Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Einde Koemo ballast ??? door MichielB
Vandaag om 18:57:36
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 18:15:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 16:44:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:43:58
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 16:35:01
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 239624 keer)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15376
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #990 Gepost op: 15 april 2022, 08:53:16 »
Tis niet zo gek dat dat formaat zoek raakt, het is nauwelijks te zien  ;D

Deze is gewoon aangekomen hoor  ;D ;D Maar ik kan mij voorstellen dat dit onderweg uit China zo opgaat in "oblivion" ;)

Tramfan

  • Gast
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #991 Gepost op: 22 april 2022, 12:58:12 »
... Na een week of drie (Royal Mail...) kreeg ik per post een factuur van Postnl, à raison van 10 euro nogwat voor inklaringskosten. Ongeveer een week na betaling boek in huis. Eerlijk gezegd ietwat teleurgesteld over de gratis bezorging. Tot een aantal weken later ineens onaangekondigd een creditbedrag op mijn rekening verscheen, van een mij volledig onbekende instantie maar overeenkomend met de inklaringskosten. Dus inderdaad gratis bezorgd :)

Van onlineverkopers is bekend dat ze de gok wagen en gewoon versturen, en bij claim het inklaringsbedrag vergoeden
 Dat is gemiddeld goedkoper dan elk pakket versturen met vooruitbetaalde belasting en inklaringskosten, zoals het verzendbedrijf Pitney Bowes voor o.a  Ebay verkopers doet.

Teun60

  • Offline Offline
  • Berichten: 310
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #992 Gepost op: 22 april 2022, 22:01:43 »
In mijn geval heb ik zelf niets geclaimd, mogelijk is de automatische vergoeding dankzij de aanschaf via Amazon.nl.

Met vriendelijke groet,
Teun

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #993 Gepost op: 24 april 2022, 13:29:09 »
Dat is gemiddeld goedkoper dan elk pakket versturen met vooruitbetaalde belasting en inklaringskosten, zoals het verzendbedrijf Pitney Bowes voor o.a  Ebay verkopers doet.
Vraag ik nog sterker af waarom dat dat pakje van mij uit Engeland en als 1ste in ontvangst genomen voor verzending door genoemde P Bowes,nog altijd op de hoop ligt bij douane schiphol,of intussen na zoveel maanden wellicht is verschroot ondertussen  ???
(navraag bij douane,verzender,en postnl,heeft me toendertijd geen antwoord opgeleverd)
Maar de verbazing na bevestiging door jouw ,van wat ik dacht en wat me verteld werd,word hierdoor enkel maar groter.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

DBCargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 392
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #994 Gepost op: 05 mei 2022, 13:09:59 »
Mooie set rijtuigen gekocht op marktplaats. Dinsdag verstuurd met postnl, zou woensdag arriveren;

In de ochtend - Verwachte levertijd tussen 10:15-12:45

Om 12 uur - Verwachte levertijd tussen 14:00-16:00

Om 20:30 - Je pakket is bezorgd bij het afhaalpunt, om 20:14... (desbetreffend afhaalpunt sluit om 18:00, hoe dan?)

Vandaag naar het afhaalpunt om het pakket op te halen, je raad het al... GEEN PAKKET. Pakket kwijt. Hele dag voor niets gewacht op de pakketbezorger, en het pakket vervolgens spoorloos. Top bedrijf dit postnl!


Tramfan

  • Gast
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #995 Gepost op: 05 mei 2022, 17:19:22 »
Citaat
het pakket vervolgens spoorloos

het pakket is nu spoorslags retour afzender wegens weigering ?

