Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Train o Matic smart power pack door Menno
Vandaag om 17:26:44
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 17:17:20
Minibaan Visserskaai H0 door Anton Maris
Vandaag om 17:16:37
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Daan!
Vandaag om 16:57:40
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door sncf231e
Vandaag om 16:32:38
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door RdJ
Vandaag om 16:25:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:21:50
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 15:52:51
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 15:46:46
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:46:29
Mijn geweatherde modellen door Paulus
Vandaag om 15:43:44
Mooi weer om buiten te spelen door minilocomaster
Vandaag om 15:43:12
Vreemd verschijnsel BR 80 017 (startset) Roco door 008200
Vandaag om 15:38:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
Vandaag om 15:10:57
Probleem met Trix wagon door Robert vh Prutsert
Vandaag om 15:09:54
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 14:51:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:36:00
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 14:17:55
Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door Jan-Peter
Vandaag om 14:01:08
The Micro Model Railway Dispatch door Noordernet
Vandaag om 12:58:18
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 12:39:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:36:50
Bauarbeiten im gange door Paul1969
Vandaag om 12:29:11
'Permaloog' met electronenbuizen door Pauldg
Vandaag om 11:20:01
Raadplaatje door Sikko
Vandaag om 10:51:12
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 10:40:11
Sankt Georgen. door Wim Vink
Vandaag om 10:11:37
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 10:02:15
Molenbaan (werktitel) door tothebeach
Vandaag om 08:58:39
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door RieX
21 December 2025, 23:58:41
  

Auteur Topic: Revisie SGB 1136  (gelezen 12730 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8399
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #30 Gepost op: 09 January 2020, 00:26:32 »
Waar staat die 1107 dan?
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #31 Gepost op: 09 January 2020, 09:44:42 »
Veilig in Blerick binnen. Van de 1107 is dan ook in ieder geval het casco in de beste staat van de botsneus 1100 en
Mischa

FS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #32 Gepost op: 09 January 2020, 11:10:19 »
Als de plannen met de 1145 niet doorgaan in Tilburg. Wat zijn de plannen voor deze loc. Staat deze nog te koop? Wat is er nog mogelijk om deze loc redden van de ondergang?
« Laatst bewerkt op: 09 January 2020, 11:14:03 door FS »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27068
    • Pagina van klaas
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #33 Gepost op: 09 January 2020, 11:26:24 »
Ik zie het verband niet tussen de 1145 en Tilburg. De 1145 staat toch ook bij de SGB? En misschien willen ze hem (haar) wel verkopen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #34 Gepost op: 09 January 2020, 12:53:46 »
Onwaar verhaal, de 1100'en hebben gewoon tot einde dienst 135 als max snelheid gehad, en ook dat kun je niet ineens beperken aan een voertuig wat gewoon een toelating heeft.

Bij het Spoorwegmuseum trouwens idemdito, daar liggen alle ritten op de vrije baan doorgaans ook ingelegd met 100 km/u.
Klopt, toen ik de 1100-en binnenhaalde in het museum was de snelheid nog steeds 135 km/h toegelaten. De locs moesten wel "strak gekoppeld" worden aan een trein.

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #35 Gepost op: 09 January 2020, 13:00:07 »
Er zijn er nu dus nog 4 over als ik het goed begrijp,met botsneus dus.
Groetjes Patrick

FS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #36 Gepost op: 09 January 2020, 13:13:49 »
De 1145 was verkocht aan de gemeente Tilburg en zou daar als monument bij de voormalige werkplaats worden neer gezet

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #37 Gepost op: 09 January 2020, 13:26:16 »
Dat was het idee, maar Tilburg heeft dat uiteindelijk niet doorgezet.

En wat verkoop betreft: Ik praat puur op persoonlijke titel, maar ik denk als iemand een loc wil kopen en daar ook een goed plan mee heeft (niet zijnde de schroothoop), dat de SGB daar best naar wil luisteren.
Reinier

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #38 Gepost op: 09 January 2020, 13:35:15 »
Er zijn er nu dus nog 4 over als ik het goed begrijp,met botsneus dus.
Klopt de 1107, 1122, 1136 en 1145.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #39 Gepost op: 09 January 2020, 15:10:59 »
Misschien een idee??
1122 van Fairtrains verder leegplukken van bruikbare onderdelen,rotte plekken bijwerken casco van een vers likje verf voorzien en bij werkplaats Maastricht of Tilburg waar ze ooit in onderhoud waren als statisch object?
Dan de 1136 en/of 1145 naar Fairtrains/Railexperts/Railpromo en inzetbaar maken voor lichtere treinen.
1107 Is denk ik nog het beste kwa casco omdat die al een hele tijd overdekt staat mooi opknappen en inzetbaar maken voor het NSM.

Maar wie gaat dit oppakken en wie zit er in deze tijd nog op een schuddende 1100 te wachten als je ook een 1200/1300 of motorpost kunt/mag rijden??
Ach een mens mag dromen toch  :)


Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4089
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #40 Gepost op: 09 January 2020, 15:46:39 »
Waarom zou er aan een 1107 begonnen moeten worden als de 1125 nog niet af is, misschien is daar wel dezelfde goede reden voor ;)

En verhuren aan de commerciële markt klinkt als leuk idee, maar er staan een aantal complete 1600'en aan de kant waar geen werk voor is en die 1304 en 1251 rijden eigenlijk ook maar beperkt...

Railpromo heeft bijvoorbeeld 3 1700'en, waarom zouden ze een lok gaan huren?

FS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #41 Gepost op: 09 January 2020, 15:57:35 »
Misschien ook iets voor de club in Haarlem. Het is jammer dat het materieel alsnog verloren gaat. Weg = weg.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #42 Gepost op: 09 January 2020, 19:59:48 »
Die club die ook al teveel werk en te weinig handjes heeft? Juist ;)

FS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #43 Gepost op: 09 January 2020, 20:58:07 »
Het is dat ik bij Den Bosch woon. Anders hadden zij er een vrijwilliger bij.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #44 Gepost op: 09 January 2020, 21:23:22 »
Dan is Blerick toch in de buurt... :)