Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

20 jaar BNLS door Simplex
Vandaag om 09:56:09
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 09:49:00
Raadplaatje door Josephes
Vandaag om 09:47:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 08:05:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 07:41:54
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:27:58
wisselaandrijving MTB door henk
Vandaag om 06:34:56
Roco 290 digtaliseren door Lobomotion69
Vandaag om 02:58:55
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 00:26:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
05 July 2025, 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Station Roodeschool door Torikoos
05 July 2025, 20:14:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
05 July 2025, 18:15:32
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 July 2025, 16:57:27
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
05 July 2025, 14:41:08
De Projecten van RetroJack door RetroJack
05 July 2025, 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
05 July 2025, 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
05 July 2025, 10:43:42
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
05 July 2025, 09:37:20
Yet Another Servo Decoder door AP3737
05 July 2025, 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
05 July 2025, 06:34:07

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 337983 keer)

Dave.......

• Offline Offline
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1605 Gepost op: 16 November 2023, 07:17:44 »
Wat een achterlijk systeem  ???
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #1606 Gepost op: 16 November 2023, 07:29:48 »
Mwah

Ik snap het wel. Als er ruimte is voor 50 pakjes dan kan dat op een gegeven moment vol zitten. Bijvoorbeeld omdat er toevallig veel naar toegaan of omdat wij ze lekker 7 dagen laten zitten. Weer contact opnemen met verzender is weer een handeling, en dan moet je wachten op reactie. In de tussentijd moet het weer ergens opgeslagen worden.

Dat je het proces wel zodanig inricht dat de klant weet waar zijn pakketje is en wat hij mag verwachten is natuurlijk wat anders.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #1607 Gepost op: 16 November 2023, 08:17:10 »
Hier een bijzondere ervaring met DPD.

Afgelopen maandag verwachtte wij een pakketje.
Ergens in de middag werd er aangebeld.
Maar het regende hard en we zagen op de Ring deurbel dat de bezorger gelijk weer terug liep naar zijn auto en even later wegreed zonder iets af te leveren.
Wel vlak daarna een melding dat het pakketje afgeleverd was, maar bij de buren. Welke buren was alleen een raadsel.
Klacht ingediend bij DPD en het ook bij de verkoper gemeld.
Dinsdag bleek de track and trace status veranderd te zijn. Zou nog bezorgd worden. Heel apart. En geen bezorger gezien.
Toen we dinsdagmiddag maar eens in de straat app informeerden of er toevallig ergens iets afgeleverd was reageerde een van de buren hier positief op en kwam het gelijk even brengen  (y)

Grootste verrassing kwam woensdagmiddag toen er aangebeld werd en de bezorger van DPD weer voor de deur stond.
Hij kwam zijn excuses aanbieden. Hij had het adres niet goed gelezen en het perrongeluk bij een van de buren afgeleverd. Blijkbaar heeft hij dat huisnummer ingevuld als afleveradres waardoor wij blijkbaar de melding kregen dat het bij de buren was afgeleverd.

Klachtafhandeling bij DPD is blijkbaar wel in orde. We hadden eigenlijk na de standaardmelding dat er na gekeken zou worden niets meer verwacht dat er ook daadwerkelijk een terugkoppeling zou zijn. Zeg maar ervaringen uit het verleden  :'(
Hebben de actie van de chauffeur ook netjes teruggekoppeld (wel zo netjes toch) en snel daarna een bedankje van DPD dat het opgelost was.

Desondanks is het niet altijd kommer en kwel bij de bezorgdiensten.
Gr.
Eric

bask185

• Offline Offline
« Reactie #1608 Gepost op: 16 November 2023, 09:34:50 »
Wat een achterlijk systeem  ???
Ik vind het achterlijk dat er 10 van die diesel bussen per dag door mijn doodlopende straatje moeten. Die elektronische boxen lijken mij ideaal, het enige wat er mis mee is, is dat er te weinig van zijn. Meer ophaalpunten, minder bussen door de straten  (y).
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

MOVisser

• Offline Offline
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
« Reactie #1609 Gepost op: 16 November 2023, 09:40:33 »
BASK
Minder gemakzucht van ons. (y)

Moeten we zelf maar meer de benen uitstrekken en de zaken gaan kopen in de winkels.
(en dan niet met de auto gaan).

Ja dat is nu te laat, die zijn er niet meer. :angel:
Vanwege het gemakzucht van ons... Bestellen dan maar......