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 991
    • Windhoven
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #996 Gepost op: 05 mei 2022, 17:20:32 »
Een week op 1 pakket uit Nederland moeten wachten. De PostNL bezorger heeft 3 pogingen gedaan om het thuis af te leveren waarbij de bezorger alle 3x niet heeft aangebeld. En het pakket zou dan vervolgens naar het PostNL punt gaan in 0laats van dat ik het daar kon afhalen werd dan het afhaaladres op mijn huisadres gezet waardoor daar weer een nieuwe poging werd gedaan. En op de zaterdag zou het naar een PostNL punt gaan waarbij het later bleek dat dat PostNL punt op zaterdag geen pakketten zou accepteren. In plaats van dat ze het dan naar een ander punt brengen gast het dan ook weer naar een volgende dag.
Echt een rommel bij PostNL. Heel inefficiënt.
Johan

locvanpuffelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 40
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #997 Gepost op: 06 mei 2022, 14:52:33 »
Nieuwe, helaas zeer slechte,  ervaring met DPD!!

Woensdag kregen we een email dat er een zending aan zat te komen. Een zonder een tijdslot. We hebben hier op gereageerd dat het neergezet mocht worden.

Dit kan bij ons heel goed. De voordeur is achter een schuur. En is van af het troitoir nauwelijks zichtbaar.

Mijn vrouw is 5 min weg geweest en ik was thuis.  Zij ontdekte we dat er een kaartje van DPD in de bus lag

Er was niet aangebeld. Terwijl ik net in de kamer boven de voordeur, met geopend raam, aan het werk was.
Ik hoorde wel iets en ben naar beneden gegaan. Bij de voordeur was niets te zien.  Een paar minuten later kom mijn vrouw thuis en ontdekt een briefje van DPD met de mededeling dat we niet thuis waren.

Dit briefje was zeer minimaal ingevuld. Er was alleen ingevuld bij Beste meneer/mevrouw   CIGO.

We hebben direct de voordeurbel gecontroleerd en deze bleek gewoon te werken!

Dit is al de tweede keer in korte tijd dat zoiets met DPD gebeurd!

We hebben deze week verschillende pakketjes en vorige week ook een aantal pakketjes ontvangen en dat allemaal laten bezorgen bij servicepoint van DHL. Steeds geen enkel probleem. Soms stonden we al bij het servicepoint en bleek dat er naast het pakket van gisteren, waarvoor we waren gekomen, ook het pakket van vandaag binnen was. Terwijl net opdat moment er een berichtje op internet binnen kwam.

DPD LEKKER BEZIG

Groet,
Niek

Mug

  • Offline Offline
  • Berichten: 312
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #998 Gepost op: 06 mei 2022, 16:13:43 »
Vorige week ook zo'n fijne ervaring gehad met DPD.
Voortent met stokken besteld bij grote campeerzaak in het oosten des lands.

Bestelling werd in 2 zendingen gesplitst, tw 1. tent en 2. de stokkenset.
's Avonds mailtje "Pakket is onderweg en wordt de eerstvolgende werkdag bezorgd".

Volgende dag niet thuis en dus via link in de mail bezorging 1 dag later, werd ook bevestigd
op de website dat bezorging 1 dag later zou plaats vinden.

Volgende dag tot mijn verbazing om 10.45u een mailtje "Je pakket wordt vandaag bezorgd"
"Je chauffeur is vandaag tussen 14:55 en 15:55*
op dit adres:..."
Ook in deze mail een link om bezorging aan te passen omdat ik hier geen vertrouwen meer
in had deze mogelijkheid maar achterwege gelaten en hemel en aarde bewogen om toch
voor 14.55u thuis te kunnen zijn.

Om 14.50u rijd ik onze straat in stop voor mijn deur en zie vervolgens tot mijn verbazing
een DPD busje die achter mij bleek te rijden om mijn  auto heen rijden en schuin ervoor parkeren.
De bezorger ziet ons naar onze deur lopen zwaait nog naar ons en gaat vervolgens naar de overburen
met een grote doos, dan denk je nog o.k. de buurman krijgt ook een pakje.
We laten dus de voordeur halfopen staan in afwachting van de bezorger maar tot onze verbazing stapt deze in zijn busje en rijd weer weg. ???
Een klein half uurtje later is hij weer terug, brengt weer een pakje bij de overburen en voordat ik buiten was om de man aan te spreken was deze alweer verdwenen.
Ben toen toch maar even bij de overbuurman langs gegaan en toen bleek ons pakket daar te zijn afgegeven.

