Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 237116 keer)

robin128

  • Offline Offline
  • Berichten: 62
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #690 Gepost op: 02 mei 2021, 13:26:41 »
Voor een kapotte brievenbus zou ik toch even bellen met PostNL.  :D dat wordt vaak wel opgelost

hooidonk

  • Offline Offline
  • Berichten: 492
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #691 Gepost op: 02 mei 2021, 14:58:45 »
@ Arjan,

Zojuist een bericht gehad van de verkoper dat hij een deel van het geld terug zal storten.
Dus misschien toch nog; eind goed, al goed.
Het aanrechtbaantje: van Gasfornuis Noord tot Gootsteen CS

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #692 Gepost op: 02 mei 2021, 15:12:43 »
Ah, gelukkig maar  (y)

@Robin: Als de postbode aangeeft dat het pakje toch te dik was denk ik niet dat PostNL over de brug komt. En gezien de generaliserende opmerkingen van Joop over PostNL denk ik niet dat hij veel trek heeft in een gezellig onderhoud met tante Post. Ik hoop dat hij de afzender gewag maakt van diens wijze van versturen.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #693 Gepost op: 03 mei 2021, 07:03:04 »
En als de brievenbus van Joop nou te klein is? Je hebt nu de schuld bij de verzender, het PostNL-punt en PostNL gelegd maar het kan net zo goed aan Joop zelf liggen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #694 Gepost op: 03 mei 2021, 08:36:36 »
Dan nog moet een postbode niet proberen tegen heug en meug een pakket door de brievenbus te duwen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #695 Gepost op: 03 mei 2021, 09:02:53 »
En als de brievenbus van Joop nou te klein is? Je hebt nu de schuld bij de verzender, het PostNL-punt en PostNL gelegd maar het kan net zo goed aan Joop zelf liggen.

Kan natuurlijk ook nog vwd brievenbus, feit is inderdaad dat een brievenbus moet voldoen aan de gestelde afmetingen:  https://www.postnl.nl/klantenservice/je-eigen-brievenbus/eisen/
(die overigens nog stammen uit de tijd dat het een overheidsbedrijf was). Misschien dat Joop zelf iets in elkaar heeft geflanst, alleen is Joop na zijn bijdrage hier een beetje stilletjes  :(.

Vwb je 2e zin: Ja, mogelijk, absoluut niet en inderdaad.

Waar jij uit opmaakt dat ik de schuld bij PostNL neer zou leggen is het na het teruglezen van mijn bijdragen niet duidelijk, ik heb volgens mij meermaals aangegeven dat het primair bij de verzender ligt.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #696 Gepost op: 03 mei 2021, 10:35:30 »
Oké niet zozeer PostNL zelf al hebben die wel de brievenbus gesloopt. Al gaan we er meteen vanuit dat 'tante pos' ook echt PostNL is, en niet één van de concurrenten.
Daarnaast vind k de rest van Joop zijn bericht ook merkwaardig; op maandag wordt er geen post bezorgd dus een brievenbuspakje kan niet op die dag afgeleverd worden. Dinsdag kan ook niet, toen was het Koningsdag dus is woensdag de eerste mogelijkheid. Alleen een gewoon pakket met de pakketpost had wel op maandag afgeleverd kunnen worden.

Dan nog moet een postbode niet proberen tegen heug en meug een pakket door de brievenbus te duwen.
Kwestie van 'ik heb het mee dus past het'.  :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #697 Gepost op: 03 mei 2021, 10:54:37 »
Vwb afleverdag: Inderdaad. Klinkt ook bijna verwijtend dat het werd afgeleverd "toen ze niet thuis waren", wat bij een brievenbuspakje eigenlijk ook niet zou hoeven ;-)
Vwb PostNL en niet 1 van de concu's: Dat is herleid nav zijn opmerking over privatisering.

Laten we maar afwachten, benieuwd of Joop nog gaat vertellen hoe de afzender heeft gereageerd.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6130
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #698 Gepost op: 05 mei 2021, 19:26:49 »
Dat overkomt me niet....
Is een onderwerp op dit forum?

Stuur ik maandag een pakketje naar System-M (IRM-kruiskoppeling) vergeet ik het huisnummer bij het adres te vermelden.

Den Haag. Daar heeft de postbode van Post.NL het pakketje echter niet retour gestuurd.
Nee, de hele straat is er bij betrokken geraakt en heeft de eigenaar zijn onderdeel netjes afgeleverd gekregen.

