Geen idee, hier niet ieder geval. Ook mijn brievenbuspakjes zijn niet te volgen. Staat ook expliciet in de mailwisseling.
Ik kom nog uit een tijd dat je dat van post en andere dingen al helemaal niet wist. Controledrang van mensen loopt in mijn ogen ook de spuigaten uit.
Die scanners zijn al 3, 4 jaar afgeschaft alles wat de distributie centra verlaat wordt om 17:30 als afgeleverd gemeld. Postnl is op bezuigenen gericht, als ze kunnen besparen door een maand later te bezorgen zullen ze dat zeker doen.
Normaal gesproken kan ik brievenbuspakketjes netjes volgen tot de bezorging. Blijkbaar wisselend per regio.
In de PostNL app zie je hooguit de dag en geen tijdvenster. Tenzij (net als bij DHL) het brievenbuspakje door de pakketdienst wordt bezorgd.
Dat klopt niet, zal misschien wel eens gebeuren maar is niet zoals het hoort. De wandelende postbode met de brievenbuspakjes heeft een mooie telefoon in zijn/haar broekzak/jaszak of waar dan ook, waarmee ze de pakjes horen te scannen op het moment van bezorgen. Dat het vaak mis gaat is een feit... dat wel, dan vergeten ze het gewoon. De scanners zijn vervangen door een telefoon, ze zijn gewoon met hun tijd meegegaan. De zaterdaghulpjes (studenten hier) gebruiken zelfs hun eigen privé telefoon daarvoor, met een speciale app van de post.
Ik was al een tijdje aan het wachten op een ding van alie, maar kwam maar niet. Dus ik voor de grap eens inloggen om te kijken hoe en wat.Ik klikte nu op een knop, zo ontdekte ik dat ik bij postnl moest wezen. Dus ik bekijk de status daar..Nou lekker dan, dat zet ook weer een project 6 weken achteruit.En het lullige is, dat pakketje.. dat past gewoon door een brievenbus (zou althans moeten, gezien de kleine dingetjes die er in zitten). En anders heb ik een pakketkluis. Dit wordt geen kudoBas
Een bij Bol besteld boek zou als brievenbuspakketje tussen 8 en 18 uur worden bezorgd. Not. Om 19:01 uur meerdere mailtjes dat het pakketje was bezorgd. Not. Dagje gewacht en toen contact opgenomen met Bol. Daar kende men deze gang van zaken. Niet afgeleverde post wordt aan het einde van de dag als besteld geregistreerd. Goed voor de statistieken.Bol adviseerde nog een paar dagen af te wachten. En warempel, vijf dagen later reed er een PostNL dame met een bakfiets vol pakjes door de wijk en plofte het pakketje alsnog in de bus.Tom