Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

rommenholler gasketelwagens door jandcargo
Vandaag om 15:25:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tuurtje
Vandaag om 15:19:14
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 15:12:20
bovenleiding Mader door Beneluxspoor.net Team Encyclopedie
Vandaag om 15:03:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 14:59:48
25 jaar geleden door eemstede
Vandaag om 14:51:09
Piko 2200 (52868)+ uhlenbrock 76420 door Jeroen Trainz
Vandaag om 14:49:03
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 14:44:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:36:48
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door MaraNCS
Vandaag om 14:24:15
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 14:13:29
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door hervé
Vandaag om 13:58:30
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:57:53
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Bob R.
Vandaag om 13:53:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door ex-DR V100
Vandaag om 13:17:53
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 12:44:15
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 12:39:58
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door MaraNCS
Vandaag om 12:07:21
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 11:32:44
Baanplan Bührtal VI door Ronald69
Vandaag om 11:30:18
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Rob Ellerman
Vandaag om 11:14:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:07:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 11:02:50
PB Models, ICR-rijtuigen door Reinout van Rees
Vandaag om 10:41:36
VERPLAATST: Overlijden Joost van Ginneken door Reinout van Rees
Vandaag om 10:39:00
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 10:35:02
Pools diorama H0 door mass am see
Vandaag om 10:34:51
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 10:12:32
LED-verlichting, op rol verkrijgbaar. Binnenverlichting maken. door Besselspoor
Vandaag om 08:36:07
NS/32 door RK
Vandaag om 07:16:03
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 238720 keer)

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2617
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1095 Gepost op: 27 juni 2022, 20:26:19 »
Ik bestel al jaren m.n. elektronicacomponenten bij AliExpress. Vrijwel altijd ontving ik die tussen 2 weken en 2 maanden in de brievenbus. In van die bekende grijze plastic zakjes of gele bubble-enveloppen. Het laatste half jaar valt mij op dat ongeveer 50% van die kleine zakjes/enveloppen niet bezorgd worden. Soms krijg ik in de Postnl app een bericht dat ik morgen een brievenbuspakketje  krijg. In de app zit zelfs een foto van de enveloppe! Dus de enveloppe is in het sorteercentrum van Postnl geweest. De volgende dag ontvang ik echter niets. De weken daarna ook niet.......
Ook voor grotere pakketen die kennelijk niet door de brievenbus kunnen krijg ik in mijn Postnl app een bericht dat het pakket met T&T code morgen wordt bezorgd. Aan het einde van de volgende dag krijg ik in de app het bericht dat het bezorgmoment niet gehaald is en dat ik de app in de gaten moet houden. Vervolgens komt er de opvolgende weken helemaal niets meer.
Als ik navraag doe bij Postnl krijg ik het advies om bij AliExpress te reclameren dat ik het pakket niet heb ontvangen zodat ik mijn geld terug krijg.  :o  De dame aan de telefoon vond dat het beste advies want ze had geen mogelijkheden om mijn in NL kwijtgeraakte pakketje te achterhalen!
Dus Postnl maakt een pakketje kwijt en de leverancier in China moet betalen voor die wanprestatie.

Ik ben inmiddels zover dat ik vrijwel geen kleine pakketjes meer bestel bij AliExpress. Ik ga nu maar weer eens kijken (net als vroeger) of het via Ebay.com beter gaat.

Zijn er meer mensen met deze slechte bezorgervaringen met Postnl het laatste half jaar?
Groet Frits

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3734
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1096 Gepost op: 27 juni 2022, 20:56:10 »
Frits, ik plaats nu ook geen kleine bestellingen meer. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Mijn pakketje is na het plaatselijke depot - gescand en wel - nog steeds onderweg vanaf begin dit jaar. En mijn geld krijg ik niet terug omdat ze wel hebben geleverd, maar het hier is verdwenen. Gelijk hebben ze.

Nu ben ik helemaal teruggekomen van links en rechts maar bestellen en laten bezorgen. Terwijl de bezorgers zich kapot werken voor een hongerloon, zit ik hier in mijn luie stoel uit te zoeken wat ze me allemaal mogen komen brengen. Dan maar liever weer naar de winkels. Moet er iets uit de stad komen, dan heb ik een 'postduif' die het op kan halen uit de winkel nadat ik online besteld en betaald heb, en die het mee kan nemen wanneer die bij me komt.

