Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 nem of finescale door Wies
Vandaag om 21:53:27
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:48:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Jeroen Trainz
Vandaag om 21:44:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eelco Storm
Vandaag om 21:40:47
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:58:39
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 20:32:58
NS 1700 transfers door ES44C4
Vandaag om 20:32:18
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 20:17:47
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 19:36:41
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 340306 keer)

Robkop

• in 1964 met modelspoor begonnen
  • Offline Offline
  • M* & bezig te digitaliseren
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1185 Gepost op: 26 October 2022, 15:19:05 »
De laatste maanden komt hier de briefpost vaak dagen later aan als in de app wordt vermeld, zaterdag wordt dan de dinsdag erop, bijvoorbeeld.
Dat komt nu vaker voor.
Maar zo bont als vandaag nog niet eerder meegemaakt.
Vandaag Wo 26 -10, een brief van de huisarts ontvangen met een uitnodiging voor een griepvaccinatie voor 18 okt. (vorige week dinsdag).
Die brief was tegelijk verstuurd met die voor mn echtgenote, die brief was wel 1 week vtv aangekomen.
De groeten van Rob

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #1186 Gepost op: 26 October 2022, 16:19:18 »
Het is me ook een ellende....

Tramfan

• Gast
« Reactie #1187 Gepost op: 26 October 2022, 16:21:03 »
Ik herken dat vertragingsprobleem. Ook hier de huisartsoproepen week te laat.
Maar dat niet alleen:
Er zou een briefpakketje worden afgeleverd door de postbode. Niet door de pakketbezorger.
En dat was bij T&T geregistreerd als "bezorgd". Dus niet. Bellen, mailen, zonder succes: het zou bezorgd zijn. Tot ik in de buurt hoorde dat er meer van zulke problemen waren. En dat het postautootje niet meer dagelijks gezien was.

De postbode opgewacht. Geconfronteerd. Hij naar zijn PostNL bestelauto. Zoeken, en ja, daar was het briefpakketje. Zijn verklaring/excuus: ik moet dagelijks 3 buurten doen en red het niet om jullie buurt elke dag te doen, dus ik doe nu een buurt om de 3 dagen, en bewaar de post tot ik in de buurt moet zijn. En om te voorkomen dat de T&T computer gaat zeuren, scan ik briefpakketjes en aangetekenenden alvast "uit", zegt ie. 

Wat moet je hiermee?  Klagen? Ze hebben nu al onvoldoende mensen, en dan krijgt/neemt deze man ontslag, en hebben ze nog minder mensen, en komt de post mss eens per week...

C-rails

• Gast
« Reactie #1188 Gepost op: 26 October 2022, 16:41:07 »
Al met al heb ik ook wel respect voor de pakketbezorgers. Voor een mager inkomen je van hot naar her rennen, het is best een grote werkdruk om in zo'n kort mogelijke tijd en bus vol pakketten af te leveren.
En dan moet alles meezitten en er geen wegwerkzaamheden of om omleidingen zijn, autopech krijgen, enz.
Om snel te kunnen leveren zetten ze de bus ook nog wel eens op voor overige weggebruikers onhandige plaatsen, zodat deze 41:23 seconden moeten wachten, enz.
Bij aflevering mensen, die hun zeurzak even moeten legen en dat laatste is wel een dingetje.
En vergeet ook niet, dat als het tegenzit, ze van hun leidinggevende ook wel naar het afleverpunt mogen. Dan worden pakketten wel geboekt als bezorgd, maar pas later doorgevoerd als afgeleverd op een bezorgpunt. Uit ervaring weet ik, dat bellen zinloos is, aangezien de klantenservice hetzelfde ziet als wat jij ook ziet.

Tot op heden ben ik maar gewoon blij als een pakket is afgeleverd en teleurgesteld als ik naar het afhaalpunt moet. Maar het is maar zoals het is.

