Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 18:05:03
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
Vandaag om 17:44:26
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
Vandaag om 17:41:08
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 17:29:44
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:17:41
Kent iemand een geschikte striptang door serie1200
Vandaag om 17:15:51
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 17:09:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
Vandaag om 16:56:00
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:42:37
Hulp bij update Mobile Station 2 door Prutsert
Vandaag om 16:37:26
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 16:28:52
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 16:00:01
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
Vandaag om 15:57:39
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Ronald Halma
Vandaag om 15:41:19
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 15:40:38
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Rick
Vandaag om 15:25:08
Plan E - 2023 oplage door sneek
Vandaag om 14:49:47
Artikelnummers ADE Gr53 rijtuigen TP III. door Ronald69
Vandaag om 14:47:16
Roco 290 digtaliseren door Tijdperk||
Vandaag om 14:13:56
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Ronald69
Vandaag om 14:08:16
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door 741230
Vandaag om 13:24:02
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 13:00:09
Spoorwegmus. vroeger met modellok 1300 serie. door Peter Kleton
Vandaag om 12:58:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 12:23:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:57:53
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Sporlijn Úje
Vandaag om 10:31:35
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:30:30
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
Vandaag om 10:09:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 08:09:45
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
14 June 2025, 22:45:22

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 336320 keer)

Forever Rocofan

• Offline Offline
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2100 Gepost op: 28 February 2025, 15:46:59 »
@Rick en Modelspoor,

Dat is precies wat ik bedoel. Het is een grote bende bij de pakketdiensten, maar de mensen die iets bestellen zouden een boete moeten krijgen als ze niet thuis zijn ? Belachelijk idee van die van den Broecke. Mensen die zulke gestoorde ideeën uitspreken moeten gewoon naar een eiland ver weg gebracht worden  ;D

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Eric B

• Offline Offline
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
« Reactie #2101 Gepost op: 28 February 2025, 16:19:04 »
Citaat
Grappig bij DHL kan je inderdaad op het laatste moment in de app nog aangeven dat het toch nog naar een servicepunt moet. Dat je dat bij PostNL niet kan is niet de fout van de ontvanger.
En DHL geeft ook al een positieve prijsprikkel, via een servicepunt is voordeliger dan huisadres. (mits vooraf aangegeven natuurlijk)
Stuk beter dan de negatieve prijsprikkel waar die Van den Broecke over raaskalt.

« Laatst bewerkt op: 28 February 2025, 16:21:28 door Eric B »
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Dave.......

• Offline Offline
« Reactie #2102 Gepost op: 28 February 2025, 17:50:50 »
DHL komt.
Belt niet aan.
Zet pakket voor de poort.
Zat voor een behoorlijk bedrag in.

Gelukkig wonen we wat afgelegen  :D

Wat een kansloos bedrijf ook….

Oja er moest voor het pakket getekend worden
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Quinzeedied

• Offline Offline
« Reactie #2103 Gepost op: 28 February 2025, 18:18:03 »
En DHL geeft ook al een positieve prijsprikkel, via een servicepunt is voordeliger dan huisadres. (mits vooraf aangegeven natuurlijk)
Stuk beter dan de negatieve prijsprikkel waar die Van den Broecke over raaskalt.

Dat doet PostNL ook

In tegenstelling tot wat daarvoor beweerd wordt kan je bij de PostNL app ook best vaak de bezorging aanpassen. Dat kan dan vaak tot de ochtend van bezorging. Net als bij DHL, want ik heb vaak genoeg bij DHL (blijkbaar) te laat aangepast en dan werd het toch gewoon thuis bezorgd.
Bij PostNL kun je ook een servicepunt als standaard bezoegvoorkeur instellen, maar dat werkt in de praktijk niet altijd goed.
« Laatst bewerkt op: 28 February 2025, 18:59:33 door Quinzeedied »

Michiel 80

• Offline Offline
« Reactie #2104 Gepost op: 10 March 2025, 13:44:04 »
Nou.... Ik heb ook een ervaring, helaas niet positief.