Bestellingen laten bezorgen doe ik alleen nog op een afhaalpunt, het is hier eerder gezegd. Ik pleit ervoor om daar als het even kan, gebruik van te maken. Zelf afhalen, dan doe je/ik tenminste zelf nog wat en het scheelt heel wat gedoe.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3958
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1097 Gepost op: 27 juni 2022, 21:04:04 »
Nu ben ik helemaal teruggekomen van links en rechts maar bestellen en laten bezorgen. Terwijl de bezorgers zich kapot werken voor een hongerloon, zit ik hier in mijn luie stoel uit te zoeken wat ze me allemaal mogen komen brengen.

Maar ben je gestopt met online bestellen omdat je het zo zielig vindt voor die bezorgers, of omdat het vaak mis gaat..? Ze krijgen niet meer loon als ze het naar een afhaalpunt moeten brengen... :D Ik vind het zelf overigens goed van je dat je niet zo maar meer alles besteld; consuminderen! Lukt mij ook niet altijd, maar nobel streven.. :angel:

Volgende is dus niet persoonlijk! Maar: iedereen vindt het sneu voor die bezorgers, maar klaagt dat er geen alternatief is. Maar niemand stopt met bestellen. Ergens gaat dit blijkbaar toch mis... Vermoedelijk: wij willen niet meer betalen en de bezorgdiensten vinden altijd wel mensen die er willen werken, desnoods voor korte periode. 
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2022, 21:14:30 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1098 Gepost op: 27 juni 2022, 21:45:28 »
Maar als iedereen die vindt dat de bezorger onderbetaald wordt stopt met bestellen, heeft diezelfde bezorger ineens helemaal geen werk meer!

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3958
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1099 Gepost op: 27 juni 2022, 21:48:00 »
En dan gaat tie iets anders doen waar we wel voor willen betalen...  (y) vraag en aanbod
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

EddyK

  • Offline Offline
  • Berichten: 398
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1100 Gepost op: 28 juni 2022, 00:51:06 »
Hier hetzelfde met PostNL brievenbuspost, niet alleen van Ali maar van verschillende afzenders. Het staat wel in de app, dag erna komt er niets... en later ook niet. Van verjaardagskaart tot brief van de belastingdienst. Mis dit jaar al zo'n 10 brieven. Uiteraard dien ik steeds een klacht in, maar is waarschijnlijk zinloos.
We hebben hier al 15 jaar dezelfde postpode lopen, die is bekend met het probleem... het is echt iets van de laatste maanden.
Eddy

Met een sik

  • NS modellen wakkeren de hebberigheid aan
  • Offline Offline
  • Berichten: 817
  • mekkerend het leven door
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1101 Gepost op: 28 juni 2022, 08:15:40 »
Moet er iets uit de stad komen, dan heb ik een 'postduif' die het op kan halen uit de winkel
Ik woon iets uit het midden van Stad (let op géén lidwoord!) en heb geen postduif nodig ('k heb een vermoeden wie de postduif is ???). Met bestellingen die via PostNL komen heb ik geen problemen. Die komen op tijd en ongeschonden aan. Zowel uit binnen- als uit buitenland.
Groet,

Gerard

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3958
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1102 Gepost op: 28 juni 2022, 08:24:58 »
Van verjaardagskaart tot brief van de belastingdienst. Mis dit jaar al zo'n 10 brieven.

Dit is wel ruk.. als je echt gewoon niet meer zeker weet of iets aankomt :-(
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1915
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1103 Gepost op: 28 juni 2022, 08:53:43 »
Ik krijg ook vaak brieven niet die wel op de app staan . Is helaas ook wel eens gebeurd met aangekochte items via Ali . Ben zeer blij dat de aangekochte decals uit het buitenland wel allemaal zijn aangekomen per brief . Bewijs maar eens aan de verkoper dat het niet is aangekomen . Af en toe ook een verkeerde brief in de bus . Die zijn voor de buren of zelfs in een andere straat ( huisnummer klopte wel ) .