Om 16.22u weer een mail van DPD " Beste heer/mevrouw ...
Vandaag heeft de chauffeur geprobeerd je bestelling te bezorgen, maar helaas was je niet thuis." >:(

Klacht ingediend bij DPD.

Volgende dag weer een mailtje van DPD "Je pakket wordt vandaag tussen 11:47 en 12:47 bezorgd."
Pakket 2 dus.

Even later nog een mailtje, nu van de klantenservice als reactie op mijn klacht:

"Bedankt voor je bericht. Ik heb deze met zorg gelezen en kan niet op een scenario komen die deze situatie goed praat.
Bij deze mijn excuses voor de levering! Dit is natuurlijk niet de werkwijze die wij hanteren en verwachten van onze chauffeurs. Ik heb je melding doorgestuurd naar de juiste afdeling. De chauffeur zal hier op aangesproken worden.
Ik ga er dan ook van uit dat dit niet meer voor zal komen.
Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.
Desondanks wens ik je een fijne dag toe.

Best regards / Met vriendelijke groet,
DPD klantenservice".

Later op de dag, in de middag, stap ik naar buiten en breek bijna mijn nek
over een pakket wat tegen de voordeur aan blijkt te zijn geplaatst.
Pakket 2 gearriveerd.
Na terugkijken in mijn videodeurbel blijkt dat er 2 uur eerder een zwart busje
zonder kenmerken voor onze deur is gestopt en is het pakket zonder aanbellen
voor onze voordeur gedropt.

Zoals hiervoor al opgemerkt "DPD LEKKER BEZIG"






Grtz. Frits

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3860
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #999 Gepost op: 06 mei 2022, 16:45:33 »
DPD is hier ook altijd gezeik.
Ik krijg de vlekken al in m’n nek wanneer ik zie dat een pakket door hun bezorgd (moet) word(en)

En al zovaak een klacht ingediend, gebeurd blijkbaar toch niks mee..
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2397
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1000 Gepost op: 06 mei 2022, 16:54:27 »
Vanmiddag kwam DPD bij mij ook een pakket bezorgen.
De bestelauto stopte netjes op de aangekondigde tijd voor de deur. Een vriendelijke, verzorgd uitziende jongeman overhandigde het pakket en wenste mij nog een fijne middag.

Niets op aan te merken dus. (y)

Grtz, Ton

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6519
  • Spaar ze allemaal.
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1001 Gepost op: 06 mei 2022, 16:56:58 »
Volgens GLS heten onze buren nu "onder de brommer". De brommer staat wel gewoon op de openbare stoep maar ze boeken vooruitgang want vroeger gooiden ze de pakjes gewoon open en bloot op straat.

Stephan.

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1085
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1002 Gepost op: 06 mei 2022, 17:03:56 »
Hier ook geen problemen met DPD, maar zal ook erg afhangen van welke bezorgers in welke regio actief zijn...

Cor--24

  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Vier het leven, het duurt maar even.
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1003 Gepost op: 06 mei 2022, 17:13:27 »
Het zou goed zijn, als webshops je een keuze zouden maken tussen welk koeriersbedrijf. Een enkele keer zie je het al, maar zou van mij rondom mogen.

PostNL en DHL is hier nagenoeg altijd goed, maar DPD een drama. GLS zie ik hier weinig.
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2022, 09:13:27 door C-rails. Reden: Eerste DPD veranderd in DHL :) »
Mvg.

Cor

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 991
    • Windhoven
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1004 Gepost op: 06 mei 2022, 17:43:19 »
Het zou alleen al fijn zijn als winkels de mogelijkheid geven om bij plaatsen van de bestelling aan te geven dat je het naar een afhaalpunt wil doen. Ik weet dat winkels dat niet graag doen in verband met fraude. Maar bij PostNL kan je vaak als je de track en tracé hebt alsnog niet zelf aangeven waar je het wil laten afleveren, iets dat bij DHL wel weer goed werkt.
Johan