Tegenwoordig doe ik bijna alles met DHL, aangezien het Post NL-punt hier in de buurt dicht is en mijn postcode tegenwoordig is toegewezen aan een punt 7 km verderop. Dus als ik een keer onverhoopt niet thuis ben, is dat een behoorlijk stukje fietsen.

Maar nu ging het fout met DHL. Donderdag pakket laten verzenden bij MTE vandaan. Vrijdag leveringsupdate via de app. Aangezien er kans bestond dat ik niet thuis zou zijn, gekozen voor 'levering bij DHL-punt' op 8 maart. En dat DHL punt zit hier 2 km vandaan.

Wat gebeurde, gebeurde er, maar zaterdag geen updates tot 15.30 uur. En vervolgens om 16.07 "we hebben u gemist". Het DHL-punt sluit om 16.00..... Moeten ze toch weten?

Maar het wordt gekker: vanmorgen bericht gehad dat mijn pakketje bezorgd is bij een DHL-punt, 17km verderop!! Almere is groot....
Dat ze het niet bij mijn DHL-punt konden afleveren is logisch, want dat is op maandag dicht. Zouden ze toch ook moeten weten.....?

Dus de chat gestart met Tracy en vervolgens een medewerker. Allemaal vervelend, maar niets aan te doen.
"Hij is dus verplicht te stoppen bij het ander servicepunt dat op zijn route ligt." maar hoezo zit mijn pakket dan in die route??? Kon ze niet uitleggen.
Het kan ook niet opnieuw worden opgenomen in het systeem om opnieuw te laten verzenden. Er kan dus blijkbaar geen nieuw label op....

Heb het maar logistieke onkunde genoemd, weet er geen beter woord voor.
Ik zal nog eens mijn bezorging wijzigigen om DHL kilometers te laten besparen.

Mocht er enige frustratie in mijn bericht doorklinken, dan zou dat best kunnen  :angel:

Groet,

Michiel

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #2105 Gepost op: 10 March 2025, 14:04:35 »
Bijzonder knullig inderdaad....

Om het positief af te sluiten: Gelukkig rekent de stichting "Gun Wim zijn biefstuk" geen 17,50 porto- en verpakkingskosten  :angel:
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #2106 Gepost op: 10 March 2025, 14:05:05 »
Ik las net een bericht waarvan ik dacht ; " weet deze mafketel wel waar hij het over heeft "

https://www.transportlogistiek.nl/logistiek/2025/02/boete-voor-mensen-die-niet-thuis-zijn-bij-bezorgen-pakketje/#:~:text=Pieter%20Van%20den%20Broecke%20van,de%20pakketbezorging%20blijft%20immers%20toenemen.%E2%80%9D

Nog een keer; als mensen die weten dat ze (mogelijk) niet thuis zijn hun pakketten gewoon op een afhaalpunt laten bezorgen zou dat zeker donders veel schelen. Praat maar eens met een van je lokale bezorgers en vraag hoe vaak ze voor een dichte deur komen  ;)

Montanbahn

• Offline Offline
  • Steel is king!
« Reactie #2107 Gepost op: 10 March 2025, 14:10:18 »
Ook dat gaat fout (en eigenlijk wel weer goed).

Afgelopen week bestelling via GLS laten afleveren bij een pakketautomaat in het dorp. Pakket automaat defect. Dan raad je vast wat er met het pakket gebeurd  ??? Niet dus, Toevallig thuis belt er iemand aan. Pakketbezorger van GLS met de mededeling: Ik probeer het gewoon. Automaat stuk en retour sturen is ook zo weer wat.

Kan alleen maar zeggen dat in dit geval alles op zijn plaats viel  (y)
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #2108 Gepost op: 10 March 2025, 14:20:23 »
Nog een keer; als mensen die weten dat ze (mogelijk) niet thuis zijn hun pakketten gewoon op een afhaalpunt laten bezorgen zou dat zeker donders veel schelen. Praat maar eens met een van je lokale bezorgers en vraag hoe vaak ze voor een dichte deur komen  ;)

Sterker nog: er ligt hier al een week van een straatgenoot iets die het nog niet is op komen halen. Ook zo iets.

