Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 237122 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10555
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #735 Gepost op: 11 juni 2021, 18:58:30 »
Aangetekend verzenden?
No dress rehearsel, this is our life.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4229
    • Modeltrein projecten
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #736 Gepost op: 11 juni 2021, 19:11:48 »
Geeft geen garantie op de overkomstduur! Alleen bewijs van ontvangst.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Southern....de oude dan
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #737 Gepost op: 11 juni 2021, 19:47:45 »
Als het zo belangrijk is, moet je het mailen of met TNT of FedEx next day meegeven.
Overweeg ik nu zeker; nogmaals omdat dit ook niet de eerste keer is. Maar wat onverlet blijft is dat het zonder T&T (dan wel niet aangetekend-) versturen dus pakweg 4 dagen korter onderweg is dan met, wat compleet idioot is. (Maar uiteraard geen garantie voor aankomst)

Grtz Gerard

Ruud-64

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • 1(6)3 modules wachten
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #738 Gepost op: 02 juli 2021, 09:58:20 »
Gisteren (PostNL)

Bezorgtijd
Morgen
13:30 - 16:00 uur

Zojuist

Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt

Bezorgtijd
Morgen
13:30 - 16:00 uur

Vorige week ook al met PostNL en ook met GLS

Is meer regel als uitzondering.
Met vriendelijke groet,

Ruud

Het bouwen gaat langzaam beginnen K.L.ooit wordt station Ooit

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #739 Gepost op: 02 juli 2021, 10:26:13 »
Hier echt niet..... erg tevreden met zowel PostNL als ook DHL.

Ruud-64

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • 1(6)3 modules wachten
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #740 Gepost op: 02 juli 2021, 10:37:58 »
Dan zal ik wel gewoon de "gelukkige" zijn  ;D

Is alleen lastig als je daarvoor al iets hebt afgezegd/gewijzigd.

Met vriendelijke groet,

Ruud

Het bouwen gaat langzaam beginnen K.L.ooit wordt station Ooit

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 2247
  • DB Tijdperk III
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #741 Gepost op: 02 juli 2021, 22:23:28 »
Hier echt niet..... erg tevreden met zowel PostNL als ook DHL.
Hier idem. Een enkele keer komt het voor dat het een dag later wordt bezorgd.
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #742 Gepost op: 02 juli 2021, 22:27:42 »
Bij mij vorige week prompte bezorging van een pakje met boeken. Het kon niet sneller: de volgende dag. Via PostNL.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #743 Gepost op: 03 juli 2021, 08:40:20 »
Gisteren (PostNL)

Bezorgtijd
Morgen
13:30 - 16:00 uur

Zojuist

Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt

Bezorgtijd
Morgen
13:30 - 16:00 uur

Vorige week ook al met PostNL en ook met GLS

Is meer regel als uitzondering.

Heb het idee dat dit gebeurt als verzender pakket inlevert bij PostNL-punt terwijl PostNL al is geweest. Tracking geeft dan levering de volgende dag aan en dat kan niet, want pakket wordt pas dag later door PostNL opgehaald, dan gesorteerd en dag later afgeleverd.

Iets dergelijks gebeurde bij mij deze week (even van onder naar boven volgen):

1 juli 8:39
Bezorger is onderweg
1 juli 7:40
Zending is gesorteerd
30 juni 17:33
Zending is ontvangen door PostNL
30 juni 4:15
Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt
29 juni 16:56
Zending is ontvangen door PostNL
29 juni 16:45
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt

16:45 maak ik thuis label aan, 16:56 was ik bij de Primera, die aangaven dat PostNL al was geweest. Het zij zo, ik kon er niet eerder zijn. Thuis wil ik checken of de mailing er is en staat leveren toch aangegeven als een dag later. Dit wordt dan 's nachts in de tracering aangepast. Een dag later wordt om 17:33 dan het pakket toch echt "ontvangen door PostNL" en vervolgens een dag later gewoon afgeleverd.

Het zit m naar mijn mening in de info die wordt aangegeven. Bij DHL geven ze in de tracering ook echt tekstueel aan dat het pakket is afgehaald door DHL zelf bij de pakketshop voor verdere verwerking,.
PostNL dus niet, daarbij is het "Zending is ontvangen door PostNL" dus niet altijd kloppend en verwarrend of zelfs misleidend. 16:56 was ik bij de Primera, en is het pakket niet bij PostNL.

Fijn is wel dat PostNL aangeeft dat zij het pakket hebben en daarmee ook de verantwoording willen nemen. Als er tussen 29-6 16:56 en 30-6 17:33 iets met het pakket gebeurt als diefstal, brand, waterschade of wat dan ook kunnen we in ieder geval bij hun reclameren.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Ruud-64

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • 1(6)3 modules wachten
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #744 Gepost op: 03 juli 2021, 12:29:58 »
Dank je Arjan voor de uitleg.
Ik had al een vermoeden dat er zoiets zou kunnen zijn,
Met vriendelijke groet,

Ruud

Het bouwen gaat langzaam beginnen K.L.ooit wordt station Ooit

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #745 Gepost op: 20 juli 2021, 10:08:08 »
Helaas hier ook een (eerste) negatieve ervaring met PostNL.

