Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass
door
Hans GJ
Vandaag
om 11:30:20
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
Vandaag
om 11:28:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:27:15
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 11:03:05
Bauarbeiten im gange
door
Dave.......
Vandaag
om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO
door
Duikeend
Vandaag
om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:42:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
BartvD
Vandaag
om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk)
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024
door
bernhard67
Vandaag
om 08:42:53
De Hondsrugbaan
door
mass am see
Vandaag
om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
J. Moors
Vandaag
om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
WimM
Vandaag
om 00:42:50
Raadplaatje
door
Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet
door
Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0
door
Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen
door
Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan
door
nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt
door
teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1
door
FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking)
door
Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
Omlaag
Auteur
Topic: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV (gelezen 15057 keer)
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8397
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #60 Gepost op:
12 november 2020, 19:36:25 »
Het blad waarover ik spreek is een special van 'Loco Revue'. Het gaat om
dit blad
Maar het ging me eigenlijk om dit baanplan:
Bron:
forum.e-train.fr
De baan is een groter, maar het gaat om het idee. Bij deze baan is de onderbaan niet direct verbonden met de bovenbaan.
Groet,
michel
«
Laatst bewerkt op: 12 november 2020, 19:39:21 door tothebeach
»
Gelogd
La Fabrique
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
BartvD
Offline
Berichten: 1782
Relax, it is only a hobby.
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #61 Gepost op:
12 november 2020, 19:46:48 »
Wat is er mis met ontwerp 4.0 (een stuk of wat posts terug). Misschien een omloop spoor op de kade kan absoluut geen kwaad maar dan ben je er ook. De fidle yard word dan de grotere uitdaging denk ik. Met 3 of 4 sporen in de fidle yard heb je de mogelijkheid om levendig rangeer verkeer te laten zien. Het viaduct moet wel aangekleed zijn maar hoeft geen onderdeel van de trein bewegingen te zijn.
Gelogd
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen
www.flickr.com/photos/bvdoorn
De Fabriek een avontuur in spoor 0;
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0
Bij voorkeur in Schaal 0.
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8397
Re: Modulebaan Werkspoor-Kathedraal en de Demka gieterij, HO tijdperk III/IV
«
Reactie #62 Gepost op:
12 november 2020, 20:15:33 »
Ik haak ook alleen maar in op Koens nieuwe plannen. Mijn voorkeur ligt bij plan 2.0
:
Citaat van: NS264 op 12 april 2020, 23:31:08
De lijnen lopen zo mooi de diepte in, je blik wordt meegetrokken richting de brug.
Groet,
michel
«
Laatst bewerkt op: 12 november 2020, 20:23:00 door tothebeach
»
Gelogd
La Fabrique
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8474
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #63 Gepost op:
12 november 2020, 20:59:42 »
Heren.,
Mijn ontwerpen komen ook voort uit banen wat Michel laat zien
De minimale diepte zou net een R1 bocht kunnen zijn maar wil niet veel dieper gaan bouwen dan dat.
Heb ook nog ff aan dubbeldeks zitten denken maar dan zit je met klimspiralen.
In ontwerp 2.0 (dank dat je hem erbij haalt) had aan het eind nog een kleine loc loods in gedachten of/en een sloperij of iets wat toepasselijk is bij een gieterij.
De brug is idd statisch en opvulling als diorama.
Ik zou naar links toe nog een stukje kunnen verlengen.
De fiddlyard:
In ieder geval 1 zijde, ik zo es moeten kijken hoe het aan twee kanten werkt.
Das een beetje zoals ik nu in het ontwerp sta.
Zit zelf ook nog steeds dichtbij 4.0
Alleen heeft het nog wat fine tuning nodig die ik niet 1,2,3 op papier krijg.
Gr Koen.
«
Laatst bewerkt op: 12 november 2020, 21:23:11 door NS264
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8474
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #64 Gepost op:
19 november 2020, 20:58:55 »
Zo,
Vandaag mijn railplan nog eens kritisch bekeken.
Heb hierbij flink omgedacht en de eisen bijgesteld.
Ik wil er toch wel meer rangeerwerk bij hebben en wat meer vervoersoorten..
Ook wil ik het concept van een strook stedelijke bebouwing meenemen in het plan......
Wacht eens....
Dat lijkt wel een versie van Midland.
Een schoen die goed zit kun je lang mee lopen, zal ook wel in de naam zitten.
Omgedacht zonder alle ideeën te niet te doen, omdat het kan.
Gr Koen.
«
Laatst bewerkt op: 19 november 2020, 21:04:36 door NS264
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
bask185
Offline
Berichten: 4004
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #65 Gepost op:
19 november 2020, 21:15:06 »
Ziet er leuk uit. Er schiet me geen commentaar binnen dus zal het ook wel 'goed' zijn
Bas
Gelogd
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)
Eric B
Offline
Berichten: 6810
NS tijdperk III (a)b/c
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #66 Gepost op:
19 november 2020, 21:27:37 »
IK neem aan dat FY voor Fiddle Yard staat en dat dat de plaats is waar van treinen binnenkomen en ook weer naar toe vertrekken Koen?
