Ow, wel eens met ambtenaren te maken gehad?
De humor ligt op straat.De medewerkers van de oude PTT waren ambtenaren met een gewoon arbeidscontract en genoeg tijd om hun werk te doen. De trackrecord van PTT Post was een heel stuk beter dan die van de huidige postbedrijven. Er ging weleens wat mis, maar dat was nog zo bijzonder (post kwijt) dat ieder incident in de krant kwam. Tegenwoordig zijn dergelijke incidenten absoluut geen nieuws meer, behalve soms op een forum. Vreemd is dat niet. Ik heb in mijn studententijd een weekendbaantje gehad bij PTT Post. Maar ook dan werden de mores er grondig ingehamerd. Post werd tijdig bezorgd, klaar, wat daar ook voor nodig was. Het was ondenkbaar dat een pakje onbeheerd voor een deur werd gelegd.
Volgens mij nog nooit van mijn leven. Vertel eens?
Tsja Henk, in de tijd van de PTT werden er ook dagelijks niet zoveel pakjes bij mensen achter de deur geschoven als tegenwoordig. Mijn GLS chauffeur komt al een aardige tijd hier, aardige gast, die begon met 85 pakjes in zijn bus en heeft er nu 190 in liggen. En ook toen lag er wel eens post in de sloot.
Voor de huidige bedrijven is het een middel om geld te verdienen
alles netjes bij bezorgpunt bezorgd om op te halen.