Als je de hele baan wil beveiligen, dan moeten we volledig gaan automatiseren en kunnen we op een rijdag met zijn allen gewoon naar de kroeg, terwijl de treinen rijden. Leen.
.........Het voorstel is nu om vanaf de BMB bak waarop een trein gedetecteerd wordt de beide BB'n achter de trein (=60 cm) af te schakelen. Hiervoor moeten voor beide sporen iso-lassen geplaatst worden tussen BMB-bak en de aangekoppelde BB'en aan weerszijden..........
De essentie van het verschil tussen mijn oorspronkelijke plan met de blackbox vrij schakelen versus enkel de module lengte met een timer is dat die laatste minder bescherming biedt. Je kunt pas schakelen als de hele trein weg is. En dan kun je alleen op tijd interval weer inschakelen. Mijn laatste idee met een dubbele relais die eerst de blackbox uitschakelt en dan pas de 120 module geeft extra bescherming. Ook in een geval van file van treinen.
De EMV faciliteert de bouw van modules volgens het BNLS-concept.
Hoeveel kost mij dan de hoed naast het EMV-lidmaatschap?
Wordt dat ook door de EMV gefaciliteerd of moet ik dat met mijn twee linkerhanden zelf in elkaar worstelen?
Ik wil met mijn module deelnemen aan de eigen EMV-modulebaan. Wat geeft mij dat voor mogelijkheden? Worden er op de club rijdagen georganiseerd, gaan we met de baan naar exposities als Eurospoor? Ben ik dan verplicht om altijd mee te gaan?
Fout Jake Fout!!