Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 18:38:17
Rheinburg, TP V/VI door Joz
Vandaag om 18:06:05
Trix DXI van DC naar AC door puntenglijder
Vandaag om 18:05:44
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen door Wesley J
Vandaag om 17:32:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R1954
Vandaag om 17:16:53
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
Vandaag om 17:08:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:37:18
Roco ns 309 ac>dc door Bob11
Vandaag om 16:18:47
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
Vandaag om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 15:29:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 14:57:20
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:49:01
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door WimC
Vandaag om 13:28:14
Spoor 0 meterspoor door maartenvdb
Vandaag om 13:26:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bollen neus
Vandaag om 12:34:38
Opstelbaan door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:20:05
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:15:39
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Bert55
Vandaag om 12:07:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 11:21:53
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 11:10:17
Duitser met hoedje (Beurs Houten) door Vonkentrekker
Vandaag om 10:48:51
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 08:39:10
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:30:51
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 07:44:30
Wissel decoder WD8D door henk
Vandaag om 07:40:18
Artitec Opel vrachtwagen in H0 (10.366) door trainiac
Vandaag om 06:14:44
RTM in 0m door Jan den Haan
26 August 2025, 23:26:25
trix vraagje door Quinzeedied
26 August 2025, 23:20:13
  

Auteur Topic: Revisie SGB 1136  (gelezen 12073 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8350
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #30 Gepost op: 09 January 2020, 00:26:32 »
Waar staat die 1107 dan?
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #31 Gepost op: 09 January 2020, 09:44:42 »
Veilig in Blerick binnen. Van de 1107 is dan ook in ieder geval het casco in de beste staat van de botsneus 1100 en
Mischa

FS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #32 Gepost op: 09 January 2020, 11:10:19 »
Als de plannen met de 1145 niet doorgaan in Tilburg. Wat zijn de plannen voor deze loc. Staat deze nog te koop? Wat is er nog mogelijk om deze loc redden van de ondergang?
« Laatst bewerkt op: 09 January 2020, 11:14:03 door FS »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26744
    • Pagina van klaas
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #33 Gepost op: 09 January 2020, 11:26:24 »
Ik zie het verband niet tussen de 1145 en Tilburg. De 1145 staat toch ook bij de SGB? En misschien willen ze hem (haar) wel verkopen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #34 Gepost op: 09 January 2020, 12:53:46 »
Onwaar verhaal, de 1100'en hebben gewoon tot einde dienst 135 als max snelheid gehad, en ook dat kun je niet ineens beperken aan een voertuig wat gewoon een toelating heeft.

Bij het Spoorwegmuseum trouwens idemdito, daar liggen alle ritten op de vrije baan doorgaans ook ingelegd met 100 km/u.
Klopt, toen ik de 1100-en binnenhaalde in het museum was de snelheid nog steeds 135 km/h toegelaten. De locs moesten wel "strak gekoppeld" worden aan een trein.

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #35 Gepost op: 09 January 2020, 13:00:07 »
Er zijn er nu dus nog 4 over als ik het goed begrijp,met botsneus dus.
Groetjes Patrick

FS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #36 Gepost op: 09 January 2020, 13:13:49 »
De 1145 was verkocht aan de gemeente Tilburg en zou daar als monument bij de voormalige werkplaats worden neer gezet

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3355
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #37 Gepost op: 09 January 2020, 13:26:16 »
Dat was het idee, maar Tilburg heeft dat uiteindelijk niet doorgezet.

En wat verkoop betreft: Ik praat puur op persoonlijke titel, maar ik denk als iemand een loc wil kopen en daar ook een goed plan mee heeft (niet zijnde de schroothoop), dat de SGB daar best naar wil luisteren.
Reinier

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #38 Gepost op: 09 January 2020, 13:35:15 »
Er zijn er nu dus nog 4 over als ik het goed begrijp,met botsneus dus.
Klopt de 1107, 1122, 1136 en 1145.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #39 Gepost op: 09 January 2020, 15:10:59 »
Misschien een idee??
1122 van Fairtrains verder leegplukken van bruikbare onderdelen,rotte plekken bijwerken casco van een vers likje verf voorzien en bij werkplaats Maastricht of Tilburg waar ze ooit in onderhoud waren als statisch object?
Dan de 1136 en/of 1145 naar Fairtrains/Railexperts/Railpromo en inzetbaar maken voor lichtere treinen.
1107 Is denk ik nog het beste kwa casco omdat die al een hele tijd overdekt staat mooi opknappen en inzetbaar maken voor het NSM.

Maar wie gaat dit oppakken en wie zit er in deze tijd nog op een schuddende 1100 te wachten als je ook een 1200/1300 of motorpost kunt/mag rijden??
Ach een mens mag dromen toch  :)


Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #40 Gepost op: 09 January 2020, 15:46:39 »
Waarom zou er aan een 1107 begonnen moeten worden als de 1125 nog niet af is, misschien is daar wel dezelfde goede reden voor ;)

En verhuren aan de commerciële markt klinkt als leuk idee, maar er staan een aantal complete 1600'en aan de kant waar geen werk voor is en die 1304 en 1251 rijden eigenlijk ook maar beperkt...

Railpromo heeft bijvoorbeeld 3 1700'en, waarom zouden ze een lok gaan huren?

FS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #41 Gepost op: 09 January 2020, 15:57:35 »
Misschien ook iets voor de club in Haarlem. Het is jammer dat het materieel alsnog verloren gaat. Weg = weg.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #42 Gepost op: 09 January 2020, 19:59:48 »
Die club die ook al teveel werk en te weinig handjes heeft? Juist ;)

FS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #43 Gepost op: 09 January 2020, 20:58:07 »
Het is dat ik bij Den Bosch woon. Anders hadden zij er een vrijwilliger bij.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #44 Gepost op: 09 January 2020, 21:23:22 »
Dan is Blerick toch in de buurt... :)