Maar als het even kan laat ik iets bij zo een punt bezorgen. Scheelt zoveel gelazer. Het is niet perfect, maar het scheelt zoveel gelazer....
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #2109 Gepost op: 10 March 2025, 15:58:00 »
DHL flikt het mij telkens weer om het pakket af te geven, zonder dat ik hoef te tekenen.
En dat voor pakketten waarvoor de verzender een handtekening eist.
Eenmaal bij afhaalpunt: 'tekenen heb ik al voor u gedaan'.
De rest aan de deur bezorgd, 'pakketje, alstublieft' - en weg.
Per uitzondering is eenmaal gevraagd naar mijn geboortedatum.
Ik vind dit arrogant gedrag. Schijt aan de klanten, zowel verzender als ontvanger.

DPD verdiende wel sterren toen ze een pakje voor een buur hadden, of ik het wilde aanpakken.
Er was een pakket voor mij bij, dus ik pakte het aan.
In plaats van telkens zelf te gaan kijken wanneer buur er weer is, gooi ik altijd eenmalig een briefje door de deur: 'pakket op nr x'.
Ze mogen het dan op komen halen bij mij.
Ik wilde het briefje in de brievenbus doen en zag daar een wit briefje met rode letters zitten.
Ik zag mijn huisnummer, dus DPD doet nog aan briefjes! Klasse, zo hoort het.
Ik heb al een trein

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #2110 Gepost op: 11 March 2025, 15:14:43 »
PostNL heeft mijn e-mailadres toch?

Bezorgers willen toch zo graag naar een standaard afhaalpunt bezorgen? Standaard gaan al mijn pakketjes naar afhaalpunten, dat heb ik zo ingesteld. Daarbij heb ik mijn e-mailadres opgegeven en kan ik door middel van een mail te weten komen dat er een pakket klaarligt om op te halen.

Iemand stuurt een pakketje naar mijn adres op woensdag 5 maart, twee dagen voor mijn verjaardag. Appje: "Cadeautje verstuurd, geniet ervan". Belt op mijn verjaardag: "gefeliciteerd, is je pakketje er al?". Belt zaterdag 8 maart om 17.25 dat het bij het afhaalpunt is gebracht en had daar een melding van gekregen van PostNL.

Met verzender afgesproken dat ik het op maandag 10 maart af zou halen, en een berichtje doen als ik het had. Zo gezegd, zo gedaan. Pakketje lag sinds zaterdagmiddag al klaar om op te halen.

Een discussie met de medewerker van het afhaalpunt leverde niets op, behalve niet weten. Ik had een berichtje van PostNL verwacht maar niet begrijpen. Misschien dat het bericht van afhalen later zou volgen, zoals wel vaker geschiedde? Weet echt niks, sorry.

Moraal van het verhaal: PostNL en andere bezorgers, doe eens wat goeds, voordat je jezelf op de schouders klopt.
Ik heb al een trein

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #2111 Gepost op: 11 March 2025, 18:32:18 »
Gebruik de app, die werkt prima. Geeft precies aan wanneer het klaar ligt. Vandaag nog gebruikt en opgehaald bij een PostNL punt :)

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #2112 Gepost op: 11 March 2025, 19:09:16 »
Sinds kort een nieuwe foon, had PostNL en DHL apps er nog niet opgezet. Zal ik maar eens doen dan. Dank voor de tip.
« Laatst bewerkt op: 12 March 2025, 21:54:43 door HuubvG »
Ik heb al een trein

arwin

• Offline Offline
« Reactie #2113 Gepost op: 14 March 2025, 19:07:18 »
Postnl heeft het gepresteerd om een op 14 februari 2025 verzonden aangetekend bezwaarschrift op 10 maart 2025 te bezorgen.

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #2114 Gepost op: 14 March 2025, 19:16:43 »
Heb ik 35 jaar geleden ook gehad.... was achter de kast gevallen van het plaatselijke postkantoor  ;D kan er nu hartelijk om lachen maar toen niet ;)