Natuurlijk kunnen we de wisseldecoders vervangen door de verbeterde ADS8-sx waarbij resetten niet meer nodig is. Kosten £160 plus p&p& brexitkosten.
.... en het lost niet het probleem op van de vele door deelnemers veroorzaakte kortsluitingen.
Rood en groen... Mag het ook anders qua kleurstelling?
- die woont dichterbij -
Toevallig heb ik ook iets bedacht, maar ik weet nog niet goed hoe het te realiseren. Als we achter de frog op beide sporen een stuk rail isoleren, dan kunnen we de voeding voor dat stukje rail in principe schakelen. Als het wissel op rechtdoor staat, dan krijgt dat stukje rail op het afbuigende spoor geen prik en kan een trein niet het wissel oprijden. Indien het wissel op afbuigend staat dan krijgt het stukje rail op het rechte spoor geen voeding. Op die manier kun je voorkomen dat het wissel vanaf die kant foutief opgereden wordt. Vanaf de "teen"-kant kun je het wissel wel gewoon oprijden.Ik heb gezien dat er op de FY tien wissels zijn die hiervoor in aanmerking komen.Ik zou daar wel eens een proefje mee willen doen om te kijken wat er gebeurt.Leen.
Zeker gezien het feit dat sommige locs 10! seconden door kunnen op dergelijke condensatoren.
Dit is mogelijk te makkelijk gedacht Leen.Het tempo waarmee af en toe wordt gereden is hoog.Daarbij wordt er in steeds meer locs een condensator geplaatst om spanningsloze stukken te overbruggen.Beide kunnen ervoor zorgen dat de op het oog simpele oplossing toch nog heel lastig gaat worden. Zeker gezien het feit dat sommige locs 10! seconden door kunnen op dergelijke condensatoren.
Die condensatoren zijn zo leeg, als je de beide spoorstaven met elkaar kortsluit,