Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 15:10:25
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Joz
Vandaag om 15:07:21
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 15:04:24
Duits transport, waar in NL? door grossraumwagen
Vandaag om 15:01:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 14:54:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 14:43:29
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:27:14
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Eelco Storm
Vandaag om 13:53:58
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:52:30
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 13:48:22
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 13:29:15
VAM containerwagens spoor-0 door cor_b
Vandaag om 13:01:51
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 12:46:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:38:20
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:32:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 11:25:14
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
Vandaag om 11:04:50
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 10:53:54
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Modelbouwerke
Vandaag om 10:30:32
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ad Cleijsen
Vandaag om 10:12:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:56:12
Overstap naar HTM door gdh
Vandaag om 09:46:50
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 09:21:14
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 08:36:16
Mijn geweatherde modellen door DJV
Vandaag om 01:30:22
  

Auteur Topic: Laag-Baarlo  (gelezen 60621 keer)

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #120 Gepost op: 12 May 2023, 23:20:18 »
2-sporige paradebaan


De radius van het hart van het baanlichaam betreft deels 750 en deels 1500 millimeter en de hart op hart afstand van de sporen betreft 50 millimeter.

Met betrekking tot de op het baanlichaam bevindende sporen zijn de volgende radiussen van toepassing:
•   spoor 1 = deels 725 en deels 1475 millimeter
•   spoor 2 = deels 775 en deels 1525 millimeter
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #121 Gepost op: 04 August 2023, 19:19:33 »
Ten behoeve van de 2-sporige paradebaan zijn de volgende handelingen verricht.


•   oppervlakken van houten stroken geëgaliseerd

•   oppervlakken van houten stroken geschilderd

•   hartlijnen van sporen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen in houten stroken gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op maat gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op houten stroken aangebracht




















H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

San-Markos

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #122 Gepost op: 01 September 2023, 11:57:26 »
Dit project wordt steeds indrukwekkender!  (y)
Groet,

Mark

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #123 Gepost op: 02 September 2023, 00:43:33 »
@ Mark
Bedankt voor jouw reactie. :)
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #124 Gepost op: 08 September 2023, 21:09:41 »
Ten behoeve van de 2-sporige paradebaan zijn de volgende handelingen verricht.


•   sporen op maakt gemaakt

•   sporen op kurkstroken aangebracht

•   sporen geïsoleerd

•   sporen bedraad

•   wisselaandrijvingen bedraad


Tevens zijn ten aanzien van het onzichtbare traject de volgende handelingen verricht.

•   vangrails voor treinen op maat gemaakt

•   vangrails voor treinen aan houten stroken bevestigd

























H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5074
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #125 Gepost op: 08 September 2023, 23:59:31 »
Peco 83 streamline...?
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Overet

  • Offline Offline
  • Berichten: 880
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #126 Gepost op: 09 September 2023, 08:59:32 »
100.

Tom
Plannen voor baan tijdperk III naar DB-voorbeeld. Roco Multi-maus/Maus2/MausR3, Z21, Mardec, Koploper of Rocrail?

Overet

  • Offline Offline
  • Berichten: 880
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #127 Gepost op: 09 September 2023, 09:01:24 »
Ik ben benieuwd waarom er voor deze baan met best veel verborgen gedeelten gekozen is voor analoge besturing.

Tom
Plannen voor baan tijdperk III naar DB-voorbeeld. Roco Multi-maus/Maus2/MausR3, Z21, Mardec, Koploper of Rocrail?

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #128 Gepost op: 15 September 2023, 21:40:11 »
@ Vincent
Ik zie dat Tom jouw vraag al heeft beantwoord. Het toegepaste railmateriaal betreft inderdaad Peco Streamline Code 100.


@ Tom
Er is gekozen voor analoge besturing, omdat dit systeem al voorhanden was. Bovendien voldoet analoge besturing nog steeds aan mijn wensen, want ook met dit systeem kunnen de al dan niet onzichtbare sporen voldoende beveiligd worden en de treinen kunnen naar wens aangestuurd worden. Analoge besturing heeft weliswaar haar beperkingen, maar met dit systeem zijn geen aanpassingen aan het bestaande rijdend materieel benodigd.
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #129 Gepost op: 22 September 2023, 20:42:46 »
6-sporige reizigersstation + goederenstation


De radius van het hart van het emplacement betreft grotendeels 2400 millimeter en de hart op hart afstand van de sporen betreft 50 millimeter.
De hart op hart afstand van de sporen langs het eilandperron betreft grotendeels 225 millimeter.

Met betrekking tot de op het emplacement bevindende sporen zijn de volgende radiussen van toepassing:
•   spoor 1 = grotendeels 2175 millimeter
•   spoor 2 = grotendeels 2225 millimeter
•   spoor 3 = grotendeels 2450 millimeter
•   spoor 4 = grotendeels 2500 millimeter
•   spoor 5 = grotendeels 2550 millimeter
•   spoor 6 = grotendeels 2600 millimeter
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #130 Gepost op: 27 October 2023, 19:28:17 »
Ten behoeve van het 6-sporige reizigersstation + goederenstation zijn de volgende handelingen verricht.


•   oppervlakken van houten stroken geëgaliseerd

•   oppervlakken van houten stroken geschilderd

•   hartlijnen van sporen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen in houten stroken gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op maat gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op houten stroken aangebracht












H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

aad52

  • Offline Offline
  • Berichten: 447
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #131 Gepost op: 30 October 2023, 13:03:01 »
Netjes! Er is vooruitgang.

M.vr.groet,

Aad

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26375
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #132 Gepost op: 30 October 2023, 14:20:16 »
WOW, imponerende foto's  (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #133 Gepost op: 03 November 2023, 22:10:07 »
@ Aad + Wim
Bedankt voor jullie complimenten. :)
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #134 Gepost op: 24 November 2023, 20:53:06 »
Ten behoeve van het 6-sporige reizigersstation + goederenstation zijn de volgende handelingen verricht.


•   sporen op maat gemaakt

•   sporen op kurkstroken aangebracht

•   sporen geïsoleerd

•   sporen bedraad

•   wisselaandrijvingen bedraad




















H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480