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #1189 Gepost op: 26 October 2022, 18:55:49 »
Maar goed, je krijgt het pakketje uiteindelijk wel.
Hier gebeurde het dat hij waarschijnlijk aan het einde van de dag niet meer aan het bezorgen toekwam en het wel als bezorgd zijnde scande om maar klaar te zijn. Daarna verdwijnt het pakket spoorloos.
Gelukkig was het maar kattenvoer en kattenbakvulling en de winkel heeft het opnieuw, via een andere bezorgfirma, verstuurd.

Stephan.

Ronald Brandt

• Offline Offline
« Reactie #1190 Gepost op: 26 October 2022, 20:26:09 »
aanpassen naar een DHL punt bij je in de buurt.
  :police:

Dat aanpassen is ook maar relatief. Regelmatig brengt DHL de pakketten naar een ander DHL punt dan ik opgegeven heb. Alsof ze met een dobbesteen gooien, waar zal ik het nu weer eens brengen.
Maar nog altijd beter als een pakketje uit Vlaardingen in de regen tegen de heg van de voortin aan de straatzijde.
Ronald Brandt

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1191 Gepost op: 26 October 2022, 21:01:04 »
DHL is soms echt een drama. Ze hadden een tijdje een bezorger die mijn appartement niet kon vinden en het dan maar bij een willekeurig adres in het flatcomplex gooide. Een keer lag het bij iemand op het trottoir helemaal aan de ander kant van het complex, dat is op 200 of 300 meter afstand.
Grt, Wim

Noordernet

• Offline Offline
  • Bricolage français.
« Reactie #1192 Gepost op: 26 October 2022, 21:03:32 »
En wanneer je probeert je pakje op te halen bij een Pakketpunt van Post.nl omdat je er tijdens de reguliere bezorging niet bent, loop je tegen andere dingen aan.
Bij mij om de hoek is dat Pakketpunt ondergebracht bij de supermarkt Jumbo, de grootste van Noord-Nederland.

De spelregels: volgens Post.nl moet ik een geldig legitimatiebewijs laten zien.
Ik toon mijn rijbewijs, de baliemedewerkster pakt het en wil de achterkant inscannen. Dat lukt niet, want ik heb mijn BSN en de QR-code afgeplakt. Medewerkster gaat ongevraagd aan het plakband pulken. Ik: ‘Mevrouw, wilt u daarmee stoppen? U hoeft mijn BSN echt niet te weten.’
Medewerkster: ‘Ik wil de QR-code inscannen voor het nummer van het legitimatiebewijs en scan uw BSN echt niet in’. Ik betwijfel dat.
Ik: ‘Dat nummer staat ook op de voorkant, dat kunt u met het handje zo intikken.’
Medewerkster chagrijnig, ook vanwege de opmerking ‘met het handje’, maar ik ook. Maar goed, ze klopte het nummer in en ik kreeg het, pakje mee.
Wat een gedoe om te bewijzen dat jij de rechtmatige ophaler van het pakje bent.
‘s Middags maar even een melding gedaan bij de Autoriteit persoonsgegevens, want Jumbo graait volgens mij veel meer informatie dan haar rechtens toekomt. En daar houd ik niet van.

En het andere uiterste was de bezorgservice van de Post in Aalten, rond de eeuwwisseling.
Mijn bestelde dure draaibankonderdelen stonden in hun kartonnen doos op de stoep te wachten tot ik thuiskwam. Dat was toen al niet meer de standaardservice.

Wolter
Prutsen aan spoor, tram en omgeving.

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #1193 Gepost op: 26 October 2022, 22:42:14 »
Ik zie het probleem niet Wolter.
Er wordt trouwens gescand met PostNL apparatuur.
Die correspondeert alleen met het systeem van Post NL.
Dat is niet alleen bij de Jumbo, maar bij alle winkels met een PostNL uitgiftepunt.
Wat hier gebeurt is gewoon wetmatig.

Jos
« Laatst bewerkt op: 26 October 2022, 22:45:25 door NS 1607 »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

R.C.Grootveld

• Offline Offline
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
« Reactie #1194 Gepost op: 26 October 2022, 23:12:58 »
Wat hier gebeurt is gewoon wetmatig.
Dit in tegenstelling tot het afplakken ben ik bang . . . .

