Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 12:14:59
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Daan!
Vandaag om 12:08:21
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 12:02:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Montanbahn
Vandaag om 11:57:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ceuleer
Vandaag om 11:56:44
Anleitung en Ersatzteilliste van Trix V 120 001 (artnr. 22511) door Hasenwald
Vandaag om 11:55:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 11:52:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Rudolf Stammis
Vandaag om 11:41:15
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door RobbertJan
Vandaag om 11:17:46
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Montanbahn
Vandaag om 11:03:55
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door RetroJack
Vandaag om 10:36:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 10:28:01
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door bask185
Vandaag om 10:25:29
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Montanbahn
Vandaag om 10:20:10
verlichting inbouwen voor beginners door bask185
Vandaag om 10:18:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 10:12:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:12:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 08:43:37
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door VAM65
Vandaag om 08:36:16
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door AartvN
Vandaag om 07:48:51
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
23 October 2025, 22:57:52
Artitec 6300 door ModelWessel
23 October 2025, 22:11:28
roco kraan 40108 adres wijzigen door jerrytrein
23 October 2025, 21:53:06
Raadplaatje door Hatsune Miku
23 October 2025, 21:28:22
Configureren van YD8116 via web browser door reinderlf
23 October 2025, 21:16:42
Fleischmania Nostalgia door RetroJack
23 October 2025, 20:41:52
marklin 3756 verlichting door bellejt
23 October 2025, 19:30:49
Digitaliseren Trix V 120 door Overet
23 October 2025, 18:57:15
Omgeving Frankfurt am Main door reMARKable
23 October 2025, 18:37:50
Da's Daz 2 door spoorijzer
23 October 2025, 15:25:16
  

Auteur Topic: Laag-Baarlo  (gelezen 60531 keer)

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #120 Gepost op: 12 May 2023, 23:20:18 »
2-sporige paradebaan


De radius van het hart van het baanlichaam betreft deels 750 en deels 1500 millimeter en de hart op hart afstand van de sporen betreft 50 millimeter.

Met betrekking tot de op het baanlichaam bevindende sporen zijn de volgende radiussen van toepassing:
•   spoor 1 = deels 725 en deels 1475 millimeter
•   spoor 2 = deels 775 en deels 1525 millimeter
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #121 Gepost op: 04 August 2023, 19:19:33 »
Ten behoeve van de 2-sporige paradebaan zijn de volgende handelingen verricht.


•   oppervlakken van houten stroken geëgaliseerd

•   oppervlakken van houten stroken geschilderd

•   hartlijnen van sporen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen in houten stroken gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op maat gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op houten stroken aangebracht




















H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

San-Markos

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #122 Gepost op: 01 September 2023, 11:57:26 »
Dit project wordt steeds indrukwekkender!  (y)
Groet,

Mark

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #123 Gepost op: 02 September 2023, 00:43:33 »
@ Mark
Bedankt voor jouw reactie. :)
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #124 Gepost op: 08 September 2023, 21:09:41 »
Ten behoeve van de 2-sporige paradebaan zijn de volgende handelingen verricht.


•   sporen op maakt gemaakt

•   sporen op kurkstroken aangebracht

•   sporen geïsoleerd

•   sporen bedraad

•   wisselaandrijvingen bedraad


Tevens zijn ten aanzien van het onzichtbare traject de volgende handelingen verricht.

•   vangrails voor treinen op maat gemaakt

•   vangrails voor treinen aan houten stroken bevestigd

























H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5072
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #125 Gepost op: 08 September 2023, 23:59:31 »
Peco 83 streamline...?
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Overet

  • Offline Offline
  • Berichten: 879
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #126 Gepost op: 09 September 2023, 08:59:32 »
100.

Tom
Plannen voor baan tijdperk III naar DB-voorbeeld. Roco Multi-maus/Maus2/MausR3, Z21, Mardec, Koploper of Rocrail?

Overet

  • Offline Offline
  • Berichten: 879
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #127 Gepost op: 09 September 2023, 09:01:24 »
Ik ben benieuwd waarom er voor deze baan met best veel verborgen gedeelten gekozen is voor analoge besturing.

Tom
Plannen voor baan tijdperk III naar DB-voorbeeld. Roco Multi-maus/Maus2/MausR3, Z21, Mardec, Koploper of Rocrail?

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #128 Gepost op: 15 September 2023, 21:40:11 »
@ Vincent
Ik zie dat Tom jouw vraag al heeft beantwoord. Het toegepaste railmateriaal betreft inderdaad Peco Streamline Code 100.


@ Tom
Er is gekozen voor analoge besturing, omdat dit systeem al voorhanden was. Bovendien voldoet analoge besturing nog steeds aan mijn wensen, want ook met dit systeem kunnen de al dan niet onzichtbare sporen voldoende beveiligd worden en de treinen kunnen naar wens aangestuurd worden. Analoge besturing heeft weliswaar haar beperkingen, maar met dit systeem zijn geen aanpassingen aan het bestaande rijdend materieel benodigd.
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #129 Gepost op: 22 September 2023, 20:42:46 »
6-sporige reizigersstation + goederenstation


De radius van het hart van het emplacement betreft grotendeels 2400 millimeter en de hart op hart afstand van de sporen betreft 50 millimeter.
De hart op hart afstand van de sporen langs het eilandperron betreft grotendeels 225 millimeter.

Met betrekking tot de op het emplacement bevindende sporen zijn de volgende radiussen van toepassing:
•   spoor 1 = grotendeels 2175 millimeter
•   spoor 2 = grotendeels 2225 millimeter
•   spoor 3 = grotendeels 2450 millimeter
•   spoor 4 = grotendeels 2500 millimeter
•   spoor 5 = grotendeels 2550 millimeter
•   spoor 6 = grotendeels 2600 millimeter
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #130 Gepost op: 27 October 2023, 19:28:17 »
Ten behoeve van het 6-sporige reizigersstation + goederenstation zijn de volgende handelingen verricht.


•   oppervlakken van houten stroken geëgaliseerd

•   oppervlakken van houten stroken geschilderd

•   hartlijnen van sporen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen in houten stroken gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op maat gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op houten stroken aangebracht












H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

aad52

  • Offline Offline
  • Berichten: 446
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #131 Gepost op: 30 October 2023, 13:03:01 »
Netjes! Er is vooruitgang.

M.vr.groet,

Aad

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26369
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #132 Gepost op: 30 October 2023, 14:20:16 »
WOW, imponerende foto's  (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #133 Gepost op: 03 November 2023, 22:10:07 »
@ Aad + Wim
Bedankt voor jullie complimenten. :)
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #134 Gepost op: 24 November 2023, 20:53:06 »
Ten behoeve van het 6-sporige reizigersstation + goederenstation zijn de volgende handelingen verricht.


•   sporen op maat gemaakt

•   sporen op kurkstroken aangebracht

•   sporen geïsoleerd

•   sporen bedraad

•   wisselaandrijvingen bedraad




















H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480