Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 11:03:46
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 10:50:56
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:39:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door roco
Vandaag om 10:38:10
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 10:25:54
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 10:19:14
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door Jelmer
Vandaag om 09:54:23
Station Roodeschool door Montanbahn
Vandaag om 09:53:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 09:53:06
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:45:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Rosbender
Vandaag om 08:58:17
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door spoorijzer
Vandaag om 08:51:15
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 08:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:10:49
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Bahn-AG
15 July 2025, 23:19:44
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
15 July 2025, 23:16:36
Sikje 225 door Huup
15 July 2025, 23:04:23
Spoor- en tramweg parafernalia door MathynK
15 July 2025, 22:37:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
15 July 2025, 21:09:01
Spoor 1 nem of finescale door mitchell2000
15 July 2025, 20:55:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
15 July 2025, 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 July 2025, 20:50:24
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
15 July 2025, 20:14:32
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door spoorijzer
15 July 2025, 19:25:40
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eucalypta
15 July 2025, 19:25:03
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
15 July 2025, 18:00:32
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
15 July 2025, 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
15 July 2025, 15:42:48
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
15 July 2025, 15:24:52

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 338740 keer)

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1590 Gepost op: 08 November 2023, 21:05:13 »
Ik bedoel; als je bang bent dat de bezorger het pakketje weer meeneemt omdat jij niet aan zijn chanteer-actie wilt meewerken zou ik al mijn pakketjes op een bezorgpunt laten brengen en ze daar zelf ophalen. Of begrijp ik je nu niet goed?

Wat de rest dan doet zal jou een biet zijn toch? Al staat de hele hal vol; hun probleem, niet het jouwe  8)

Ben

• Offline Offline
« Reactie #1591 Gepost op: 08 November 2023, 21:09:55 »
Ik geloof helemaal niets van dat chantage verhaal van Huub, raar.....? ;D

Ronald Halma

• Online Online
« Reactie #1592 Gepost op: 08 November 2023, 22:02:04 »
 ;D ;)

MOVisser

• Offline Offline
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
« Reactie #1593 Gepost op: 08 November 2023, 22:11:56 »
Als het om chantage gaat:
Mijn pakket werd echt niet op het adres afgegeven als er niet eerst nog een fooi voor de bezorger werd "gedoneerd".

Dat speelde zich wel af in Argentinië een paar jaar geleden.......
Een buitenlands pakket moest wel heel iets bijzonders zijn.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...

bask185

• Offline Offline
« Reactie #1594 Gepost op: 08 November 2023, 23:20:37 »
Omtrent dat Sint Maarten probleem... Ik zat zelf te denken aan een soort snicker dispenser die snickers uit je brievenbus kan douwen  ;D Dat wil ik al maken sinds dat ik mijn huis heb...
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #1595 Gepost op: 09 November 2023, 00:15:55 »
Ik geloof helemaal niets van dat chantage verhaal van Huub, raar.....? ;D
Vreemd wel, maar misschien als ik je had gekend dat ik het snapte.
Ik heb al een trein

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #1596 Gepost op: 09 November 2023, 00:28:16 »
Ik bedoel; als je bang bent dat de bezorger het pakketje weer meeneemt omdat jij niet aan zijn chanteer-actie wilt meewerken zou ik al mijn pakketjes op een bezorgpunt laten brengen en ze daar zelf ophalen. Of begrijp ik je nu niet goed?

Wat de rest dan doet zal jou een biet zijn toch? Al staat de hele hal vol; hun probleem, niet het jouwe  8)
Ik geloof dat we elkaar niet begrijpen, maar dat hoeft ook niet. Ik wilde alleen maar even spuien en dat lucht op.

Achteraf begrijp ik wel de verwarring bij de bezorger. Buren vullen buiten mijn weten om mijn adres in als afleveradres. De eerste keer hoorde ik het van de bezorger, nu ondervond ik het weer aan de deur (of je het gelooft of niet). Vandaar de opmerking dat dat niet kon, één pakje (mijn eigen pakje) wel aanpakken en het andere niet, dat gaf error. Als buren eerst overlegd hadden of ze mij als 2de adres mochten opgeven, had ik er anders mee om kunnen gaan.
Ik heb al een trein

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #1597 Gepost op: 09 November 2023, 08:50:27 »
Je hebt daadwerkelijk ook jouw adres op de pakketten gezien met naam van de buren? Dan is het 1) of nooit bij je geleverd en de inhoud voor jou of 2) de inhoud voor jou want de bestemming is jouw adres.