En dan vooral heel ver weg. Wij hollanders zijn zunig hè.. (y)

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #1610 Gepost op: 16 November 2023, 10:57:43 »
Ik vind het systeem van de boxen, als het werkt, een super idee. Zeker voor de grootstedelijke gebieden. Heb je al dat gelazer niet met niet thuis zijn, bij buren halen, servicepunten die een chaos zijn of dicht.

Gisteren iets opgehaald bij een DHL servicepunt, wilde direct iets afgeven. DAT deden ze dan niet meer. Moest ik daarvoor naar een ander.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Hans van Kampen

• Offline Offline
« Reactie #1611 Gepost op: 16 November 2023, 13:38:47 »
In juni dit jaar iets overgenomen van een aardige man in Bedum. Het pakje werd  verzonden met DHL naar een pakketautomaat. De automaat ging defect met het pakketje er in. DHL heeft geen grip meer op wat er vanaf dat moment gebeurt. Het  pakketje kon pas bevrijd worden als de automaat weer functioneert.
Na 7 weken, met nihil aan informatie, zelf gesolliciteerd als monteur bij de organisatie die door DHL werd aangewezen als degene die moest repareren.  Toen bleek dat zij ook weer afhankelijk waren want ze hadden het op hun beurt ook weer uitbesteed. Vanaf dat moment is het uiteindelijk toch nog snel goed gekomen. In augustus mijn pakje ontvangen. Voor een dag tot dag verslag van mijn ervaringen kun je mij een PB sturen met e-mailadres. Het is 7 kantjes lang.

MichielB

• Offline Offline
« Reactie #1612 Gepost op: 16 November 2023, 19:05:04 »
Net mijn pakket opgehaald bij de DHL-automaat, ging perfect! Je kon er ook pakketten mee versturen zag ik. Mooi systeem, voorkomt veel heen en weer gerij van busjes en gedoe met buren vermoed ik.

Voor de grootte van mijn woonplaats leek de capaciteit me echter wel beperkt, dus kan me voorstellen dat die soms vol gaat zitten, helemaal zo rond de decembermaand.
Groet!
Michiel.

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #1613 Gepost op: 16 November 2023, 19:06:16 »
Vandaag zouden er drie pakjes voor mij komen, twee van DHL en eentje van PostNL. Ik zou er niet zijn en dus aangegeven dat het naar pakketshops mocht.
Nu zou je denken dat ik naar twee shops moest om aan mijn spulletjes te komen, eentje vab DHL en eentje van PostNL. Niets is minder waar, want bij DHL kon ik bij de twee pakjes NIET hetzelfde afhaalpunt selecteren.
Kennelijk laden ze een beperkte set aan adressen en moet je daar dan uit kiezen. Heb je twee pakjes van twee bedrijven, dan wordt er twee keer zo'n voorgesorteerd lijstje gepresenteerd en als dat niet identiek is, kun je dus mooi naar twee afhaalpunten van DHL...

En dan komen we op het belangrijkste punt: al die bedrijven die met al die busjes door woonwijken crossen is gewoon waanzin. En eigenlijk vanuit milieustandpunt ook niet meer uit te leggen.
Waar ik voor pleit: per 50.000 inwoners één groot pakketjescentrum waar dan DHL, PostNL, DPD, GLS etc. etc. naartoe rijden en in één keer hun busjes leeg maken.
De meeste mensen zijn immers overdag niet thuis. Wordt zo'n pakketjescentrum aan de rand van een plaats (bij een industrieterrein, een woonboulevard of uitvalsweg) gevestigd, dan kan iedereen
daar een of twee keer per week even langs gaan om al zijn pakjes op te halen (of weg te brengen). Scheel enorm in tijd en kilometers. En dus ook in kosten. Verzendkosten kunnen dan naar beneden.
En die busjes dan alleen nog maar laten rijden voor het bezorgen van medicijnen of spullen voor mensen die echt slecht ter been zijn.

Bor

BartvD

• Offline Offline
  • Relax, it is only a hobby.
« Reactie #1614 Gepost op: 16 November 2023, 19:14:43 »
Frustratie of lol?

UPS heeft een hele slechte reputatie in onze regio. Vandaag weer zo'n geval.

Pakketje van Shapeways. Ik ben thuis. Deurbel is Ring camera. Aanbellen wordt gemeld op aparte gong in de gang en op mobieltje (in mijn geval zelfs 2).

Krijg vanochtend bericht van UPS dat pakketjes tussen 13:45 en 17:45 wordt bezorgd. Krijg ergens tegen 12 uur nog een berichtje dat pakketje tussen 17:20 en 19:20 wordt bezorgt.