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6167
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1104 Gepost op: 28 juni 2022, 08:59:23 »
Het missen van verjaardagskaarten is wel heel erg ruk (y).

De boetes en belastingbrieven raken bij mij altijd al zoek. Die komen nooit in de bus....... :-X
Daar heb ik een afspraak over gemaakt met de bezorger (met kerst..... bonus.....)

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 18 mei sta ik er weer. Ook met N-schaal.

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3734
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1105 Gepost op: 28 juni 2022, 09:59:03 »
Ik woon iets uit het midden van Stad (let op géén lidwoord!)
Ik had het over de stad in het algemeen, zo woonde ik oorspronkelijk in een dorp tussen twee steden in. Gingen we 'naar de stad', dan werd eerst nog uitgemaakt naar welke van de twee. Nu woon ik weer in een dorp en inderdaad, 'Stad' is de stad Groningen en dan zal ik wel in 'de Ommelanden' zitten.
Citaat
en heb geen postduif nodig ('k heb een vermoeden wie de postduif is ???).
Mijn 'postduif' is iemand uit Stad ( :angel:) die ieder weekend bij mij is. Jij vermoedde wellicht Wolter (van het forum) die inderdaad een keer zelf hetgeen ik bij hem gekocht had, kwam bezorgen?

@Vincent, het 'nobele streven' om te consuminderen inderdaad, gezien de uitwerking die dit koop(maar raak)gedrag zoal heeft gekregen.

@Ronald Visser,  ;D

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7839
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1106 Gepost op: 28 juni 2022, 10:02:17 »
Als ik dat zo lees, mag ik dankbaar zijn dat ik in Engeland woon. Royal Mail is super betrouwbaar (afkloppen!). Het gebeurt heel af en toe wel eens dat een zending van mij niet aankomt, maar dat is echt heel zelden. Ook kleine zendingen uit China komen hier zonder problemen aan (opnieuw afkloppen!).
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

H0eGenaamd

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1107 Gepost op: 28 juni 2022, 10:41:57 »
Ik woon op nummer X in een lusvormig zijstraatje / hofje dat door middel van een inrit is verbonden met de doorgaande weg. Die inrit ligt precies naast nummer X van die doorgaande weg en wordt inmiddels geflankeerd door de huisnummers Xa en Xb, als uitvloeisel van verstedelijkend platteland.  Kortom, vier keer nummer X op een kluitje, in twee verschillende straten. En dat zorgt regelmatig voor hilariteit.  ;D

Sommige bezorgers op zoek naar Xa of Xb gaan na X maar de zijstraat in, vinden het juiste nummer dan niet en eindigen bij mij voor de deur, want da's ook een X. Waarna ik uit mag leggen dat ze voor 'a' of 'b' de straat weer uit moeten.
En soms moet ik lichtelijk verdwaalde bezorgers/bezoekers telefonisch uitleggen dat ze naast nummer X juist wel de inrit moeten nemen om bij nummer X uit te komen. Dan hoor ik ook wat hersentjes kraken.  ::)

Toegegeven, de gemiddelde bezorger heeft het na 1x wel door, maar de snel wisselende jongens en meisjes van Pizzasprint en Bezorgchinees worden regelmatig tot wanhoop gedreven.   :D


Roald
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2022, 10:55:05 door H0eGenaamd »
Ik heb dingen gezien die nu nauwelijks meer te bevatten zijn. Stoom op de Thörlerbahn. Goederenvervoer in Oberfeistritz. GmP's in het Ybbstal, zó lang dat zelfs de sterkste machine er bijna geen beweging in kreeg. Allemaal...geschiedenis  :'( .

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6167
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1108 Gepost op: 28 juni 2022, 10:45:24 »
@Roald: Dat doe je toch niet? Laten bezorgen?  :angel:

@Sven: En het versturen dan? Gaat dat wel goed, met nu douane erbij?

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 18 mei sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1221
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1109 Gepost op: 28 juni 2022, 13:15:40 »
Zondag iets besteld bij Model Union in Duitsland via Ups laten versturen. Maandag verzonden vandaag binnen (dinsdag).

Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk

Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.