Dan hopen dat er iets bruikbaars in de pakketten zit....  :angel:
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Ben

• Offline Offline
« Reactie #1598 Gepost op: 09 November 2023, 09:14:29 »

Buren vullen buiten mijn weten om mijn adres in als afleveradres.

Maak het nou niet gekker Huub, kom op kerel. ;D ;D

Je zei eerder dat buren een briefje in de bus krijgen dat hun pakket bij jou ligt, ik citeer je eigen woorden. Dat kan toch helemaal niet als diezelfde buren jouw adres als afleveradres gebruiken?
En nu zeg je dat de bezorger je vraagt een pakketje voor de overburen aan te nemen. Hoe kan die bezorger weten dat het voor de overburen is als jou afleveradres op dat pakketje staat?

Gr, Ben.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1599 Gepost op: 09 November 2023, 09:24:33 »
Misschien dat in die tijd dat briefje in de bus is afgeschaft, zou zomaar kunnen.
Bij een pakketje dat voor de buren bestemd is zal hun eigen adres en naam ook vermeld staan, anders is het zoals Arjan zegt inderdaad voor jou.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Ronald Halma

• Online Online
« Reactie #1600 Gepost op: 09 November 2023, 09:43:08 »
Maak het nou niet gekker Huub, kom op kerel. ;D ;D

Wacht effe, ik pak even een fles coke en een zak chips  ;D ;)

Ik geloof dat we elkaar niet begrijpen, maar dat hoeft ook niet. Ik wilde alleen maar even spuien en dat lucht op.

Idd, maar spui dan op een voor iedereen begrijpelijke manier  ;D ;)

Dave.......

• Offline Offline
« Reactie #1601 Gepost op: 09 November 2023, 10:34:44 »
Je kan aangeven waar je een pakket bezorgd wilt hebben wanneer je niet thuis bent, bijvoorbeeld in de tuin op een onopvallende plek of bij de buren.

Dus het klopt zeker wel wat hij schrijft.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #1602 Gepost op: 09 November 2023, 17:38:29 »
Idd, maar spui dan op een voor iedereen begrijpelijke manier  ;D ;)
Ja, daar kan ik me wel in vinden.
Nog eens even het hele waargebeurde verhaal vertellen, maar dan in Jip en Janneke taal oftewel in hapklare brokjes.  :)

Eerst even over het geval van een tijdje geleden, toen de bezorger bij mij aanbelde (ik had zelf niets besteld toen).
"Alstublieft, een pakketje", sprak de bezorger. Ik pak het verbaasd aan en de bezorger is alweer halverwege de straat.
Ik bekijk het pakketje, daar staat het adres van buren op.
Ik begrijp dat de buren niet thuis zijn, en dat bezorger probeert bij buren (bij mij dus) het pakket kwijt te kunnen.
Maar dan had die kunnen vragen of ik het wilde aannemen.
Hij had zich ook kunnen vergissen in het huisnummer, dus ik ging met het pakketje naar de bezorger toe.
Ik zie dat dit pakket niet voor mij was, misschien een vergissing?
Nu komt het, let op: de bezorger vertelde me dat de buren mijn adres hebben ingevuld als tweede afleveradres.
Dus als ze niet thuis zijn, dat de bezorger dan bij dat (mijn) tweede adres kunnen afleveren.
Ik wist er dus niets van dat de buren dat hadden gedaan, vandaar dat ik vreemd opkeek.
Nu wordt het nog leuker, want de bezorger mocht nu aanvinken dat het pakje afgeleverd was.
Buren krijgen een melding dat het pakje bezorgd is.
Er wordt niet vermeld waar het pakje bezorgd is.
Ik heb het pakje zelf naar die buren gebracht.
Ik heb er niks van gezegd dat ze mijn adres zomaar ingevuld hadden, zonder overleg.

Dan komt er een tijdje dat ik heel vaak gestoord word door bezorgers, en veel te vaak door de straat loop te sjouwen, dat werd me te gek.
Dus heb ik een sticker geplakt.
Wij nemen geen pakketten voor buren aan
De sticker zit er een paar weken op en sindsdien is de rust hier weergekeerd.

En nu het gevalletje van gisteren.
Ik had een pakje besteld en verwachtte DHL aan de deur.
Het eerste dat de bezorger vroeg:
"Wilt u een pakketje aan nemen voor de overburen?" Dit zijn weer andere buren dan de hiervoor genoemde.
Ik zeg: "nee, dat wil ik niet, kijk maar naar de sticker, maar als het goed is heeft u wel een pakje voor mij, dat pak ik wel aan".
Vervolgens is de bezorger moeilijk aan het doen met z'n telefoon en zegt: "ik kan uw pakje niet afgeven als u niet het andere pakje ook aanneemt".
Mijn reactie, letterlijk zoals ik het zei:
"Wat krijgen we nou, gaat u mij een beetje lopen chanteren? Ik wil nu mijn pakje, kom op zeg".
Vervolgens gaf de bezorger mijn pakket aan mij en ging verder met het andere pakket, waarheen mag Joost weten, niet mijn zorg.