Spanning stijgt want ben erg nieuwsgierig naar het pakketje (zie draadje over ombouwen Dapol class 08 ). Om 17:03 mailtje van UPS dat pakket niet bezorgd kon worden omdat er niemand was om voor ontvangst te tekenen. Raar..... Toevallig achter de laptop op dat moment. In de minuten daarvoor niets gezien en of gehoord.

Check camera..... Niets te zien. Geen beweging meldingen (ik woon in een heel rustige buurt, dood lopende weg!)

Direct klachtenlijn van UPS gebeld en had om 17:08 een mens aan de lijn (tja soms krijg je een robot tegenwoordig). Met het traceer nummer de klacht ingediend doch persoon kon de chauffeur niet bellen. Had daar geen toegang voor.

Medegedeeld dat ik betaal voor de aflevering aan de deur en niet op een ophaalpunt 11 km verderop. Ook medegedeeld dat ik kan bewijzen dat de chauffeur hier nooit is geweest en geëist dat paketje volgende dag hier netjes bezorgd word. Ook medegedeeld dat ik een klacht indien bij Shapeway over UPS. Zij hebben daar een contract mee en weet als ex hoofd inkoper dat dit soort klachten redelijk zwaar wegen bij de evaluatie als ze voor een nieuw contract gaan tenderen.

Nu contact met de directe e-mail van UPS complaints (gaat wel allemaal in het Engels). Met camera footage bewezen dat de chauffeur liegt. Inmiddels heeft UPS gezegd dat het pakket morgen geleverd gaat worden. Verhaal is dus nog niet afgelopen en heb ze beloofd elke 24 uur een klacht te registreren over hun misperformance.

Kern van het verhaal:
- Ja ik heb e-mails gekregen over de levering en een tijd slot
- Ik was thuis
- Ik kan bewijzen dat de chauffeur liegt

Afwachten wat er nu gebeurd

Afijn, de telefoon persoon
« Laatst bewerkt op: 16 November 2023, 19:18:37 door BartvD »
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #1615 Gepost op: 16 November 2023, 21:42:12 »
Ik zou zeggen:
- morgen alsnog je pakketje
- met een bos bloemen van UPS als excuses voor het ongemak
- ontslag voor de leugenachtige chauffeur

Bor

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #1616 Gepost op: 16 November 2023, 21:46:22 »
En 3x kielhalen! ;D ;)

EddyK

• Offline Offline
« Reactie #1617 Gepost op: 17 November 2023, 03:48:19 »
Die niet thuis meldingen bij UPS lijken wel standaard de laatste 2 jaar, hier ook steeds terwijl er gewoon iemand thuis is.
Zo ook woensdag weer... zat met de laptop voor het raam, toch echt weer niemand gezien, en opeens bericht niemand thuis, pakket kan niet afgeleverd worden. Niets erbij hoe verder trouwens!
Donderdag bekijk ik de track&trace maar weer eens, staat er opeens dat het pakket woensdag afgeleverd is.
Beetje rondgevraagd, ligt ook niet bij de buren in ieder geval, maar waar dan wel.... van UPS heb ik nog niet echt een zinnig antwoord gekregen.
Het blijft gezeur met UPS, iedere keer opnieuw. Zo erg dat ik al niets meer bij een webshop bestel als ze met UPS verzenden, deze webshop zou het echter met DHL versturen stond er....
Eddy

BartvD

• Offline Offline
« Reactie #1618 Gepost op: 17 November 2023, 11:57:46 »
Bewijsvoering met de opname van de Ring deurbel helpt. Kreeg gisteren om 22:15 nog een App dat pakket alsnog vanmiddag  geleverd wordt (we zullen het zien). Ik heb dee Ring deurbel nu een dik jaar en heb al een paar keer een disput mee beslecht. Dame die haar hond in mijn grasvel voor het huis zijn ding liet doen en een keer met een koerier van DPD die achteloos het pakket voor de voordeur had neergegooid (inhoud beschadigd).

Trouwens ook hele goede ervaring met DHL en PostNL die niet te beroerd zijn om pakketten achter het huis in de tuinkamer te plaatsen als we niet tuis zijn.
Bart

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

BartvD

• Offline Offline
« Reactie #1619 Gepost op: 17 November 2023, 17:15:50 »
Allé, 16:35 stond een vreselijk chagrijnige koerier van UPS voor de deur met het pakketje....

Gisteren moest er zogenaamd getekend worden voor het pakje zodat hij het niet achter kon laten. Vandaag hoefde er helemaal niet getekend te worden. Gebruikte dat gewoon als smoes om hier niet langs te hoeven rijden.

Afijn, ervaring rijker en het pakketje:

Dat zat er in:

Bart