dus een zooitje van gemaakt.
Wie weet gaat het na de feestdagen weer beter.
Gr.
Eric

Frans

• Offline Offline
« Reactie #1927 Gepost op: 21 December 2024, 13:10:01 »
Dat klopt niet, zal misschien wel eens gebeuren maar is niet zoals het hoort. De wandelende postbode met de brievenbuspakjes heeft een mooie telefoon in zijn/haar broekzak/jaszak of waar dan ook, waarmee ze de pakjes horen te scannen op het moment van bezorgen. Dat het vaak mis gaat is een feit... dat wel, dan vergeten ze het gewoon. De scanners zijn vervangen door een telefoon, ze zijn gewoon met hun tijd meegegaan. De zaterdaghulpjes (studenten hier) gebruiken zelfs hun eigen privé telefoon daarvoor, met een speciale app van de post.

Ik heb tot april 2023 bij Postnl gewerkt in Tilburg, daar zijn de scanners afgeschaft omdat dat teveel tijd kostte en worden alle poststukken na 17:30 als bezorgd gesteld. Daarnaast wordt in Tilburg en omgeving nog maar twee dagen in de week bezorgd, zogenaamd vanwege tekort aan bezorgers, maar zegmaar verkapte bezuinigingen. Als het bij jullie nog niet gebeurt dan is het onderweg als 'nieuwe route van de brief'.

Frans

Robkop

• in 1964 met modelspoor begonnen
  • Offline Offline
  • M* & bezig te digitaliseren
« Reactie #1928 Gepost op: 22 December 2024, 22:50:25 »
Wij zitten ook in die regio.
Als ik de keuze heb om iets zelf te gaan halen of door de post laten bezorgen dan kies ik tegenwoordig liever voor zelf halen.
Alleen soms gaat dat niet lukken, onlangs een lokje dat uit Zuthpen moest komen; Zondag besteld en betaald, zou normaal dinsdag moeten aankomen.
De afzender had al informatie doorgestuurd dat het later zou gaan worden, uiteindelijk op zaterdag bezorgd.
Dezelfde dag iets bij Ali besteld en dat kwam als een pakketje door de brievenbus op dezelfde zaterdag.
Het zou dus best kunnen zijn dat ze maar twee keer bezorgen, maar het levert mij toch wel wat spanning op, daarom probeer ik zo min mogelijk te laten versturen.
De groeten van Rob

bask185

• Offline Offline
« Reactie #1929 Gepost op: 25 December 2024, 22:32:45 »
Ik was al een tijdje aan het wachten op een ding van alie, maar kwam maar niet. Dus ik voor de grap eens inloggen om te kijken hoe en wat.

Ik klikte nu op een knop, zo ontdekte ik dat ik bij postnl moest wezen. Dus ik bekijk de status daar..

Nou lekker dan, dat zet ook weer een project 6 weken achteruit.

En het lullige is, dat pakketje.. dat past gewoon door een brievenbus (zou althans moeten, gezien de kleine dingetjes die er in zitten). En anders heb ik een pakketkluis. Dit wordt geen kudo

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

klusser

• Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
  • Offline Offline
  • zwols......maar geen balletje!!
    • Kuyerbosch  H0
« Reactie #1930 Gepost op: 26 December 2024, 01:36:19 »
Dinsdag verbaasd gezien dat post nl wel heel snel kan zijn de dagen voor kerst🙄
Een item online gekocht,op Maandag , moest uit Tilburg komen.
Dinsdag is  het pakket hier al afgeleverd!!
Dit heeft mij aangenaam verrast 👍
« Laatst bewerkt op: 26 December 2024, 01:40:45 door klusser »
Mij krijgen ze niet gek. Ik ben het al...

Overet

• Offline Offline
« Reactie #1931 Gepost op: 26 December 2024, 09:18:39 »
Een bij Bol besteld boek zou als brievenbuspakketje tussen 8 en 18 uur worden bezorgd. Not. Om 19:01 uur meerdere mailtjes dat het pakketje was bezorgd. Not. Dagje gewacht en toen contact opgenomen met Bol. Daar kende men deze gang van zaken. Niet afgeleverde post wordt aan het einde van de dag als besteld geregistreerd. Goed voor de statistieken.

Bol adviseerde nog een paar dagen af te wachten. En warempel, vijf dagen later reed er een PostNL dame met een bakfiets vol pakjes door de wijk en plofte het pakketje alsnog in de bus.

Tom
Plannen voor baan tijdperk III naar DB-voorbeeld. Roco Multi-maus/Maus2/MausR3, Z21, Mardec, Koploper of Rocrail?

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #1932 Gepost op: 26 December 2024, 09:43:45 »
Ik was al een tijdje aan het wachten op een ding van alie, maar kwam maar niet. Dus ik voor de grap eens inloggen om te kijken hoe en wat.

Ik klikte nu op een knop, zo ontdekte ik dat ik bij postnl moest wezen. Dus ik bekijk de status daar..

Nou lekker dan, dat zet ook weer een project 6 weken achteruit.

En het lullige is, dat pakketje.. dat past gewoon door een brievenbus (zou althans moeten, gezien de kleine dingetjes die er in zitten). En anders heb ik een pakketkluis. Dit wordt geen kudo

Bas

Dit is goed om te weten. Ik wacht ook al bijna drie maanden op iets van Alie dat maar niet komt. Ook iets dat door de brievenbus past. Ik zal eens checken of daar hetzelfde mee is gebeurd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #1933 Gepost op: 26 December 2024, 10:12:37 »
Een bij Bol besteld boek zou als brievenbuspakketje tussen 8 en 18 uur worden bezorgd. Not. Om 19:01 uur meerdere mailtjes dat het pakketje was bezorgd. Not. Dagje gewacht en toen contact opgenomen met Bol. Daar kende men deze gang van zaken. Niet afgeleverde post wordt aan het einde van de dag als besteld geregistreerd. Goed voor de statistieken.

Bol adviseerde nog een paar dagen af te wachten. En warempel, vijf dagen later reed er een PostNL dame met een bakfiets vol pakjes door de wijk en plofte het pakketje alsnog in de bus.

Tom
Ja Tom, de realiteit tegenwoordig. identiek aan mijn reactie van 18 december  :-X

Je kan beter een pakketje hebben wat door de pakketbezorger bezorgd wordt. Die zijn over het algemeen veel betrouwbaarder tegenwoordig dan gewone postbezorging
« Laatst bewerkt op: 26 December 2024, 10:14:53 door Remunj »
Gr.
Eric

Olav

• Offline Offline
« Reactie #1934 Gepost op: 26 December 2024, 12:17:23 »
Wat mij erg verbaasde, ik heb maandag twee pakketten afgegeven voor verzenden met dhl. Een dag later waren ze al bezorgd. En dat zo kort voor de feestdagen  :)
Groeten

Olav