Zo gaat/kan het dus ook.

Ronald Visser

« Laatst bewerkt op: 05 mei 2021, 19:30:01 door MOVisser »
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #699 Gepost op: 08 mei 2021, 08:15:10 »
Mijn eerste slechte ervaring ook maar eens opschrijven.

Ik had een loc besteld bij Modelspoorcentrum Amersfoort. Bevestiging op maandag van betaling, daarna werd het stil. Gisteren gebeld en de loc bleek donderdag per postnl te zijn verstuurd en zou die dag binnen moeten komen. Uurtje later krijg ik (op kantoor) een mailtje out of the blue van Postnl rond 12u. "Wij komen tussen 12.30 en 14.30u bij u langs" U moet zich legitimeren en als u niet thuis bent wordt het niet bij de buren bezorgd maar bij een postnl afhaalpunt. Ik maak me op om pakje daar te halen aangezien er niemand thuis is. Half uurtje later. "Het pakje is bij u bezorgd" met mijn adres. Dat is raar, want er was niemand thuis. 's-avonds naar huis en benieuwd kijk ik beneden in de brievenbus. Geen briefje! En nu?

Na aanbellen bij de buren geen pakje. Ik nog een keer de mail van Postnl bekeken en er zit een "handtekening" bij. Na goed bestuderen van de "handtekening" kom ik tot de conclusie dat het mogelijk het huisnummer van de schuine bovenburen is. Ik via de brandtrap naar boven en gelukkig inderdaad, daar was mijn loc. Bovenbuurman had het overigens anders wel gebracht zei hij, maar vrij belachelijk hoe de bezorger het heeft afgewikkeld!
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2021, 08:24:54 door Floris »

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6130
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #700 Gepost op: 08 mei 2021, 10:38:41 »
Eind goed al goed. (y)

Gelukkig de gehele lok en niet alleen de kap...... :angel:

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #701 Gepost op: 08 mei 2021, 13:20:56 »
In de categorie er zitten ook goeie tussen  ;)

Mijn ervaringen met DHL zijn laten we zeggen,vaak niet bepaald positief te noemen.
Bezorger is geweest met een pakje,maar je ontvangt vooraf geen bericht dat er iets onderweg is(afzender vermeld bv niet met welke vervoerder het zal komen) en dan kom je thuis,geen briefje in de bus,dus je kan na wat dagen gaan mailen met de afzender om te vragen waar het pakje blijft,en dan blijkt na wat bellen dat het op een afhaalpunt ligt te wachten  ::)

DHL bezorger komt na voormelding met je pakje,je bent aan het werk en hebt aangegeven vooraf (bij niet thuis graag bij buren afgeven) dan kom je thuis is je pakje retour afzender gestuurd  >:(

Of net als afgelopen week,toch is een positieve ervaring met hun,pakje besteld,afzender geeft T&T,je krijgt een melding die dag zolaat zijn we bij u met het pakje,je bent vergeten aan te geven(bij niet thuis graag bij buren afgeven) ,kom je thuis ligt er een papiertje in de bus,pakje ligt bij de buren te wachten  (y)
Waarbij het eigenlijk al te zot is dat je wat men normaal behoort te doen en vaak niet doet,nu al als "goede service" moet ervaren
Hoe dan ook,hopelijk blijft dit laatste in het vervolg zo gaan,dat zou fijn zijn.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #702 Gepost op: 08 mei 2021, 14:32:07 »
Ondanks het feit dat ik bij B-post mijn voorkeuren heb opgegeven (mijn buren) mag ik toch meestal mijn pakjes als ik niet thuis was gaan ophalen bij het post kantoor van Mortsel. En dat is dan gelegen in een drukke winkel straat waar meestal geen parkeer plaats is. Leuk is anders hoor meestal moet ik dan parkeren op een te betalen parking +/- 10 min. van het post kantoor.
Groetjes
Johnny

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5762
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #703 Gepost op: 08 mei 2021, 14:42:14 »
Een briefje met een stukje tekst "pakket svp naar de buren op nr. xx" naast de deurbel plakken helpt Johnny...... ;)

Gr, Ben.

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #704 Gepost op: 08 mei 2021, 14:59:36 »
Kan ik wel eens proberen maar dan weet iedereen hier is niemand thuis  ::)
Groetjes
Johnny