Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Robert vh Prutsert
Vandaag om 23:32:27
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 23:27:35
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Paulus1201
Vandaag om 23:25:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Tedo
Vandaag om 23:06:03
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 23:00:05
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 22:15:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:00:26
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 21:35:43
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
Vandaag om 21:17:54
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
Vandaag om 20:05:15
Welke winkel voert deze merken? door Hennie
Vandaag om 19:55:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
Vandaag om 19:15:46
Modelspoorbaan van Einte door william_2
Vandaag om 19:08:07
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 18:27:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:14:16
Au bord de la Cèze door Chris80
Vandaag om 17:59:51
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:25:36
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 16:23:17
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
Vandaag om 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
Vandaag om 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
Vandaag om 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:10:43
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
  

Auteur Topic: Laag-Baarlo  (gelezen 58935 keer)

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #120 Gepost op: 12 May 2023, 23:20:18 »
2-sporige paradebaan


De radius van het hart van het baanlichaam betreft deels 750 en deels 1500 millimeter en de hart op hart afstand van de sporen betreft 50 millimeter.

Met betrekking tot de op het baanlichaam bevindende sporen zijn de volgende radiussen van toepassing:
•   spoor 1 = deels 725 en deels 1475 millimeter
•   spoor 2 = deels 775 en deels 1525 millimeter
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #121 Gepost op: 04 August 2023, 19:19:33 »
Ten behoeve van de 2-sporige paradebaan zijn de volgende handelingen verricht.


•   oppervlakken van houten stroken geëgaliseerd

•   oppervlakken van houten stroken geschilderd

•   hartlijnen van sporen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen in houten stroken gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op maat gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op houten stroken aangebracht




















H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

San-Markos

  • Offline Offline
  • Berichten: 442
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #122 Gepost op: 01 September 2023, 11:57:26 »
Dit project wordt steeds indrukwekkender!  (y)
Groet,

Mark

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #123 Gepost op: 02 September 2023, 00:43:33 »
@ Mark
Bedankt voor jouw reactie. :)
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #124 Gepost op: 08 September 2023, 21:09:41 »
Ten behoeve van de 2-sporige paradebaan zijn de volgende handelingen verricht.


•   sporen op maakt gemaakt

•   sporen op kurkstroken aangebracht

•   sporen geïsoleerd

•   sporen bedraad

•   wisselaandrijvingen bedraad


Tevens zijn ten aanzien van het onzichtbare traject de volgende handelingen verricht.

•   vangrails voor treinen op maat gemaakt

•   vangrails voor treinen aan houten stroken bevestigd

























H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5019
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #125 Gepost op: 08 September 2023, 23:59:31 »
Peco 83 streamline...?
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Overet

  • Offline Offline
  • Berichten: 868
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #126 Gepost op: 09 September 2023, 08:59:32 »
100.

Tom
Plannen voor baan tijdperk III naar DB-voorbeeld. Roco Multi-maus/Maus2/MausR3, Z21, Mardec, Koploper of Rocrail?

Overet

  • Offline Offline
  • Berichten: 868
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #127 Gepost op: 09 September 2023, 09:01:24 »
Ik ben benieuwd waarom er voor deze baan met best veel verborgen gedeelten gekozen is voor analoge besturing.

Tom
Plannen voor baan tijdperk III naar DB-voorbeeld. Roco Multi-maus/Maus2/MausR3, Z21, Mardec, Koploper of Rocrail?

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #128 Gepost op: 15 September 2023, 21:40:11 »
@ Vincent
Ik zie dat Tom jouw vraag al heeft beantwoord. Het toegepaste railmateriaal betreft inderdaad Peco Streamline Code 100.


@ Tom
Er is gekozen voor analoge besturing, omdat dit systeem al voorhanden was. Bovendien voldoet analoge besturing nog steeds aan mijn wensen, want ook met dit systeem kunnen de al dan niet onzichtbare sporen voldoende beveiligd worden en de treinen kunnen naar wens aangestuurd worden. Analoge besturing heeft weliswaar haar beperkingen, maar met dit systeem zijn geen aanpassingen aan het bestaande rijdend materieel benodigd.
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #129 Gepost op: 22 September 2023, 20:42:46 »
6-sporige reizigersstation + goederenstation


De radius van het hart van het emplacement betreft grotendeels 2400 millimeter en de hart op hart afstand van de sporen betreft 50 millimeter.
De hart op hart afstand van de sporen langs het eilandperron betreft grotendeels 225 millimeter.

Met betrekking tot de op het emplacement bevindende sporen zijn de volgende radiussen van toepassing:
•   spoor 1 = grotendeels 2175 millimeter
•   spoor 2 = grotendeels 2225 millimeter
•   spoor 3 = grotendeels 2450 millimeter
•   spoor 4 = grotendeels 2500 millimeter
•   spoor 5 = grotendeels 2550 millimeter
•   spoor 6 = grotendeels 2600 millimeter
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #130 Gepost op: 27 October 2023, 19:28:17 »
Ten behoeve van het 6-sporige reizigersstation + goederenstation zijn de volgende handelingen verricht.


•   oppervlakken van houten stroken geëgaliseerd

•   oppervlakken van houten stroken geschilderd

•   hartlijnen van sporen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen in houten stroken gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op maat gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op houten stroken aangebracht












H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

aad52

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #131 Gepost op: 30 October 2023, 13:03:01 »
Netjes! Er is vooruitgang.

M.vr.groet,

Aad

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26215
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #132 Gepost op: 30 October 2023, 14:20:16 »
WOW, imponerende foto's  (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #133 Gepost op: 03 November 2023, 22:10:07 »
@ Aad + Wim
Bedankt voor jullie complimenten. :)
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #134 Gepost op: 24 November 2023, 20:53:06 »
Ten behoeve van het 6-sporige reizigersstation + goederenstation zijn de volgende handelingen verricht.


•   sporen op maat gemaakt

•   sporen op kurkstroken aangebracht

•   sporen geïsoleerd

•   sporen bedraad

•   wisselaandrijvingen bedraad




















H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480