Vorige week maandagochtend wat besteld, zou dinsdag geleverd worden.
Dit werd in de app al snel aangepast naar woensdag. Prima, kan gebeuren en we hadden geen directe haast om het bestelde te ontvangen.
Woensdag werd ook niet gehaald en dus zou het donderdag worden. Wij waren niet thuis, dus met de buurman afgestemd dat pakketje daar aangenomen zou worden (briefje op onze deur geplakt). PostNL staat bij onze buren aan de deur en tot onze verbazing heeft de buurvrouw het pakket geweigerd omdat de dochter corona heeft. Bezorger neemt het pakket weer mee en sindsdien is het spoorloos. In de app stond heel even bezorgd, maar dat werd aangepast naar "wordt bezorgd op vrijdag" en later naar "bezorgtijd nog niet bekend". App geeft dit momenteel nog steeds aan. Inmiddels meerdere keren telefonisch contact gehad met PostNL waarbij is aangegeven dat laatst bekende status bij hun de mislukte bezorgpoging is geweest. Ook de verzender heeft contact gehad met PostNL en verzocht het pakket te gaan zoeken.

Komt dit vaker voor? En wordt het pakket dan vaak toch nog bezorgd? Ik begin toch twijfels te krijgen en hiervoor hebben we nooit gedoe gehad.
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

denobis

  • Gast
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #746 Gepost op: 20 juli 2021, 10:22:04 »
Bij post nl is het momenteel een puinhoop.
Beloftes via de app worden niet nagekomen post verdwijnt en de klantenservice is waardeloos.
Ik heb al een aantal malen gehad dat het pakketje netjes op de foto in de app staat en dat het nooit aankwam.
Maak je dan kontakt met de klanten service dan word je ijskoud verteld dat je dan bij de afzender moet zijn voor de schade.
Mijns inziens is het dan duidelijk dat post nl verantwoordelijk is het pakketje is immers bij post nl zoek geraakt ( of ontvreemd of verkeerd bezorgd ) en dient post nl de schade te vergoeden maar dan zijn ze niet thuis.
Aliexpress maakt er overigens geen punt van 2x bestelling bij postnl zoek geraakt 2x door Alie vergoed!
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2021, 10:47:40 door denobis. Reden: Type fout en uitbreiding »

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #747 Gepost op: 20 juli 2021, 11:28:11 »
Nergens last van, prima geregeld bij PostNL.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2709
    • Richie's homepage
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #748 Gepost op: 20 juli 2021, 11:28:33 »
Ik kreeg gisteren een email van postnl: bevestiging melding. Hartelijk dank voor uw melding op 3-4-2021 over zending ....
Lekker snel deze reactie.
En daarna een mail of ik mijn ervaring wilde delen. Niet dus.

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2383
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #749 Gepost op: 20 juli 2021, 11:59:38 »
Bij post nl is het momenteel een puinhoop.
Beloftes via de app worden niet nagekomen post verdwijnt en de klantenservice is waardeloos.
Ik heb al een aantal malen gehad dat het pakketje netjes op de foto in de app staat en dat het nooit aankwam.
Maak je dan kontakt met de klanten service dan word je ijskoud verteld dat je dan bij de afzender moet zijn voor de schade.
Mijns inziens is het dan duidelijk dat post nl verantwoordelijk is het pakketje is immers bij post nl zoek geraakt ( of ontvreemd of verkeerd bezorgd ) en dient post nl de schade te vergoeden maar dan zijn ze niet thuis.
Aliexpress maakt er overigens geen punt van 2x bestelling bij postnl zoek geraakt 2x door Alie vergoed!

En toch heeft de klantenservice hierin gelijk: Jij doet zaken met de verkoper en die schakelt een bezorgdienst in.
Jij betaalt, naast de prijs voor de bestelde goederen, de verzendkosten aan de verkoper. De verkoper doet vervolgens zaken met een bedrijf die het pakket naar jou moet brengen.
De verkoper blijft naar jou toe verantwoordelijk dat de gekochte spullen ook bij jou aankomen. De pakketdienst is verantwoording verschuldigd aan haar klant en dat is dus de verkoper.
Voor de koper is dit best makkelijk: je doet alleen zaken met de verkoper en als het mis gaat mag die het oplossen. Geen gezeur van een verkoper en een pakketdienst die naar elkaar gaan zitten wijzen. Ik zou het niet anders willen.

En overigens heb ik nooit problemen gehad met PostNL.

Grtz, Ton