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8474
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #67 Gepost op:
19 november 2020, 21:28:09 »
Schieten mag hoor.
Heb aan beide kanten nog wat ruimte over om iets mee te doen.
Links was meer plek voor extra industrie en nu alle fronten zijn omgedraaid kijk je er beter tegenaan straks.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8474
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #68 Gepost op:
19 november 2020, 21:29:06 »
Ja, Eric dat klopt.
Dan maak ik een constructie over mijn bureau.
Gr Koen..
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eric B
Offline
Berichten: 6810
NS tijdperk III (a)b/c
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #69 Gepost op:
19 november 2020, 21:32:10 »
Zou het dan niet logischer/efficiënter zijn om de WB Weegbrug in dat spoor te plaatsen/projecteren?
Dan kunnen binnenkomende/vertrekkende wagens zonder omslachtige handelingen gewogen worden.
[edit]Of anders ongeveer op de zelfde plaats als nu, maar dan één spoor lager[/edit]
«
Laatst bewerkt op: 19 november 2020, 21:34:17 door Eric B
»
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8474
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #70 Gepost op:
19 november 2020, 21:42:57 »
Ik zie wat je bedoelt.
Ik had even uit de HW, Houtwerf, gedacht.
Heb het wel wat breder gemaakt voor een weggetje erachter.
Gr Koen.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eric B
Offline
Berichten: 6810
NS tijdperk III (a)b/c
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #71 Gepost op:
19 november 2020, 21:59:51 »
Maar is hout het enige wat gewogen moet worden?
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
meino
Offline
Berichten: 2087
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #72 Gepost op:
19 november 2020, 22:00:16 »
Koen
Ik vind het wel een leuk plan.
Groet Meino
Gelogd
A clean desk is a sign of an empty mind
Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8474
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #73 Gepost op:
19 november 2020, 22:09:50 »
Nee, gewoon een algemene weegbrug.
Omdat je bij een kade bent en zo ook wel eens onverwachte goederen moet verladen.
Ik heb naast de schroot kraan nog een Kibri loopkraan, die moet ik nog in zien te passen.
Zit al aan een Auhaagse oplossing te denken.
Het is nog niet helemaal uitgewerkt.
Gr Koen.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8474
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #74 Gepost op:
23 november 2020, 23:16:40 »
Hoi,
Een paar nachtjes het railplan onder mijn kussen helpt
.
Na wikken en wegen toch maar een iets modernere variant te gaan maken van deze industrie, in de geest van what if...?
Ik ga nog steeds uit van de Demka staalindustrie met Schrootverwerking en Gieterij. Het wordt me een roestige bende!
Rechts is half illegaal een autosloperij onder de brug gekomen, vroeger had ie ooit een aansluiting maar die is in ongebruik geraakt, voordeel is dat ie hoe dan ook dicht bij het spoor zit als er grote stukken of gewichten op een transport kunnen aan of afgevoerd.
De brug zelf zal functioneren als een fotodijk, ik kan bouwen tot 30 cm diepte en tot een meter lengte in die hoek.
Kan er in ieder geval een loc een een rijtuig op, lijkt me.
Hieronder even een stukje uitvergroot van de rechterhoek rondom de brug.
Al een module op zich.
Ik speel nog met het idee van een stukje Bemo-spoor voor wat lorry's met schroot richting de Gieterij.
Volgens hele oude archiefbeelden werden deze aan een hoge rail gehangen en gingen ze zo naar de smeltoven toe.
Hieronder een over zicht (klik voor groter) van de rest van de nieuwe opzet.
Feitelijk ontstaan er twee delen rechts de Gieterij en links een Creosolindustrie, waar men spoorbielzen maakt.
De Creoslindustrie is nog net vers uitgedacht maar nog onzeker.
Het kan ook gewoon een gebouw in die hoek worden.
Besloten dat elke industrie een eigen dock krijgt en zo ontstonden er 2 havens ipv alleen maar gebouwen.
Hier kan natuurlijk ook veel groenscenery gecreëerd worden.
Stadsbebouwing wordt optisch gescheiden door het water.
Het front bestaat uit het kanaal, ook met groen aangekleed en de nodige steigertjes maar daar geen kade.
Voor de weegbrug heb ik nog geen duidelijke plek, nu tussen twee wissels in het binnenste omloopspoor.
Het uitvoeren laat nog op zich wachten de opknapronde is nog bezig op de bovenverdieping.
Wel aardig tevreden aan het worden zo.
Gr Koen.
«
Laatst bewerkt op: 23 november 2020, 23:31:28 door NS264
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV