Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 18:13:22
Schroefkoppeling voor H0. door Eric B
Vandaag om 18:06:46
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 17:49:08
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 17:45:49
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Mar-Cas
Vandaag om 17:43:54
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
Vandaag om 17:25:26
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Miniature Holland
Vandaag om 17:19:21
Project seaside Germany door Ronald69
Vandaag om 17:18:12
sein decoder Z21 10837 programeren door kar
Vandaag om 16:15:32
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 15:50:54
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door ArjanB
Vandaag om 15:39:17
mDDM, waarom 3 draaistellen? door j.ossebaar
Vandaag om 15:37:07
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:33:01
Roco modellen op aliexpress door Remco vM
Vandaag om 15:21:37
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
Vandaag om 14:40:38
De bouw van station Laarbeek H0 door Dave.......
Vandaag om 14:38:26
Duits transport, waar in NL? door grossraumwagen
Vandaag om 14:30:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Miniature Holland
Vandaag om 14:22:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:21:35
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 13:19:13
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jelmer
Vandaag om 13:14:31
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 13:13:20
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Besselspoor
Vandaag om 12:43:01
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 12:34:07
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 12:33:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 12:26:11
Spoor S in Europa - Presentatie van spoor S treinen van BUB, JEP en Stadtilm door sncf231e
Vandaag om 12:25:27
PB Models, ICR-rijtuigen door Luc2000
Vandaag om 12:09:16
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 12:07:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:24:42
  

Auteur Topic: Revisie SGB 1136  (gelezen 12410 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #30 Gepost op: 09 January 2020, 00:26:32 »
Waar staat die 1107 dan?
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #31 Gepost op: 09 January 2020, 09:44:42 »
Veilig in Blerick binnen. Van de 1107 is dan ook in ieder geval het casco in de beste staat van de botsneus 1100 en
Mischa

FS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #32 Gepost op: 09 January 2020, 11:10:19 »
Als de plannen met de 1145 niet doorgaan in Tilburg. Wat zijn de plannen voor deze loc. Staat deze nog te koop? Wat is er nog mogelijk om deze loc redden van de ondergang?
« Laatst bewerkt op: 09 January 2020, 11:14:03 door FS »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26867
    • Pagina van klaas
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #33 Gepost op: 09 January 2020, 11:26:24 »
Ik zie het verband niet tussen de 1145 en Tilburg. De 1145 staat toch ook bij de SGB? En misschien willen ze hem (haar) wel verkopen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #34 Gepost op: 09 January 2020, 12:53:46 »
Onwaar verhaal, de 1100'en hebben gewoon tot einde dienst 135 als max snelheid gehad, en ook dat kun je niet ineens beperken aan een voertuig wat gewoon een toelating heeft.

Bij het Spoorwegmuseum trouwens idemdito, daar liggen alle ritten op de vrije baan doorgaans ook ingelegd met 100 km/u.
Klopt, toen ik de 1100-en binnenhaalde in het museum was de snelheid nog steeds 135 km/h toegelaten. De locs moesten wel "strak gekoppeld" worden aan een trein.

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #35 Gepost op: 09 January 2020, 13:00:07 »
Er zijn er nu dus nog 4 over als ik het goed begrijp,met botsneus dus.
Groetjes Patrick

FS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #36 Gepost op: 09 January 2020, 13:13:49 »
De 1145 was verkocht aan de gemeente Tilburg en zou daar als monument bij de voormalige werkplaats worden neer gezet

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #37 Gepost op: 09 January 2020, 13:26:16 »
Dat was het idee, maar Tilburg heeft dat uiteindelijk niet doorgezet.

En wat verkoop betreft: Ik praat puur op persoonlijke titel, maar ik denk als iemand een loc wil kopen en daar ook een goed plan mee heeft (niet zijnde de schroothoop), dat de SGB daar best naar wil luisteren.
Reinier

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #38 Gepost op: 09 January 2020, 13:35:15 »
Er zijn er nu dus nog 4 over als ik het goed begrijp,met botsneus dus.
Klopt de 1107, 1122, 1136 en 1145.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #39 Gepost op: 09 January 2020, 15:10:59 »
Misschien een idee??
1122 van Fairtrains verder leegplukken van bruikbare onderdelen,rotte plekken bijwerken casco van een vers likje verf voorzien en bij werkplaats Maastricht of Tilburg waar ze ooit in onderhoud waren als statisch object?
Dan de 1136 en/of 1145 naar Fairtrains/Railexperts/Railpromo en inzetbaar maken voor lichtere treinen.
1107 Is denk ik nog het beste kwa casco omdat die al een hele tijd overdekt staat mooi opknappen en inzetbaar maken voor het NSM.

Maar wie gaat dit oppakken en wie zit er in deze tijd nog op een schuddende 1100 te wachten als je ook een 1200/1300 of motorpost kunt/mag rijden??
Ach een mens mag dromen toch  :)


Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #40 Gepost op: 09 January 2020, 15:46:39 »
Waarom zou er aan een 1107 begonnen moeten worden als de 1125 nog niet af is, misschien is daar wel dezelfde goede reden voor ;)

En verhuren aan de commerciële markt klinkt als leuk idee, maar er staan een aantal complete 1600'en aan de kant waar geen werk voor is en die 1304 en 1251 rijden eigenlijk ook maar beperkt...

Railpromo heeft bijvoorbeeld 3 1700'en, waarom zouden ze een lok gaan huren?

FS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #41 Gepost op: 09 January 2020, 15:57:35 »
Misschien ook iets voor de club in Haarlem. Het is jammer dat het materieel alsnog verloren gaat. Weg = weg.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #42 Gepost op: 09 January 2020, 19:59:48 »
Die club die ook al teveel werk en te weinig handjes heeft? Juist ;)

FS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #43 Gepost op: 09 January 2020, 20:58:07 »
Het is dat ik bij Den Bosch woon. Anders hadden zij er een vrijwilliger bij.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #44 Gepost op: 09 January 2020, 21:23:22 »
Dan is Blerick toch in de buurt... :)