Grappig bij DHL kan je inderdaad op het laatste moment in de app nog aangeven dat het toch nog naar een servicepunt moet. Dat je dat bij PostNL niet kan is niet de fout van de ontvanger.
En DHL geeft ook al een positieve prijsprikkel, via een servicepunt is voordeliger dan huisadres. (mits vooraf aangegeven natuurlijk)Stuk beter dan de negatieve prijsprikkel waar die Van den Broecke over raaskalt.
Ik las net een bericht waarvan ik dacht ; " weet deze mafketel wel waar hij het over heeft "https://www.transportlogistiek.nl/logistiek/2025/02/boete-voor-mensen-die-niet-thuis-zijn-bij-bezorgen-pakketje/#:~:text=Pieter%20Van%20den%20Broecke%20van,de%20pakketbezorging%20blijft%20immers%20toenemen.%E2%80%9D
Nog een keer; als mensen die weten dat ze (mogelijk) niet thuis zijn hun pakketten gewoon op een afhaalpunt laten bezorgen zou dat zeker donders veel schelen. Praat maar eens met een van je lokale bezorgers en vraag hoe vaak ze voor een dichte deur komen