VulcanRaven

• Offline Offline
  • NS 1960 - heden
« Reactie #1195 Gepost op: 26 October 2022, 23:24:44 »
Ik probeer waar mogelijk zo veel met DHL te laten aankomen als mogelijk. Zowel PostNL als DHL hebben hun problemen, meestal in de vorm van pakketje niet op het afgesproken tijdstip te laten komen maar DHL is zo veel flexibeler en makkelijker met pakketjes op een ander tijdstip / plek te laten komen.

PostNL weet je nooit de exacte dag dat ze komen want dat wisselt nog wel eens. Vroeger geen probleem, kon je het pakketje naar een postkantoor laten afleveren. Tegenwoordig helaas 9/10 pakketjes waarbij dat niet kan en je weer alle buren af kan lopen.

DHL kun je zelfs als het pakket al onderweg is in de bus nog kiezen voor afleveren bij een pakketpunt of een andere dag en dan zelfs keuze tussen ochtend, middag of avond.
Groet,

Martijn

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #1196 Gepost op: 26 October 2022, 23:35:51 »
Dit in tegenstelling tot het afplakken ben ik bang . . . .

Dat afplakken mag inderdaad niet, je kunt er zelfs een boete voor krijgen bij een controle.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #1197 Gepost op: 26 October 2022, 23:49:50 »
Ik probeer waar mogelijk zo veel met DHL te laten aankomen als mogelijk. Zowel PostNL als DHL hebben hun problemen, meestal in de vorm van pakketje niet op het afgesproken tijdstip te laten komen maar DHL is zo veel flexibeler en makkelijker met pakketjes op een ander tijdstip / plek te laten komen.

PostNL weet je nooit de exacte dag dat ze komen want dat wisselt nog wel eens. Vroeger geen probleem, kon je het pakketje naar een postkantoor laten afleveren. Tegenwoordig helaas 9/10 pakketjes waarbij dat niet kan en je weer alle buren af kan lopen.

DHL kun je zelfs als het pakket al onderweg is in de bus nog kiezen voor afleveren bij een pakketpunt of een andere dag en dan zelfs keuze tussen ochtend, middag of avond.

PostNL kun je ook bij een pakketpunt laten bezorgen. Geen probleem.

Bor

VulcanRaven

• Offline Offline
  • NS 1960 - heden
« Reactie #1198 Gepost op: 26 October 2022, 23:56:44 »

PostNL kun je ook bij een pakketpunt laten bezorgen. Geen probleem.

Bor

Technisch gezien wel maar 9/10 webshops bieden die optie niet aan. Als je vervolgens het pakketje rechtstreeks naar het punt stuurt met jouw eigen naam erop sta je 5-10 minuten bij de balie te wachten omdat men (hier tenminste) dat echt niet snapt dat je het rechtstreeks naar hun hebt gestuurd en blijven maar stug zoeken op jouw eigen huisnummer. Al zo vaak gehad dat ze er heilig van overtuigd waren dat mijn pakketje er niet lag maar toch nadat ik de 5e verzocht toch nog eens goed te zoeken dat die er opeens wel lag.
Groet,

Martijn

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #1199 Gepost op: 27 October 2022, 08:28:43 »
Dat aanpassen is ook maar relatief. Regelmatig brengt DHL de pakketten naar een ander DHL punt dan ik opgegeven heb. Alsof ze met een dobbesteen gooien, waar zal ik het nu weer eens brengen.
Maar nog altijd beter als een pakketje uit Vlaardingen in de regen tegen de heg van de voortin aan de straatzijde.
En wat dacht je van de bezorgdatum/tijd aanpassen?
Al regelmatig gebeurd dat we die gewijzigd hadden naar b.v. een avondbezorging of een middagbezorging in het weekend.
Werkt perfect. Staan ze 's-morgens voor dag en dauw voor de deur.  ::)
Echte perfecte service. NOT.
Gr.
Eric