En even later, achteraf dus, concludeer ik dat ook die buren hoogstwaarschijnlijk mijn adres opgegeven hebben als tweede afleveradres.
Die conclusie trek ik omdat zijn telefoon begon te sputteren toen hij een van de twee pakjes niet op mijn adres kon afvinken.
Ook die buren zouden dat dan zonder mijn medeweten ingevuld hebben.

Nu zou ik graag deze buren willen gaan vragen of ze mijn adres willen verwijderen, maar dan moet het weer van mijn kant komen, dus ik ga er niet achteraan.

En dan nu nog even dit verduidelijken:
Citaat
Buren vullen buiten mijn weten om mijn adres in als afleveradres.

Dat was een korte herhaling van wat ik eerder uitgebreid had verteld, het moest zijn:

Citaat
Buren vullen buiten mijn weten om mijn adres in als tweede afleveradres.

Dit was inderdaad verwarrend, natuurlijk staat mijn adres niet op een pakje van de buren.
De bezorger heeft in zijn systeem mijn adres staan (tegen mijn zin dus), daar gaat hij dus naartoe als 1ste geadresseerden niet thuis zijn.

Ben, het verhaal van een briefje in de bus is sowieso al lang geleden en nee, mijn adres staat niet op pakjes voor anderen.

Verder maakt de een er een nog gekker verhaal van dan de ander, inderdaad vermakelijk, maar voor mij komt de olifant met de grote snuit en die blies het hele verhaaltje uit.  :P
Ik heb al een trein

Syb030

• Offline Offline
  • Ik ben ook: Sybs_modellen op insta!
« Reactie #1603 Gepost op: 15 November 2023, 21:44:24 »
Ik kwam vandaag achter een vreemd hiaat in de procedures van DHL. Ik heb niet alle voorgaande posts gelezen, dus het zou kunnen dubbelen met wat de gemeenschap hier al weet. Zo niet, is dit een zinnige toevoeging.

DHL introduceert op steeds meer plekken pakket-automaten. Makkelijk, kun je altijd je pakje ophalen zonder al teveel tussenkomst van winkelpersoneel. Die hebben namelijk een andere werkgever dan DHL, en ondertussen wel een dagtaak aan de afhandeling van alle poststukjes.

Ik verwachtte deze week een pakje dat door de afzender naar zo'n afhaalmuur was gestuurd.

In plaats daarvan kreeg ik vandaag een verbouwereerd berichtje van de afzender: "Pakketje is geweigerd en teruggestuurd naar mij. Snap er niks van."

Navraag bij DHL leert dat dit standaard is voor marktplaatspakjes. Als de aangewezen pakkettenautomaat vol zit moet het pakje linea recta retour afzender. (wisten jullie dat?). De geadresseerde hoort ondertussen niks en ziet op de track-en-trace site van dhl alleen de melding dat het pakketje klaar is om te worden afgeleverd op het afleveradres.

In dit geval kon ik dankzij de vlotte terugkoppeling van de afzender contact leggen met DHL en de uitleg krijgen die het geheel verklaart. Als opdrachtgever van de verzending krijg ik verzendkosten terug.

De afzender stuurt het pakje nogmaals op, en ik betaal daar dan weer de verzendkosten voor.

Maar ik laat het nu maar op mijn huisadres bezorgen. Of bij een dhl punt waar altijd personeel klaarstaat om het op te vangen. Totdat het probleem met die gele pakket-automaten is opgelost!

Als DHL meeleest zou ik zeggen: doe in dit soort gevallen een melding als deze:

"U verwacht een pakket maar dat paste niet meer in de pakkettenautomaat. Sorry! Wat zullen we nu doen?
a. stuur naar een ander pakketpunt, namelijk:
b. stuur naar huisadres ontvanger (evt tegen bijbetaling)
c. stuur maar terug naar afzender."

Dank u.

Fijne avond!
----------------------------------------------
:-) Pas op. Er kan nog een trein komen. :-)
----------------------------------------------

MichielB

• Offline Offline
« Reactie #1604 Gepost op: 15 November 2023, 23:02:13 »
Heb toevallig net iets laten omleiden naar de nieuwe DHL-paketten automaat in Houten. Morgen af te halen, ben benieuwd...
Groet!
Michiel.